Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Waarom een vouwwagen gekozen ?  (gelezen 3492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #30 Gepost op: juli 01, 2023, 01:28:34 pm »

De voordelen voor ons:

-thuis stallen in eigen garage
-van de grond slapen
-geen grote auto nodig om veel te kunnen trekken
-meer camping gevoel
-makkelijker om een keer een vriendje of vriendinnetje van de kids mee te nemen
-goed (kunnen) slapen. (Dit valt mij in een caravan altijd tegen)
-kids hebben snel vriendjes/vriendinnetjes gevonden.

Zijn er dan ook nadelen? Jazeker!!!!!
Mijn vrouw wil altijd meer spullen mee dan er plek is ::)
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #31 Gepost op: juli 01, 2023, 04:08:52 pm »

De voordelen voor ons:

-thuis stallen in eigen garage
-van de grond slapen
-geen grote auto nodig om veel te kunnen trekken
-meer camping gevoel
-makkelijker om een keer een vriendje of vriendinnetje van de kids mee te nemen
-goed (kunnen) slapen. (Dit valt mij in een caravan altijd tegen)
-kids hebben snel vriendjes/vriendinnetjes gevonden.

Zijn er dan ook nadelen? Jazeker!!!!!
Mijn vrouw wil altijd meer spullen mee dan er plek is ::)

vrouw thuis laten, scheelt je dubbele ruimte  :#
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #32 Gepost op: juli 01, 2023, 06:46:44 pm »

Tent gevoel en toch een bed
Kampeerspullen ready to go
Geen overvolle auto met dakkoffer
Lege zolder en lege schuur

Precies dit dus!
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.690
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #33 Gepost op: juli 03, 2023, 09:41:21 pm »

Tent gevoel met een lekker bed staat dus met stip bovenaan .
Toch anders dan de kranten schrijven  :)
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #34 Gepost op: juli 03, 2023, 11:30:24 pm »

Dat vindt ik nu wel niet een juiste conclusie. Zijn vooral mensen die al veel langer een vouwwagen hebben die gereageerd hebben en niet echt mensen die net naar een vouwwagen zijn overgeschakeld. Je verzameld hier dus vooral info over waarom in het verleden mensen naar een vouwwagen zijn overgeschakeld terwijl de kranten eerder redenen zoeken waarom het nu boemt. Dus beide resultaten kunnen correct zijn.


De bron is wel de federatie van de handelaren, en wat de kranten schrijven is dus eigenlijk niet hun eigen onderzoek, maar wat die federatie zegt dat de reden is. En die zullen dat zeker niet zonder bedoeling zeggen, dus als reclame naar een specifieke doelgroep toe waar men hoopt meer verkoop te realiseren. Het zo in de krant zetten zal zeker een aantal mensen doen nadenken over een vouwwagen voor de toekomst. Ben er van overtuigd dat dit de belangrijkste reden is voor het artikel. En er zullen er zeker een boel zijn die om die reden nu eerder voor een vouwwagen kiezen ook. Maar je kan zowel niet uit deze pol als uit dat kranten artikel afleiden wat nu juist of foute conclusie is.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #35 Gepost op: juli 04, 2023, 07:32:14 am »

Tijdens Corona verschenen er ook artikelen in kranten en op tv dat alle caravans waren uitverkocht en niet aan te slepen. Vervolgens kom ik hier op de caravanboulevard en staan de showrooms gewoon tjokvol. Dus, wat is waar?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #36 Gepost op: juli 04, 2023, 08:51:26 am »

Tijdens Corona verschenen er ook artikelen in kranten en op tv dat alle caravans waren uitverkocht en niet aan te slepen. Vervolgens kom ik hier op de caravanboulevard en staan de showrooms gewoon tjokvol. Dus, wat is waar?
Nu wel weer. Dat is echt wel een poosje anders geweest.
Mijn schoonouders hebben een maand geleden hun campervan ontvangen die meer dan 2 jaar (!!!) geleden besteld was.
Enorme leverproblemen bij fiat/possl en de meeste andere merken. Alles wat in de showroom stond was gereserveerd.

Bij caravans en vouwwagens was het niet anders, maar nu lijkt alles opgelost. Ze hebben Corona wel aangegrepen om de prijzen exponentieel te verhogen.

Dezelfde possl zou nu meer dan €15000 meer kosten!! En onze combi camp, die we dit jaar pas kochten, is op die tijd ook enkele duizenden duurder geworden. (Te lang getwijfeld dus. Dure twijfel.)
 De leverproblemen van Corona en de oorlog, alles wat ook maar enigszins in het nieuws komt, wordt precies aangegrepen op de prijzen te verhogen. 't is niet meer te doen.

De combi Camps zijn trouwens nog steeds niet aan te slepen. In Boxtel verkopen ze ze vanop het lijstje. Telkens als hij er  binnen krijgt, zijn die op voorhand allemaal verkocht. Dat wijt ik toch aan al die leasers die van hun geleasede Duitsers, ineens naar een elektrische auto moeten en niet veel meer mogen trekken. Die hebben allemaal een caravan op overschot en dus een groot budget, waardoor ze al snel bij de duurdere vouwwagens uit komen. Lijkt / klinkt me toch alleszins heel logisch in de oren.

Er staan veel grote, zware caravans in overvloed aan spotprijzen te koop nu, gewoon omdat de leasers ze niet meer mogen/kunnen trekken.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #37 Gepost op: juli 05, 2023, 09:41:39 am »


 De leverproblemen van Corona en de oorlog, alles wat ook maar enigszins in het nieuws komt, wordt precies aangegrepen op de prijzen te verhogen. 't is niet meer te doen.

Ja. En mensen betalen het allemaal grif. Want we consumeren nog steeds ongelooflijk veel en besteden alles uit. De rekeningen exploderen, maar we licht morrend doen we het allemaal nog steeds. En praten we alle rekeningen nog goed ook. Dus die prijzen gaan echt niet meer dalen. Dit is gewoon de nieuwe werkelijkheid en de consument schikt zich er in.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #38 Gepost op: juli 05, 2023, 11:10:47 am »

 :K
Ja. En mensen betalen het allemaal grif. Want we consumeren nog steeds ongelooflijk veel en besteden alles uit. De rekeningen exploderen, maar we licht morrend doen we het allemaal nog steeds. En praten we alle rekeningen nog goed ook. Dus die prijzen gaan echt niet meer dalen. Dit is gewoon de nieuwe werkelijkheid en de consument schikt zich er in.
Maar wat zou je willen doen om het weer terug te draaien? Wij letten goed op, zoals we altijd deden. vergelijken alles. Maar naar de supermarkt moet je toch. En als je ergens met de auto heen moet, heb je benzine nodig. Tuurlijjk, ook wij fietsen veel meer. Maar hier hebben we allemaal een vouwwagen. En als je aan een nieuwe toe bent kost dat geld, de prijs die de dealers er voor vragen. Het is de nieuwe werkelijkheid.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Waarom een vouwwagen gekozen ?
« Reactie #39 Gepost op: juli 05, 2023, 01:51:35 pm »

Waarom een vouwwagen? Ja goede vraag, ik was eigenlijk al heel erg blij met tentkamperen en wilde nooit ergens anders over nadenken.

Tot ik het wel zat begon te worden om langer op dezelfde plek te blijven. En met de tent en mate van uitrusting die wij graag mee willen zit je dan al snel op een stationwagen met dakkoffer vol. Verkassen naar een andere camping betekent dan een extra ronde van alles in de auto en dakkoffer tetrissen en op locatie alles weer opbouwen en uitstallen. Dat is serieus werk en niet het leukste om te doen dus deed ik liever niet te vaak. (en nee, significant snoeien in wat mee gaat is geen optie)

Toen liep ik eens tegen de Aart Kok vouwwagens aan en leerde ik dat er ook merken bestaan die zich richten op mobiliteit en toch het tentgevoel, in tegenstelling tot de klassieke bungalowtentvarianten die je liefst maar één keer opbouwt en drie weken laat staan. Lang hebben we rondgekeken naar allerlei merken en types maar kwamen steeds weer terug bij Aart Kok en uiteindelijk kwam een Livingstone die al onze vinkjes checkte op marktplaats langs en was het ineens binnen bereik. En dus ook zomaar geregeld.

De voordelen die wij zien:
- ruime bagagebak waar je altijd bij kan, in principe niets meer heen en weer sjouwen
- volledig ingerichte keuken die dat kan blijven, dus ook daar geen gedoe meer qua inrichten en sjouwen en je kunt hem zelfs onderweg gebruiken
- optionele achtertent die mijn dochter een eigen kamertje geeft zonder dat je vouwwagen daardoor voor meer dan twee personen geschikt moet zijn, dus we kunnen ook zonder weg en dan is het nog compacter
- kogel op de dissel dus de fietsen kunnen nog net zo makkelijk mee
- XL bed wat toch wel lekker ligt met z'n tweeën onder een dekbed
- toch het absolute tentgevoel qua uiterlijk (geen boogluifel) en je slaapt onder een doek
- verplaatsen is relatief goed te doen en bevalt prima, en je kunt bij een doorreiscamping zelfs besluiten om alleen de basis op te zetten en dan ben je écht zo klaar

Dus in het kort: minder werk, meer mobiliteit, toch het tentgevoel. :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal