Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen flink duurder geworden??  (gelezen 34001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #60 Gepost op: april 30, 2014, 10:22:04 am »

Dit:

En dan met name de zin "zonder elelctra, zonder warm stromend water, zonder ook maar iets"

Maar dat had ik dus al gezegd.
En die bewering klopt n.m.m. dus grotendeels als je dat, zoals dat in de reportsge gebeurt, afzet tegen het glamping. Ruigenhoek en Zeegenoord kosten beiden ruwweg 25,- voor een gezin van 4 en hebben voor/bij tentkampeerplaatsen geen electra en geen (warm, noch koud) stromend water. Alleen warme  douches. Echte glampings hebben warm en koud stromend water in de tent. Een flatscreen en soms zelfs een afwasmachine... D'r zit nog net geen centrale verwarming in. Maar dan ben je voor een weekend wel €265,- kwijt:
http://www.ardoer.com/nl/camping/hertshoorn/verhuur/veluwse-safaritent
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #61 Gepost op: april 30, 2014, 10:34:11 am »

En die bewering klopt n.m.m. dus grotendeels als je dat, zoals dat in de reportsge gebeurt, afzet tegen het glamping. Ruigenhoek en Zeegenoord kosten beiden ruwweg 25,- voor een gezin van 4 en hebben voor/bij tentkampeerplaatsen geen electra en geen (warm, noch koud) stromend water. Alleen warme  douches. Echte glampings hebben warm en koud stromend water in de tent. Een flatscreen en soms zelfs een afwasmachine... D'r zit nog net geen centrale verwarming in. Maar dan ben je voor een weekend wel €265,- kwijt:
http://www.ardoer.com/nl/camping/hertshoorn/verhuur/veluwse-safaritent

Sorry Frankie, je rukt de dingen uit z'n verband. Maar ik heb absoluut geen zin hierover met je verder in discussie te gaan. Natuurlijk is het belachelijk om voor een prijs van € 25 warm stromend water bij je tent te verwachten en dat snap jij ook wel.En uiteraard ken ik het verschijnsel 'glamping'. Het ging er om dat bij deze prijs dergelijke voorzieningen niet op de camping aanwezig waren. En dat zijn ze op deze natuurkampeerterreinen wèl. Lees het citaat van C5CCV nog maar eens, dààr reageerde ik op.

Maar ik heb het idee dat je nogal wat lol beleefd aan het steeds opnieuw tegen mensen in gaan hier op het forum. Ik doe daar niet meer aan mee, het beste!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #62 Gepost op: april 30, 2014, 11:02:47 am »

Sorry Frankie, je rukt de dingen uit z'n verband.
Nee hoor. Hooguit heb ik meer begrip voor de noodzaak om bij de samenstelling van een journaal-item van enkele tientallen seconden de zaken te vereenvoudigen en wat scherp(er) aan te zetten om de inhoud goed over het voetlicht te krijgen. Dat daarbij details en de nuance voor een klein deel sneuvelen is onvermijdelijk. Maar daarmee wordt de berichtgeving nog niet onwaar.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #63 Gepost op: april 30, 2014, 11:22:52 am »

Als ik e.e.a. zo de revue laat passeren valt mij op dat de mensen die nooit never meer dan € 35,= per nacht willen betalen andere kampeerders zijn dan de mensen die best € 50 of meer willen betalen.
Daarnaast is de periode waarin je kampeert, de faciliteiten die je wilt genieten, met hoeveel personen je gaat; het  maakt allemaal nogal uit.
Als ik niet tot het hoogseizoen zou zijn veroordeeld zou ik ook een stuk goedkoper uit zijn, nu met één kind mee in plaats van vier zoals vroeger scheelt natuurlijk ook aanzienlijk.
Eigenlijk is dat een zinloze discussie.

De vraag van de topicstarter is simpel: is kamperen fors duurder geworden?? Die vraag kan naar mijn bescheiden mening simpelweg met ja beantwoord worden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.176
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #64 Gepost op: april 30, 2014, 12:43:23 pm »

Wim spijker op zijn kop
Iedereen moet zelf zijn budget bepalen maar het valt mij gewoon op dat we vorig jaar makkelijker een camping konden vinden
Het begint tegenwoordig bij 25 en hier waren we eerder nog geen 20 voor kwijt
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #65 Gepost op: mei 01, 2014, 11:53:28 am »

Wim spijker op zijn kop
Iedereen moet zelf zijn budget bepalen maar het valt mij gewoon op dat we vorig jaar makkelijker een camping konden vinden
Het begint tegenwoordig bij 25 en hier waren we eerder nog geen 20 voor kwijt

Amen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

laurens47

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #66 Gepost op: mei 01, 2014, 12:26:49 pm »

Er zijn toch heel veel campings die een stuk minder kosten. Kijk b.v. Minicamping Zorg-en-Vrij. Plaats voor 2 personen incl electra (16A) incl douche incl warm water bij de afwasplaats (wel ex toeristenbelasting) grote plaatsen speeltuintje etc (geen zwembad) en zo zijn er veel meer campings bij de Vekabo
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #67 Gepost op: mei 10, 2014, 07:34:23 pm »

Het stukje de telegraaf is met een hele negatieve insteek geschreven.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=13937.0

Vaak zijn mensen goed in het vertellen van negatieve verhalen.
Die zijn nog niet op dit forum geweest.  :#

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #68 Gepost op: mei 10, 2014, 09:02:15 pm »

Toch moeten campings wel gaan oppassen, ergens zit er een bovengrens aan. Wij zijn kampeerders in hart en nieren, nooit anders gedaan. Maar als ik dan zie dat ik op ebay inmiddels hotels boek voor minder dan 8 tientjes per 2 nachten inclusief ontbijt en avondeten voor twee personen... Record was 7 nachten hotel in het Ertsgebergte, logies en ontbijt voor €65,-. Voor twee personen samen wel te verstaan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #69 Gepost op: mei 10, 2014, 09:04:54 pm »

Toch moeten campings wel gaan oppassen, ergens zit er een bovengrens aan. Wij zijn kampeerders in hart en nieren, nooit anders gedaan. Maar als ik dan zie dat ik op ebay inmiddels hotels boek voor minder dan 8 tientjes per 2 nachten inclusief ontbijt en avondeten voor twee personen... Record was 7 nachten hotel in het Ertsgebergte, logies en ontbijt voor €65,-. Voor twee personen samen wel te verstaan.
zolang het gros van de campinggasten blijft betalen en de prijzen accepteert, blijft dit ook zo.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #70 Gepost op: mei 10, 2014, 09:09:20 pm »

Ik vind het ook allemaal wel mee vallen met de prijs van het kamperen. Het ligt er natuurlijk heel erg aan wat je wilt, wil je een megacamping met alles, maar dan ook alles er op en er aan, tja, dan betaal je ook de hoofdprijs.
Wij zijn natuurlijk maar met z'n tweetjes, geen kinderen meer mee,dat scheelt natuurlijk met at je op een camping voor voorzieningen wilt. Maar je kunt je ook af vragen of de animatieteams wel zo nodig zijn Het verplicht je juist weer om op bepaalde tijden klaar te zijn met bijvoorbeeld het eten omdat de kinderen op tijd naar het knutseluurtje of weet ik waarheen moeten. En wij hebben altijd gevonden, ook toen onze meiden nog meegingen, dat op vakantie juist niets MOET op bepaalde tijden, je doet wat je wilt en dat doe je wanneer je dat wilt.
Zo waren wij de afgelopen 2 jaar ij Frankrijk op camping Des Alouettes 438 euro kwijt voor 3 weken, 21 nachten. En dan sta je echt op een leuke camping, grote plaatsen, mooie omgeving.

Komende zomer staan we opeen camping in de Drôme, aan de rivier, prachtige omgeving, heel grote plaatsen. Daar staan we 18 nachten voor 372 eurootjes (all in)

Het hoeft dus echt niet zo duur te zijn   8)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #71 Gepost op: mei 10, 2014, 09:11:05 pm »

Toch moeten campings wel gaan oppassen, ergens zit er een bovengrens aan. Wij zijn kampeerders in hart en nieren, nooit anders gedaan. Maar als ik dan zie dat ik op ebay inmiddels hotels boek voor minder dan 8 tientjes per 2 nachten inclusief ontbijt en avondeten voor twee personen... Record was 7 nachten hotel in het Ertsgebergte, logies en ontbijt voor €65,-. Voor twee personen samen wel te verstaan.
Die stunt prijzen van de hotels zijn juist om de veel te lage bezetting wat op te krikken,
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #72 Gepost op: mei 10, 2014, 09:19:58 pm »

zolang het gros van de campinggasten blijft betalen en de prijzen accepteert, blijft dit ook zo.

Is waar, maar zoals gezegd, er zit een maximum in. Mijn zwager was vorig jaar ook op zoek naar een klapper (heeft zelfs geboden op een Camplet op MP), maar dat ging niet door. Toen is hij noodgedwongen een standplaatstent gaan huren en die bleek hij uiteindelijk te kunnen huren voor een kleine 200 euro voor twee weken, buiten het seizoen. Voor een vouwwagen zou hij de helft meer kwijt zijn geweest. Voor dit jaar is hij wederom op zoek gegaan naar een huisje of standplaatstent. Hij heeft niet eens meer gezocht naar een vouwwagen, waar hij ook nog stallingskosten en onderhoud voor moet rekenen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #73 Gepost op: mei 10, 2014, 09:26:12 pm »

Record was 7 nachten hotel in het Ertsgebergte, logies en ontbijt voor €65,-. Voor twee personen samen wel te verstaan.
Ja. En binnenkort krijg je waarschijnlijk geld toe als je komt overnachten...
Iedereen kan op zijn vingers natellen dat dit soort extreme  prijsconcurrentie uiteindelijk leidt tot failissementen.

Persoonlijk vind ik het stukje van de Telegraaf nogal oppervlakkig en tendentieus (what else is new als het om de Telegraaf gaat).
Als je een oproep doet zoals de schrijfster deed, krijg je uit de aard der zaak meer klagers dan hoera-roepers, want klagers willen met grotere graagte hun gram kwijt dan dat mensen met positieve verhalen hun plezier willen delen.

De enige feitelijkheid die er is, is dat ABN-Amro een brancheonderzoek gedaan heeft dat laat zien dat het aantal overnachtingen op campings de afgelopen tien jaar met 25% gedaald is. 2,5% per jaar dus, met een flinke dip rond 2008 (start crisis).

De belangrijkste reden die door de branche zelf genoemd wordt is in feite dat de kampeerder geen halve keuzes wil. Dus geen bovengemiddeld bedrag voor bovengemiddelde faciliteiten waar men geen gebruik van maakt. (CAI en water aan- en afvoer bij iedere plek etc.).

Men wil zich (voor een prijs die best stevig mag zijn) graag bezondigen aan glamping (dus met alle luxe van een hotel kamperen) of men wil 'echt kamperen' tegen een beschaafd bedrag, wat waarschijnlijk de reden is dat de natuurkampeerterreinen zo in de lift zitten. (12% meer overnachtingen in één jaar)

Kamperen is dus niet zozeer duur an sich. Kamperen is vooral duur als je een terrein hebt met faciliteiten waar je driekwart niet van gebruikt.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2014, 09:30:53 pm door Frankie »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #74 Gepost op: mei 10, 2014, 09:34:43 pm »

Ja. En binnenkort krijg je waarschijnlijk geld toe als je komt overnachten...

Kamperen is dus niet zozeer duur an sich. Kamperen is vooral duur als je een terrein hebt met faciliteiten waar je driekwart niet van gebruikt.
  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal