Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: vervangend auto service buitenland  (gelezen 17469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2014, 06:07:06 am »

Kon het ook niet vinden en had zondag al een mail naar ANWB gezonden. Nog geen reactie gehad, maar wacht het even af. Ga Unive ook nog benaderen. Wij zin overigens alleen ANWB lid zonder wegenwacht service. Dan zal het prijskaartje wel wat anders vallen. Voor in NL is de Citroen pechhulp wel interessant, ook vanwege de gratis APK en nog wat dingetjes. Bij Skoda is/was de pechhulp overigens gratis als je de auto door Skoda liet onderhouden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2014, 09:47:13 am »

Zo werkt het bij KIA inderdaad ook (dealeronderhouden = 'gratis' internationale wegenhulpgarantie). In Nederland al een paar keer gebruikt, met vorige Kia, en nu met de Carens ook al een keer, al was het toen mijn eigen fout :o. Gelukkig in buitenland nog nooit nodig gehad, maar ik zal ook hier maar eens de kleine lettertjes door gaan lezen.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2014, 03:18:34 pm »

Een creditcard is tijdens vakanties altijd wel handig (tolwegen, tanken e.d.) Je hebt altijd wat extra geld achter de hand indien je het nodig hebt. Voor een creditcard betaal je eenmaal per jaar een vast bedrag (? 12.00 dacht ik) maar dat is het mij wel waard. Het is natuurlijk aan jezelf hoe je er mee om gaat.

Ik ga het zeker wel aanvragen. Voor mij eigenlijk alleen voor de zekerheid onderweg. Naar België heb ik het niet gedaan, maar deze zomer naar Frankrijk en volgend jaar Spanje in het achterhoofd is het misschien toch verstandig.

Dat aanhangersuppelement twijfel ik nog over. Voor mij toch weer extra uitgaven die ik eigenlijk niet missen kan. Maar aangezien ik het altijd voor elkaar krijg om op vakantie te kunnen gaan en ik als alleenstaande moeder met kinderen reis en meestal ver van huis ga ik toch graag op zeker. 

Ik zal eerst eens mijn huidige verzekering eens goed doorlezen. :J
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #18 Gepost op: februari 04, 2014, 03:50:33 pm »

Ik heb vervangend vervoer buitenland. Ik wil geen gedonder als ik met het gezin ergens ver weg met een kapotte auto zit. Dan wil ik pechhulp en in het ergste geval een vergelijkbare auto (met trekhaak indien mogelijk en noodzakelijk, zo staat het in de voorwaarden).
In mijn ogen betekent dit dus altijd een trekhaak auto als je met een vouwwagen op vakantie bent. Een auto zonder trekhaak is niet vergelijkbaar als ik daardoor niet meer mijn kar kan trekken. Net zoals een kleinere auto niet vergelijkbaar zou zijn als ik daardoor mijn bagage er niet in krijg.  ::)

De aanhanger service is voor pech aan de aanhanger, ofwel het ter plekke repareren van problemen met remmen, banden, lagers e.d. van de vouwwagen (of andere aanhanger).
Ik vind het risico van mijn vouwwagen vele male kleiner dan van mijn auto, want er zijn simpelweg niet zo veel onderdelen die stuk kunnen gaan, en ook vele malen makkelijker op te lossen of te omzeilen. Immers, als de vouwwagen stuk is, kun je nog wel met de auto naar een hotel rijden. Ik heb deze verzekering dus niet genomen.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2014, 04:49:06 pm »

De aanhanger service is voor pech aan de aanhanger, ofwel het ter plekke repareren van problemen met remmen, banden, lagers e.d. van de vouwwagen (of andere aanhanger).
Ik vind het risico van mijn vouwwagen vele male kleiner dan van mijn auto, want er zijn simpelweg niet zo veel onderdelen die stuk kunnen gaan, en ook vele malen makkelijker op te lossen of te omzeilen. Immers, als de vouwwagen stuk is, kun je nog wel met de auto naar een hotel rijden. Ik heb deze verzekering dus niet genomen.

Daar heb je een goed punt! Weer iets om over na te denken.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2014, 06:34:12 pm »

In mijn ogen betekent dit dus altijd een trekhaak auto als je met een vouwwagen op vakantie bent. Een auto zonder trekhaak is niet vergelijkbaar als ik daardoor niet meer mijn kar kan trekken.

De vraag is alleen of de pechservice daar ook zo over denkt. De realiteit is dat de vervangende auto's vrijwel altijd huurauto's zijn en daar zit vrijwel nooit een trekhaak onder. En als er al huurauto's zijn met trekhaak dan zal daar vooral in het hoogseizoen veel vraag naar zijn en is de kans dat je er een aangeboden krijgt dus vrij klein.

Citaat
De aanhanger service is voor pech aan de aanhanger, ofwel het ter plekke repareren van problemen met remmen, banden, lagers e.d. van de vouwwagen (of andere aanhanger).

Het supplement dekt ook repatriering van de aanhanger als er met de trekkende auto iets is. Dat doet de normale pechhulp niet. Dan gaat je auto keurig naar Nederland en blijft de vouwwagen achter. Alleen al daarom vind ik het aanhangersupplement zinvol.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2014, 06:49:57 pm »

Wij hebben de pechhulpverzekering van Centraal beheer, tegelijk met de autoverzekering.
Deze verzekering dekt wel repatriëring van de vouwwagen bij een gebrek aan de auto. Ook als deze op het moment van pech niet aangekoppeld is. Dus bij pech een vervangende auto, en wanneer reparatie niet mogelijk is kunnen wij naar huis met of de vervangende auto met aanhanger, en anders wordt deze netjes met de auto thuis afgezet.
Verder hebben we nog de vouwwagenverzekering omdat we een (vrij) nieuwe vouwwagen hebben. Deze dekt nu ook nog zelfs pech aan de auto omdat onze auto nog geen 5 jaar is.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #22 Gepost op: februari 16, 2014, 10:12:51 am »

Klopt allemaal, zeker in het buitenland kan je niet zonder de extra dekking vervangend vervoer. Ook bij ons de extra vouwwagen supplement. Indien de vervangend vervoer auto geen trekhaak heeft zullen ze de vouwwagen anders repatriëren. Ook van belang bij medische problemen, dan wil je ook niet net een vouwwagen klooien.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #23 Gepost op: februari 16, 2014, 10:18:07 am »

Ik heb (helaas :P) goede ervaringen met de pech hulp van Total, kost zo goed als niets en werkt perfect...
Auto en aanhaner....

(Ik tank op de dag voor vertrek Exellium en ben vier weken gedekt)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #24 Gepost op: februari 16, 2014, 01:10:00 pm »

Ik hoor hier nog niets over het vervoer van de vw naar het vakantie adres. Auto's kunnen ook op de heenreis stuk gaan.
Ben zelf nog bezig met Citroen om de volledige voorwaarden te krijgen. Citroen zegt dat je bij pech meteen door kunt als de auto niet meteen is te repareren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

buzzin

  • Gast
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #25 Gepost op: februari 17, 2014, 05:22:26 am »

Ik heb (helaas :P) goede ervaringen met de pech hulp van Total, kost zo goed als niets en werkt perfect...
Auto en aanhaner....

(Ik tank op de dag voor vertrek Exellium en ben vier weken gedekt)

Uit de voorwaarden van Total:
6) Uitgesloten voor Pechhulpverlening buiten Nederland
De volgende zaken/situaties zijn uitgesloten binnen pechhulpverlening buiten Nederland:
a. Recht op hulp door eigen toedoen, zijnde geen brandstof aanwezig of sleutels verloren;
b. Recht op hulp ook voor aanhangers (inclusief caravans);
c. Reiskostenvergoeding ophalen gerepareerd voertuig;
d. Recht overnachting;
e. Coördinatie ruitbreuk;
f. Schade coördinatie;

Helaas gaat dat dus niet helpen als je met de vw onderweg bent. Als ze je wel hebben geholpen ermee, is dat mazzel, maar je kunt er helaas geen aanspraak op maken.   :N
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #26 Gepost op: februari 17, 2014, 05:58:01 am »

Helaas gaat dat dus niet helpen als je met de vw onderweg bent. Als ze je wel hebben geholpen ermee, is dat mazzel, maar je kunt er helaas geen aanspraak op maken.   :N

Het gaat bij Total om pech hulp!
Als ze je ter plekken kunnen helpen, kan je gewoon verder. Er wordt niet gezegd dat ze je niet helpen met stukken aan de auto wanneer er iets aangekoppeld is.
Het wordt wat anders als je afgesleept moet worden of als je stukken aan je vouwwagen hebt.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #27 Gepost op: februari 17, 2014, 06:50:52 am »

Het gaat bij Total om pech hulp!
Als ze je ter plekken kunnen helpen, kan je gewoon verder. Er wordt niet gezegd dat ze je niet helpen met stukken aan de auto wanneer er iets aangekoppeld is.
Het wordt wat anders als je afgesleept moet worden of als je stukken aan je vouwwagen hebt.

Eh, ja, dat zullen alle buitenland pechservices wel bieden :) Maar juist als je vervangend vervoer of een sleep nodig hebt is het handig om te weten of je aanhanger gedekt is :)
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #28 Gepost op: februari 17, 2014, 08:06:23 am »

Vorig jaar was aanhanger mee verzekerd.. Hadden trouwens sleutel in de auto... Ook gewoon geregeld (Total via ANWB)
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: vervangend auto service buitenland
« Reactie #29 Gepost op: februari 17, 2014, 08:13:32 am »

Hoe extreem wil je verzekerd zijn? Total doet aan repatriëring van aanhanger en auto, ik zou niet weten wat er aan de klapkar kapot moet gaan dar een lokaal bedrijf niet kan repareren..  Zelf ben ik van mening dat de auto vervangen moet worden bij pech, klapkar is in dit geval bijzaak..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal