Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelheidsbeperking  (gelezen 18612 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

akiwalker

  • Gast
Snelheidsbeperking
« Gepost op: februari 25, 2017, 11:07:03 pm »

Hoi,
We gaan dit jaar voor de eerste maal met de vw op vakantie naar italie. Nu heb ik gelezen dat de max snelheid met de vw 80km is op de duitse en italiaanse snelwegen met de vw. Houden jl je hieraan en wordt daar fel op gecontroleerd? Zelf vind ik 80 gevaarlijk tussen al dat snel verkeer. Wat zijn jl ervaringen? Grts


Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2017, 12:04:15 am »

In Duitsland rijden wij (als het kan) tussen de 120 en 130, de boetes zijn vrij laag, muv bij regen en wegwerkzaamheden of als er een max snelheid is, dan houden wij ons netjes aan de snelheid.
In Italiƫ maakt het de rijdende politie niet zoveel uit hoe hard je met een aanhanger rijdt en houden je ook niet aan wanneer je op de middelste of linker baan rijdt, ook hier rijden wij 120 / 130. Flitspalen staan vooral op de E35 / E45 = Milaan - Pesaro.
Boetes kunnen in Italiƫ wel hoog zijn!

Dit alles natuurlijk op eigen risico!!
Verwacht van ons geen donatie. :O
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #2 Gepost op: februari 26, 2017, 08:13:37 am »

Inderdaad mag je in Duitsland maar 80 tenzij je een tempo 100 sticker hebt, zelf hebben we die sticker (nog) niet. Ikheb de hele reis 100-110 gereden, gewoon lekker met het verkeer mee. Soms uitschieters naar 120-130 met inhaal acties.

Ten eerste moet je wel een VW hebben die strak achter de auto ligt, zodra de boel gaat slingeren of stuiteren moet je langzamer gaan. En alles is op eigen risico uiteraar.
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #3 Gepost op: februari 26, 2017, 08:44:08 am »

Met name in Duitsland zou ik erg oppassen. Ik heb tot twee keer toe in Beieren gehad dat ik even een rijtje vrachtwagens wilde inhalen op stukken waar de rest van het verkeer onbeperkt en dus soms met 200 km langs kwam razen. In beide gevallen gaf ik even wat extra gas om snel weer naar rechts te kunnen gaan. De hoogst bereikte snelheid was 120 km/u. Ik beide gevallen bleek er een politie auto tussen de vrachtwagens te zitten en in beide gevallen kreeg ik een boete over het hoogste door hun gemeten punt. 115 km na aftrek van 5 km, dus 35 km te hard. De eerste keer 200 euro. Meteen meerijden naar een tankstation waar ik geld op kon nemen. De tweede keer (drie jaar later, 2013) meerijden naar een dorp met een pinautomaat. Boete: 280 euro en een paar weken later een brief van de Beierse Justitie: Een rijontzegging voor Duitsland indien ik binnen een jaar in Duitsland een verkeersovertreding zou plegen.
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #4 Gepost op: februari 26, 2017, 08:50:58 am »

Dan was de tempo 100 er snel uit.. wij nemen deze wel, ook al gaan we dit jaar niet naar Duitsland  ( -denken we-  je weet maar nooit)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

mkeur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: zoekende
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #5 Gepost op: februari 26, 2017, 09:26:48 am »

Inderdaad italie maakt niet zo veel uit. Maar Duitsland zelfs op 1 rit door 2 burger auto's (misschien wel/niet pollitie?) gemaand om zachter te gaan rijden.
Mede daarom en die vreselijke Zwitserse tol en tunnels te vermijden de laatste keer gewoon lekker over de route du soleil met 130/140.
Rijdt een stuk comfortabeler dan Duitsland / Zwitserland.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #6 Gepost op: februari 26, 2017, 09:34:06 am »

Inderdaad, Sindsdien pak ik ook als het omrijden betreft, maar wel in de goede richting is, liefst de Franse Autoroute.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2017, 09:40:49 am »

Wij zijn al een aantal malen door Duitsland gereden en altijd stukken sneller dan 80. Nooit een enkel probleem gehad. Kennelijk mazzel. Maar je moet uiteraard wel voortdurend in de spiegels kijken wat er achter je gebeurt en wat er achter je rijdt. Als ik het niet vertrouw haal ik niet in en wacht ik ff. In Oostenrijk mag je legaal 100 km met een aanhanger tot 750 kg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

akiwalker

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2017, 09:52:53 am »

Pfff heb al een beetje spijt van mijn keuze om naar italie te gaan :-(

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2017, 09:57:36 am »

Leg eens uit? Niet te veel laten beinvloeden door reacties van anderen. Gewoon doen en dan weet je het uit eigen ondervinding.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JelleB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original 2005
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2017, 10:22:31 am »

Tempo100 sticker voor Duitsland is aan te raden en kost niet veel. Echter in Duitsland zijn vaak stukken met inhaalverbod voor auto's met aanhanger en daar wordt vaak streng op gelet. Helaas is daar geen sticker voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2017, 10:33:25 am »

Leg eens uit? Niet te veel laten beinvloeden door reacties van anderen. Gewoon doen en dan weet je het uit eigen ondervinding.
Ja is waar. We gaan het gewoon proberen. Gewoon met de vrachtwagens mee aan rijden. We hebben ook tijd dus zal wel mee vallen. Bedankt

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2017, 11:13:05 am »

Hoi,
We gaan dit jaar voor de eerste maal met de vw op vakantie naar italie. Nu heb ik gelezen dat de max snelheid met de vw 80km is op de duitse en italiaanse snelwegen met de vw. Houden jl je hieraan en wordt daar fel op gecontroleerd? Zelf vind ik 80 gevaarlijk tussen al dat snel verkeer. Wat zijn jl ervaringen? Grts


Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk
Opzich is 80 niet echt gevaarlijk , ik ben wel van mening dat het uit veiligheids overweging niet verstandig is om boven de 100 km tegaan met een aanhanger .rijd al jaren met een caravan en daarvoor met een vouwwagen Door Duitsland .als je op de teller 90 rijd is dat geen probleem zul je ook niet voor bekeurd worden ( wegwerkzaamheden of snelheid beperking daar gelaten ) . Bij hogere snelheden als je die gaat overwegen  ( niet alleen Duitsland !! ) even goed uitzoeken bij je auto / vouwwagen verzekering Hoe het zit bij een ongeluk / schade vaak keren die namelijk niet uit ook als het niet jou schuld is !!! Die gaan vaak uit van de Max.  Van 90 die wij hier hanteren ! En als je net iets over de 90 zeg 95 rijd op je teller ( en die wijkt af naar boven ! ) zit je het vracht verkeer ook niet in de weg .tussen vrachtverkeer hangen is voor beide niet leuk .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2017, 11:39:12 am »

Het is zeker niet de bedoeling om gevaarlijk te gaan rijden. Bedankt voor alle info. 

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2017, 11:44:52 am »

Wat een snelheden allemaal. Wij rijden gewoon 80 of 90 met de stroom mee. Wij zijn op vakantie en hebben alle tijd. Waarom haasten als je dat voor je werk al moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal