Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelheidsbeperking  (gelezen 18714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #30 Gepost op: februari 27, 2017, 12:05:26 am »

Het is goed dat je geen moter met aanhanger hebt, want die mogen officieel maar 60 km/h op de autobahn.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #31 Gepost op: februari 27, 2017, 02:58:31 am »

Het lijkt wel of ik iets misdadigs die ofzo , beetje vreemd allemaal . Kortom van mij uit alleen maar interesse en ervaringen uitdelen met andere rest is hier voor mij bijzaak !
Je doet helemaal niets misdadigs. Ik vraag me alleen af waarom je met een caradinges op vakantie gaat en als hobby Alpenkreuzers opknapt. Waarom ga je niet met een vouwwagen op vakantie? Pure nieuwsgierigheid, anders niet.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #32 Gepost op: februari 27, 2017, 07:21:04 am »

Je doet helemaal niets misdadigs. Ik vraag me alleen af waarom je met een caradinges op vakantie gaat en als hobby Alpenkreuzers opknapt. Waarom ga je niet met een vouwwagen op vakantie? Pure nieuwsgierigheid, anders niet.
Vind ik net wat praktischer , laatste keer met de vouwwagen naar Oostenrijk was hij met overnachten weer nat geworden en thuis moet ik hem na Max.  Een dag toch openen en opgezet zien tekrijgen om hem tedrogen. Daar was ik een beetje klaar mee en met de hepi is het hier in Nederland net even wat warmer zitten dan in een tent en met overnachten naar Oostenrijk 4 poten uit en klaar . Maar alpenkreuzer heeft mijn hart en zou er zo weer mee weggaan .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #33 Gepost op: februari 27, 2017, 08:29:04 am »

Ik ben hier ook nog actief, wij hebben sinds vorig jaar ook een caravan nadat we jarenlang met een vouwwagen gekampeerd hebben. De doorslag voor ons was het geregeld nat in moeten pakken tijdens het rondtrekken. Dat zorgde gewoon voor stress bij mij en mijn vrouw heeft door haar lengte een probleem met het zware tentdoek als het nat is.
Rondtrekken in Scandinavië is in onze ogen net even wat praktischer met een caravan.
Als wij naar het zuiden zouden trekken zou de vouwwagen niet weg zijn gegaan, qua ruimte is het onovertroffen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #34 Gepost op: februari 27, 2017, 08:56:17 am »

Terug naar het onderwerp.   :(
Gelogd

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #35 Gepost op: februari 27, 2017, 10:13:55 am »

Wij gaan ook regelmatig naar Italië. In Italië rijden we gewoon met de vrachtauto's mee ca. 90, dat is geen probleem.
In Duitsland zou ik inderdaad uitkijken om harder te rijden. En let wel, als je harder rijd en er gebeurd iets, en de verzekering ziet dat je harder hebt gereden dan 80, kun je naar alle fluiten....
Dit jaar krijgen we een nieuwe vouwwagen, en hebben meteen een tempo 100 keuring erbij genomen. Dat betekent ook andere schokdempers.
Met de tempo 100 kun je dan 100-110 rijden.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #36 Gepost op: februari 27, 2017, 12:25:23 pm »

Wij gaan ook regelmatig naar Italië. In Italië rijden we gewoon met de vrachtauto's mee ca. 90, dat is geen probleem.
In Duitsland zou ik inderdaad uitkijken om harder te rijden. En let wel, als je harder rijd en er gebeurd iets, en de verzekering ziet dat je harder hebt gereden dan 80, kun je naar alle fluiten....
Dit jaar krijgen we een nieuwe vouwwagen, en hebben meteen een tempo 100 keuring erbij genomen. Dat betekent ook andere schokdempers.
Met de tempo 100 kun je dan 100-110 rijden.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
110 is wederom te snel. Stel dat er iets gebeurt...........
Je eigen woorden.  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #37 Gepost op: februari 27, 2017, 02:32:05 pm »

110 is wederom te snel. Stel dat er iets gebeurt...........
Je eigen woorden.  :#
Recht erop 😄
Al een geluk dat uw snelheidsmeter een 10km/u liegt bij 100 per u
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #38 Gepost op: februari 27, 2017, 02:42:15 pm »

Recht erop 😄
Al een geluk dat uw snelheidsmeter een 10km/u liegt bij 100 per u
Die 100 km stikker snap ik niet zo zeer .als je 90 -95 op je teller rijd gaat het hard zat .je hebt tenslotte vakantie .dus waarom dan die extra kosten maken voor z'n stikker met bijkomende aanpassingen  ( schokbrekers , banden ) enz. En als je een andere auto koopt moet je er wel voor uit kijken dat alles aan die 100 km voorwaarden blijft voldoen . En volgens mij is het een Duits verhaal geen idee of de Nederlandse verzekering er iets mee doet of dat die blijft zeggen Max. 90 km/u !

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #39 Gepost op: februari 27, 2017, 02:56:09 pm »

Die 100 km stikker snap ik niet zo zeer .als je 90 -95 op je teller rijd gaat het hard zat .je hebt tenslotte vakantie .dus waarom dan die extra kosten maken voor z'n stikker met bijkomende aanpassingen  ( schokbrekers , banden ) enz. En als je een andere auto koopt moet je er wel voor uit kijken dat alles aan die 100 km voorwaarden blijft voldoen . En volgens mij is het een Duits verhaal geen idee of de Nederlandse verzekering er iets mee doet of dat die blijft zeggen Max. 90 km/u !

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Met die 90 - 95 km/h ga je toch mooi 10 tot 15 km/h te hard in Duitsland, wanneer je niet geïnvesteerd hebt in een sticker.
En wat betreft de Nederlandse verzekering, deze gaat uit van de regelgeving in het land waar je bent en niet van de regels in Nederland. Anders zou ik een Franse verzekering pakken. Dan mag je lekker 130 km/h met de aanhanger door Nederland  ::)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #40 Gepost op: februari 27, 2017, 03:18:58 pm »

Ik heb het eerste stukje toch wel met enige verbazing gelezen hoor!! Daarna ben ik deze reactie gaan plaatsen ipv de rest door te lezen.

Misschien ben ik de enigste gek die er zo over denkt maar het zij dan maar zo. Zodra wij de deur uit gaan zijn we op vakantie. Waarom jakken en jagen en 120 tot 130 km per uur rijden?? Wij rijden (dankzij de tempo 100 sticker) in Duitsland 100 daar waar dat mag en in Belgie Frankrijk rijden wij ook gewoon 100 km. We hebben vakantie dan maar wat later op de tussen stop of de tussen stop eerder plannen maar met vouwwagen er achter vinden wij 100 km echt genoeg. Trouwens... hoe harder je rijd des te meer je auto drinkt!!!

Misschien heeft iemand dit al gezegd maar zoals ik al zei ik heb net verder gelezen dan de eerste  10 tot 15 reacties
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #41 Gepost op: februari 27, 2017, 03:20:52 pm »

Wat een snelheden allemaal. Wij rijden gewoon 80 of 90 met de stroom mee. Wij zijn op vakantie en hebben alle tijd. Waarom haasten als je dat voor je werk al moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ha ik ben dus toch niet de enigste!!!

+1
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #42 Gepost op: februari 27, 2017, 03:22:49 pm »

Ik zou zeggen, rij vooral zoals jij het zelf veilig vindt. Voor mij begint de vakantie op het moment dat we de straat uitrijden en niet pas op de plaats van bestemming

Hihi YES!!!!
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #43 Gepost op: februari 27, 2017, 03:29:44 pm »

Ik heb het eerste stukje toch wel met enige verbazing gelezen hoor!! Daarna ben ik deze reactie gaan plaatsen ipv de rest door te lezen.

Misschien ben ik de enigste gek die er zo over denkt maar het zij dan maar zo. Zodra wij de deur uit gaan zijn we op vakantie. Waarom jakken en jagen en 120 tot 130 km per uur rijden?? Wij rijden (dankzij de tempo 100 sticker) in Duitsland 100 daar waar dat mag en in Belgie Frankrijk rijden wij ook gewoon 100 km. We hebben vakantie dan maar wat later op de tussen stop of de tussen stop eerder plannen maar met vouwwagen er achter vinden wij 100 km echt genoeg. Trouwens... hoe harder je rijd des te meer je auto drinkt!!!

Misschien heeft iemand dit al gezegd maar zoals ik al zei ik heb net verder gelezen dan de eerste  10 tot 15 reacties

Nu wel alles gelzen en wij zijn niet de enigste die 'normale' snelheid aan houden.
pppfffffffffff zijn we toch niet gek
Gelogd
Jevipro

muis

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #44 Gepost op: februari 27, 2017, 03:32:27 pm »

Hihi YES!!!!
:P zo veel meer plezier als je het zo benaderd  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal