Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen flink duurder geworden??  (gelezen 33994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2014, 08:02:35 am »

Kamperen wordt al jaren duurder, deels het gevolg van de inflatie en deels ook omdat we meer willen. Luxe, schone toiletten, meer watertappunten, zwembaden, speeltuinen alles moet mooier, schoner, luxer en schoner.

En die luxe heeft een prijs!

Voor een mooie camping in Frankrijk betaal je met 4 personen ook al snel 45 euro per nacht.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2014, 08:03:57 am »

Ik heb ook het idee dat het duurder wordt, maar dat is inderdaad met alles.
Wat bij ons dan een rol speelt is dat we inmiddels voor de drie kids ook meer moeten betalen. Ze worden nou eenmaal ouder....
Ach zoals met veel dingen je hebt het er voor over of niet.
Kamperen het is toch wel een way of live. Ik zou het niet in willen ruilen voor een andere manier van op vakantie gaan ook niet als het goedkoper zou zijn. Degene die nu een hotel boeken in het hoogseizoen gaan ook niet kamperen omdat het goedkoper is!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #17 Gepost op: april 24, 2014, 09:04:56 am »

Het was mij ook al opgevallen. Omdat alles steeds duurder wordt en veel mensen alleen maar minder inkomen hebben wordt er weer steeds vaker gekampeerd. Mooie gelegenheid om de prijzen eens op te schroeven.   ::)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Muilwijk

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #18 Gepost op: april 24, 2014, 09:50:46 am »

Ik vind veel campings ook duur worden/ te duur. Ik probeer rond de €35,00 te blijven per overnachting voor ons gezin met 3 kinderen. Voor een hele mooie camping is dat op te rekken tot €45,00.
Wat mij ook opvalt is dat in Frankrijk al vaak voor kinderen vanaf 10 jaar de volwassen prijs betaalt moet worden, soms al voor jongere kinderen. Terwijl in oost Europa kinderen gewoon een lager tarief hebben. Meestal tot 15 jaar en daarna een studenten/scholieren tarief.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #19 Gepost op: april 24, 2014, 10:04:31 am »

En die luxe heeft een prijs!
Precies. De effecten komen volgens mij van 3 kanten. Grofweg: inflatie, faciliteiten en service (=personeel).

Ten eerste natuurlijk inflatie. Mensen vergelijken de prijzen vaak nog steeds met die uit de tijd van de gulden, terwijl dat al bijna 15 jaar geleden is. Inflatie werkt bovendien als rente op rente. Alleen al de inflatie gedurende 15 jaar van pakweg 2 procent levert over die periode een totale inflatie van 35 procent op. Zonder dat je er meer voor terug krijgt.

Tel daarbij op dat we inderdaad steeds meer luxe willen. Electriciteit is tegenwoordig bijna standaard. Milieu-eisen zijn opgeschroefd. Asfaltpaden op de camping zijn gewoon geworden. Water komt steeds dichter bij de standplaats. Kabelaansluiting is her en der aanwezig. Zwembaden moeten steeds vaker verwarmd en vaak overdekt worden om de concurrentie met andere campings aan te kunnen.

Salarissen zijn bovendien in de loop der jaren hoger geworden (wat samenhangt met die inflatie) Er wordt bovendien meer service, onderhoud en schoonmaak op campings vereist wat daarbovenop nog eens meer medewerkers kost.

Een ding is zeker: zolang de campingeigenaar nog niet met een krijtstreep pak in een Maserati rondrijdt, kun je er rustig van uit gaan dat je ruwweg betaalt wat zo'n camping nu eenmaal moet kosten.
Anders gezegd: Ik denk niet dat campingeigenaars rijk geworden zijn van die prijsverhogingen.

Anders ligt het wellicht bij de ketens, die hun product mogelijk wat meer als een geldmachine beschouwen. :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #20 Gepost op: april 24, 2014, 10:26:42 am »

Wat mij ook opvalt is dat in Frankrijk al vaak voor kinderen vanaf 10 jaar de volwassen prijs betaalt moet worden, soms al voor jongere kinderen. Terwijl in oost Europa kinderen gewoon een lager tarief hebben. Meestal tot 15 jaar en daarna een studenten/scholieren tarief.

Afhankelijk van of bijvoorbeeld douchekosten apart berekend worden valt daar ook wel iets voor te zeggen: mijn (puber)kinderen hebben een aanmerkelijk hoger waterverbruik dan ik en maken veel meer gebruik van de overige voorzieningen als zwembad, wifi en wat er verder maar aanwezig is en "gratis" wordt aangeboden op de camping. Zij zijn dus in verhouding veel duurdere klanten dan ik!

Waar ik wel moeite mee heb is dat veel campings standaard uit gaan van twee personen. Eén persoon extra betekent bijbetalen, maar in je ééntje verschijnen heeft geen korting tot gevolg (en ik kampeer met enige regelmaat alleen).
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #21 Gepost op: april 24, 2014, 10:33:57 am »

Ik ben het helemaal met Frankie eens.

Onze kosten zijn de laatste tien jaar gelijk gebleven of zelfs enigszins gedaald.
Dit komt doordat we steeds minder kinderen meenemen: tien jaar geleden gingen we met 4 kinderen nu nog met één kind.
Daarbij komt ook nog eens dat we toen naar campings gingen met grote zwembaden en veel kinderanimatie.
Nu zoeken we vooral rustige campings op met minder faciliteiten.
Tien jaar gelden probeerde ik niet meer dan € 50 per nacht te betalen en nu is dat nog steeds de doelstelling.
Moet wel zeggen dat het tien jaar geleden moeilijker was om er onder te blijven dan nu.
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #22 Gepost op: april 24, 2014, 12:46:19 pm »

Op Ter Spegelt, op 20 minuten rijden vanaf hier, betaal je ook tussen de € 60,- en € 75,- per nacht in het hoogseizoen en dan komen daar vast nog kosten als toeristenbelasting en reserveringskosten nog bij en minimaal in veelvouden van 7 nachten te boeken ..... ::)
Maar dat is ook een 5 sterren camping.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #23 Gepost op: april 24, 2014, 03:37:56 pm »

Wij kamperen nog niet zolang dit wordt het 4de jaar. Ik snapte al niet dat mensen altijd maar zeiden van je moet voor een weekendje lekker bij een boeren/minicamping gaan staan dat is goedkoop. Iedere keer als ik dan ging kijken was ik toch tussen de 25-30 euro kwijt per nacht.

Vorig jaar 2 keer op rabbit hill gestaan en dan was ik voor 4 nachten (buiten het seizoen) nog iets van € 90 euro kwijt en dan heb je alle faciliteiten van een bungalowpark (dus animatie/zwembad/speeltuinen).

Afgelopen paasweekend op camping de molenhof (5 sterren camping) gestaan voor €105 voor 3 nachten.

Dus wij gaan eigenlijk nooit naar een minicamping voor een euro of 5 meer per nacht heb een camping met alle faciliteiten.

We zitten nu alweer te kijken naar 8 nachten op een camping in de eerste week van mei en dan betaal je bij bijvoorbeeld de molencaten groep iets van € 230 - € 250.

Ik denk dus dat de prijzen van een boeren/minicamping harder zijn gestegen dan de prijzen van de grotere ketens.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #24 Gepost op: april 24, 2014, 04:09:06 pm »

Hoi

Wij zijn liefhebbers van simpele kampeerplaatsen en dan valt het best mee.
Juist even gekeken,wij zijn voor 12 dagen 231.6€ kwijt,dat is met 3 volwassenen met stroom.
Auto staat bij de wagen en sanitair is verder kostenloos.
De camping is op 3km van het meer van Annecy en is meestal rustig qua bezetting.
Wij zijn wel geen mensen die de hele dag op de camping te vinden zijn en daarom hebben wij geen luxe nodig enkel ontbijten en dan zijn we meestal weg tot aan de avond.
Vroeger (18jaar geleden)betaalde wij daar ongeveer 500ffr voor de zelfde tijdspanne zonder stroom.

http://www.camping-des-ferrieres.com/siteang/accueil/accueil.html


Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #25 Gepost op: april 24, 2014, 04:17:28 pm »

Wij verstaan onder een mooie camping iets zonder teveel gedoe. Een exclusief zwembad met tig glijbanen hoeft voor ons niet. gewoon een simpele en eenvoudige camping.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #26 Gepost op: april 24, 2014, 08:56:41 pm »

 :off Mooie camping Solex.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #27 Gepost op: april 24, 2014, 09:03:17 pm »

In Frankrijk hebben wij verschillende campings gehad tussen 10 en 15 euro.
Twee personen, incl. elektriciteit.
Red je volgens mij niet in Nederland.
Enige wat wij zoeken is een toilet en douche. Wel graag werkend en schoon. Maar of het sanitair oud is, maakt niet uit.
Ik lees vaak reviews op camping frankrijk punt nl met cijfer 3 voor het sanitair. En als je dan verder leest, blijkt dat het om oud sanitair gaat. ::)
Of dat de kleur van de tegeltjes ze niet aanstaat. Tja......... verwend hé, denk ik dan maar.
Wij kunnen enorm genieten van de eenvoud van  een camping.
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #28 Gepost op: april 24, 2014, 09:41:47 pm »

Hierin Nederland staan we voor € 22 met zn vieren, inclusief regendouche....




... krijg de eigenaar alleen nog steeds niet zover dat ik mag betalen.  :O
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #29 Gepost op: april 25, 2014, 01:31:52 pm »

Wij betalen voor een camping nooit meer dan 25 euro per nacht voor vouwwagen, auto, stroom en 2 personen. Als het meer is zoeken we gewoon verder, en hebben tot nog toe nooit aan het eind van de avond nog zonder camping gezeten. Op deze manier kom je nog eens op campings waar anderen normaal gesproken niet komen. Wij kijken ook vaak op de kaart (ja, ik weet het, ouderwets) naar campingsymbooltjes, en gaan daar op de bonnefooi heen, in plaats van eentje uit een campingboek, want die betalen daar ook contributie aan, en dat moet ook terugverdiend worden.

Overigens valt het mij wel op dat de prijzen van campings redelijk gelijk lijken te blijven, maar dat je op sommige campings ineens moet betalen voor een warme douche, terwijl dat eerst niet hoefde, of dat je auto ineens niet meer naast de vouwwagen mag staan, en doe je dat toch, dan kost het geld. Ook wordt wassen op de camping naar mijn mening duurder. Ik heb het idee dat de campings proberen te verdienen aan randzaken, terwijl het kamperen redelijk gelijk geprijsd blijft.

Afgelopen jaar in Zweden op een camping gestaan, was 12 euro per nacht, inclusief warme douches en toeristenbelasting. Grappig was dat de eigenaar voordat we gingen staan nog even het gras maaide, want dat was erg hoog, want hij kreeg niet zo veel gasten (was hoog in de bergen, alleen te bereiken door een halve dag over een grindweg te rijden).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal