Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: asi camping card of anwb  (gelezen 8257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil peeters

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #15 Gepost op: november 06, 2014, 10:06:21 am »

bedankt voor al jullie reactie
 voorlopig blijft het toch Nederland /Duitsland maakt het dan nog uit of het asi of anwb  is
groetjes tot het klapweekend :> :> :> :> :> :> :> :>

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #16 Gepost op: november 06, 2014, 10:47:49 am »

bedankt voor al jullie reactie
 voorlopig blijft het toch Nederland /Duitsland maakt het dan nog uit of het asi of anwb  is
groetjes tot het klapweekend :> :> :> :> :> :> :> :>

Ook leuk en ik denk dat het niet uit maakt welke kaart je hebt.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2014, 12:50:21 pm »

3 jaar terug zaten wij op een camping zaton-kroatie en moesten van alle 4 de ID kaart inleveren en mochten hem de volgende dag ophalen. dit vanwege inschrijving op de camping.ik heb op mijn strepen gestaan en wilde ze geen van 4 afgeven.we hebben meer dan een uur staan wachten tot dat we alle 4 ingeschreven stonden en ze was duidelijk heel boos op ons.
nu gaan we terug naar deze camping, want ondanks de ID gedoe was de camping helemaal top.

heb ik nu ook was aan zo'n kaart? zeker omdat we alle 4 onze id moesten afgeven.heeft 1 zo'n kaart dan zin of moet ik er 4 aanschaffen?
er staat wel dat het geaccepteerd word als id
http://www.eurocampings.nl/kroatie/zadar/zaton/camping-zaton-holiday-resort-105237/
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2014, 02:10:51 pm »

Gebeurd niet vaak meer dat ze van iedereen ID vragen. Van zo'n acsi of cke kaart vraag je er natuurlijk maar 1 aan. Kost ongeveer 10 euro.

Heb je ook gevraagd waarom ze ID van jullie allemaal wilden hebben? Overigens wel goed gehandeld, je kan niet voorzichtig genoeg zijn!
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #19 Gepost op: november 06, 2014, 03:36:43 pm »

ze had ze nodig om ons alle 4 apart in te schrijven,en omdat het altijd druk is kregen we ze dan pas de volgende dag terug. ik was het er niet mee eens. ze gaf ons een soort papieren visite kaartje  waarop ze de camping schreef en daar konden we volgens haar ons mee indentificeren...
ik ben in kroatie,wil van de camping afkunnen met ID kaart dus ik heb gezegd dat ik het niet accepteer, een hele heissa,maar uiteindelijk zou ze ons meteen invoeren en dat heeft ze op haar dooie gemakje gedaan, alle vier. dus als ik maar 1 zo'n kaart heb,vrees ik dat de andere drie dan alsnog ID af moeten geven...word weer een drama vermoed ik hahahaha
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #20 Gepost op: november 06, 2014, 03:56:48 pm »

Een papieren kaartje? Dat is niet wettelijk. Maar kijk eens op de pagina hiervoor. Daar heb ik een link neergezet van de anwb. Daar heb je vast wel wat aan. Goed doorlezen en de informatie daarover staat helemaal onderaan in het bericht in verschillende talen.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2014, 06:10:30 pm »

Blijft raar dat ze de acsipas als idbewijs zien. Je schrijft er elf je naam op wie controleert het??
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #22 Gepost op: november 06, 2014, 06:44:43 pm »

dat dacht ik ook Yolanda, daarom accepteerde ik het ook echt niet.
ik heb het intussen gelezen ! thnx
Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #23 Gepost op: november 06, 2014, 06:57:42 pm »

De Kroatische wet schrijft voor dat alle buitenlanders in Kroatiƫ hun verblijf melden bij de lokale politie. Hiervoor moet je je paspoort meenemen, zodat de gegevens kunnen worden ingeschreven in het register. Beetje vreemd, maar zo is de wet daar nu eenmaal.
 
De meeste eigenaren van campings en appartementen nemen dit, puur als service aan de gasten, van je over. Ze vragen dan bij aankomst om je paspoort, gaan ermee naar de lokale politie en regelen de inschrijving. Vervolgens geven ze je paspoort direct weer terug. Ik heb in alle jaren dat ik in Kroatiƫ kom hier nog nooit problemen mee gehad. In het begin keek ik ook een beetje vreemd maar nu ben ik er aan gewend. Die eigenaren moeten zich ook aan de wet houden, de politie daar is in het algemeen niet mals en het is een stukje service.
 
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #24 Gepost op: november 06, 2014, 07:06:33 pm »

Dat moet je ook maar weten? Dat moet dan op de anwb site bij landen informatie ook bekend zijn!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #25 Gepost op: november 06, 2014, 07:13:23 pm »

In Nederland zijn campingeigenaren ook verplicht om de identiteit van alle gasten te controleren. Is ook wel fijn, anders zet je je vw misschien wel naast de stacaravan van een gezochte crimineel of zo. Helaas doen ze het lang niet allemaal.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #26 Gepost op: november 06, 2014, 07:22:48 pm »

Tot nu toe alleen meegemaakt dat van mij ID gevraagd wordt en niet van de kinderen.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #27 Gepost op: november 06, 2014, 07:50:01 pm »

Padi, ik heb me erg ingelezen in Kroatie, maar dat wist ik echt niet !
 wij waren ze echt tot de volgende dag kwijt als we ze zouden afgeven. niet inschrijven en meteen terug... en daar was ik op tegen, niet tegen dat inschrijven...en ik had geen idee van dat kinderen ook ingeschreven moesten worden, meestal is het inderdaad een van de ouders en dat is prima.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal