Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelheidsbeperking  (gelezen 18724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #15 Gepost op: februari 26, 2017, 12:07:39 pm »

Ik rij best door omdat ik bij lange stukken  80 mijn concentratie verlies, door Zwitserland mag mijn vrouw rijden (in Duitsland en Italië rijdt zij ook te snel).
Met 120 kan je ook ontspannen rijden wanneer je lekker oplet en flink afstand houdt.
Wanneer het druk is passen wij onze snelheid natuurlijk aan.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #16 Gepost op: februari 26, 2017, 12:15:13 pm »

Vertel eens Groothuis27. Je rijdt met een caradinges, zit op een vouwwagenforum, hebt vouwwagens als hobby en probeert die hier te verkopen? Hier snap ik niets van.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #17 Gepost op: februari 26, 2017, 12:23:36 pm »

Vertel eens Groothuis27. Je rijdt met een caradinges, zit op een vouwwagenforum, hebt vouwwagens als hobby en probeert die hier te verkopen? Hier snap ik niets van.
Precies zo als het is , ga op vakantie met een caravan ( eerder met een alpenkreuzer ), knap voor hobby alpenkreuzers op en als ik iets niet weet vraag ik dat hier en vind het leuk om mensen met bijv. Info tekunnen helpen . En echt verkopen doe ik niet hier maar als iemand hier aangeeft een vouwwagen tezoeken en ik heb wat staan bied ik deze ook aan , snap niet helemaal wat het probleem is en waarom er wat mensen zijn die daar problemen mee hebben . Het lijkt wel of ik iets misdadigs die ofzo , beetje vreemd allemaal . Kortom van mij uit alleen maar interesse en ervaringen uitdelen met andere rest is hier voor mij bijzaak !

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #18 Gepost op: februari 26, 2017, 12:34:46 pm »

Ik zou zeggen, rij vooral zoals jij het zelf veilig vindt. Voor mij begint de vakantie op het moment dat we de straat uitrijden en niet pas op de plaats van bestemming
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #19 Gepost op: februari 26, 2017, 12:47:22 pm »

Precies zo als het is , ga op vakantie met een caravan ( eerder met een alpenkreuzer ), knap voor hobby alpenkreuzers op en als ik iets niet weet vraag ik dat hier en vind het leuk om mensen met bijv. Info tekunnen helpen . En echt verkopen doe ik niet hier maar als iemand hier aangeeft een vouwwagen tezoeken en ik heb wat staan bied ik deze ook aan , snap niet helemaal wat het probleem is en waarom er wat mensen zijn die daar problemen mee hebben . Het lijkt wel of ik iets misdadigs die ofzo , beetje vreemd allemaal . Kortom van mij uit alleen maar interesse en ervaringen uitdelen met andere rest is hier voor mij bijzaak !

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Hierover heb je vanuit het modteam al een reactie gehad.  De regels zijn daarover duidelijk.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #20 Gepost op: februari 26, 2017, 01:58:51 pm »

Ik zou zeggen, rij vooral zoals jij het zelf veilig vindt. Voor mij begint de vakantie op het moment dat we de straat uitrijden en niet pas op de plaats van bestemming
De beste opmerking uit dit hele draadje!
Ik begrijp helemaal niets van de behoefte om hard te rijden op vakantie.
Als ik naar onze situatie kijk dan rijden wij op de eerste dag van de vakantie ongeveer 500km. Daar doen wij rustig 8 tot 10 uur over, we rijden rustig rond 90 km/h op de GPS en als we zin hebben in koffie, eten of gewoon pauze dan stoppen we.
Eigenlijk rijden wij zo de hele vakantie, wij trekken rond en dan stoppen we ook geregeld, soms rijden we 400km op een dag, soms 150km...
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #21 Gepost op: februari 26, 2017, 02:10:35 pm »

De beste opmerking uit dit hele draadje!
Ik begrijp helemaal niets van de behoefte om hard te rijden op vakantie.
Als ik naar onze situatie kijk dan rijden wij op de eerste dag van de vakantie ongeveer 500km. Daar doen wij rustig 8 tot 10 uur over, we rijden rustig rond 90 km/h op de GPS en als we zin hebben in koffie, eten of gewoon pauze dan stoppen we.
Eigenlijk rijden wij zo de hele vakantie, wij trekken rond en dan stoppen we ook geregeld, soms rijden we 400km op een dag, soms 150km...
En zo denk ik er ook over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #22 Gepost op: februari 26, 2017, 02:15:57 pm »

En zo denk ik er ook over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Lijkt mij ook het beste je bent tenslotte op vakantie en wat maakt het dan uit of je er om 14:00 of bijv. 15:00 bent ( geld ook voor thuis komen )  ik vind  zo rond de 600 km per dag zat gewoon  een keer overnachten ( zowel heen als terug ) lekker uitgerust aankomen of thuis komen is veel belangrijker. En zeker ook heelhuids en veilig aan komen .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #23 Gepost op: februari 26, 2017, 02:30:47 pm »

Voor alle duidelijkheid: wij rijden dan misschien door, maar 600km is voor ons ook de max., vaker 400-500k per dag op de heen en terugreis.
In Italië meestal nog kleinere afstanden.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #24 Gepost op: februari 26, 2017, 03:37:23 pm »

Deze discussie komt toch telkens weer terug.

Laat ik voorop stellen: Vlot naar je vakantiebestemming betekent niet per definitie "stressvol" naar je vakantiebestemming! 
Of die cruise control nou op 80 :I, 100 :) of op 120 :zw staat - net waar iemand zich prettig bij voelt!  KK
Dat hoeft helemaal niet als "jagen" te voelen.

En verder is de maximale afstand per dag naar de vakantiebestemming voor iedereen anders,
hangt danook af van factoren als
- hoe druk is je route  :(
- heb je overnachtingen op je route nodig en is jouw klapper wel ingericht op doortrekken?
- hoe is de gezinssamenstelling, moet er vaak gepauzeerd worden, zijn er slaaptijden of eettijden om rekening mee te houden
- kun je om de beurt sturen
- rij je 's-nachts of overdag
- hoe vroeg vertrek je :+
- wat is de totale afstand naar het reisdoel
- moet je veerverbindingen halen of andere harde deadlines (dit kan wel stressvol zijn bij file;) )
- etc.etc.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #25 Gepost op: februari 26, 2017, 03:43:43 pm »

Wij moeten altijd een veerverbinding halen. In 30 jaar nog nooit één gemist en nog nooit stress gehad daarvoor. Gewoon rekening houden met 10 uur reistijd voor 500km en het komt eigenlijk altijd goed :)
En mocht het toch een keer tegen zitten, nou dan is er altijd nog wel een alternatieve overtocht te vinden.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #26 Gepost op: februari 26, 2017, 03:48:50 pm »

NB: Voor doorrijders met tempo 100 keuring in onderstaande link een overzicht van veel inhaalverboden in Duitsland.

Die inhaalverboden zijn daar niet voor niets; dit zijn vaak ook de drukkere wegen. Wij passen de route hier waar mogelijk op aan om deze drukte en inhaalverboden te omzeilen, dat scheelt echt enorm!

Soms rij je een stukje om maar die tijd win je vlot terug.
Het verschil voor ons is: 80-90km/h tussen de vrachtwagens (vind ik erg vermoeiend autorijden) of actief meerijden met het verkeer, 120-130 op de teller over een rustige snelweg!
50-100km omweg maak je in een paar uur rijden altijd goed.
Voor mijn indruk kom ik dan sneller en relaxeter aan..... win-win!

https://transitfrei.de/Womothemen/inhalen-verboben-caravan-overzicht-duitsland.html
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #27 Gepost op: februari 26, 2017, 03:51:51 pm »

Wij moeten altijd een veerverbinding halen. In 30 jaar nog nooit één gemist en nog nooit stress gehad daarvoor. Gewoon rekening houden met 10 uur reistijd voor 500km en het komt eigenlijk altijd goed :)
En mocht het toch een keer tegen zitten, nou dan is er altijd nog wel een alternatieve overtocht te vinden.
Ik weet nog goed, als kind naar Noorwegen. Bij pappa in de auto naar Kiel om naar Oslo te varen.
Zeer ruim op tijd weggegaan inderdaad.  Maar er was op de snelweg ergens in Duitsland een vrachtwagen met wasmiddel omgekieperd, hele snelweg afgesloten. Niet voor- of achteruit. Ruim 3 uur stilgestaan.
Reken maar dat we toen stress hadden ;)    Op het nippertje de boot gehaald.... *phew*  Dat vergeet je nooit meer ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #28 Gepost op: februari 26, 2017, 04:31:54 pm »

@klapjoerie:
De inhaalverboden omzeilen als je over Autobahn 1 naar het noorden gaat heeft niet veel zin volgens mij.
Je zou de 31 kunnen nemen maar dan moet toch weer richting Bremen en verder richting Hamburg daarna.
Over de Bundesstrassen (B-wegen) rij ik liever niet aangezien vrachtwagens daar maar 60 km/h mogen en ze hier steeds strenger op controleren.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #29 Gepost op: februari 26, 2017, 10:28:55 pm »

Ik denk zomaar dat de Duitse politie in de zomer gewoon wat extra aandacht schenkt aan die vakantiegangers die richting het zuiden rijden, want ik heb al aardig wat jaartjes met een aanhanger richting Denemarken gereden en daarbij was de snelheid 110-120km/u (want anders duurt de reis wel erg lang  :#) en ik heb nog nooit een aanmaning tot langzamer rijden of een boete gehad. Een inhaalverboden gelden ook voor mij niet  :O

Maar ik heb afgelopen jaar voor mijn klapper ook een tempo 100 aangeschaft en nu rij ik legaal harder in Duitsland.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal