Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelheidsbeperking  (gelezen 18715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

akiwalker

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #45 Gepost op: februari 27, 2017, 03:38:24 pm »

Hoi iedereen.
Mijn vraag was of jl je aan de 80 km houden in Duitsland. Omdat mij dit niet veilig lijkt omdat je dan stiller dan het vrachtverkeer rijd.
Na alle reacties gelezen te hebben ben ik tot deze conclussie gekomen:
Neen niemand rijd 80. Het varieert van 90 tot 130.
Fijn jl reacties allemaal te lezen en bedankt daarvoor.
We gaan gewoon met het vrachtverkeer mee aan rijden. Dan zullen we zeker veilig op onze bestemming aankomen. En dat is ook mijn bedoeling. 80 lijkt me totaal niet veilig rijden.
Nogmaals iedereen bedankt jl ervaringen!
Grts

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #46 Gepost op: februari 27, 2017, 04:00:44 pm »

Punt met 80 tijden is voor mij dat ik dan inkak, moe wordt, slaperig, in een grotere auto is het dan net alsof je stil staat. Met 100-120 op de teller is het veel actiever rijden en daardoor minder vermoeiend.

Ben nog wel van plan schokbrekers te monteren, zodat ik een tempo 100 goedkeuring kan krijgen. Ik zag dat je die stickers ook zo kunt kopen, dat is een stuk goedkoper :D
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2017, 04:03:15 pm door Wanderer200 »
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #47 Gepost op: februari 27, 2017, 04:01:25 pm »

wij rijden zo hard als is toegestaan, dus 120 in Belgie en 130 in Frankrijk waar toegestaan.
In duitsland betekend dat dus 100...

En ja met de juiste combinatie van auto en vw, belading en anticiperend rijden is dat verantwoord.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #48 Gepost op: februari 27, 2017, 04:27:02 pm »

Recht erop 😄
Al een geluk dat uw snelheidsmeter een 10km/u liegt bij 100 per u
Helaas is de onze zeer nauwkeurig, slechts 3 km mis. Dus een overtreding is snel gemaakt bij 10 km te snel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #49 Gepost op: februari 27, 2017, 04:31:03 pm »

Punt met 80 tijden is voor mij dat ik dan inkak, moe wordt, slaperig, in een grotere auto is het dan net alsof je stil staat. Met 100-120 op de teller is het veel actiever rijden en daardoor minder vermoeiend.

Ben nog wel van plan schokbrekers te monteren, zodat ik een tempo 100 goedkeuring kan krijgen. Ik zag dat je die stickers ook zo kunt kopen, dat is een stuk goedkoper :D
Een ander niet onbelangrijk punt met 80 is dat alle vrachtwagens je gaan inhalen omdat die sneller rijden. dat wil je absoluut niet en veroorzaakt veel overlast.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #50 Gepost op: februari 27, 2017, 04:52:21 pm »

Ha ik ben dus toch niet de enigste!!!

+1
Nee dat ben je zeker niet. Ik snap ook niet waarom mensen dat doen. Ik persoonlijk vind het onverantwoord. Door mijn werk zit ik veel op de weg. En je moet ze eens zien die schuur ijzers wat dan soms fout gaat. Maar ja dan is je vakantie ook weg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #51 Gepost op: februari 27, 2017, 05:27:48 pm »

Met die 90 - 95 km/h ga je toch mooi 10 tot 15 km/h te hard in Duitsland, wanneer je niet geïnvesteerd hebt in een sticker.
En wat betreft de Nederlandse verzekering, deze gaat uit van de regelgeving in het land waar je bent en niet van de regels in Nederland. Anders zou ik een Franse verzekering pakken. Dan mag je lekker 130 km/h met de aanhanger door Nederland  ::)
Met een Franse verzekeraar mag je hier nog steeds maar 90 alleen als je harder rijd zou het gedekt zijn in principe vanuit gaande dat deze Franse verzekeraar niet uit gaat van de Max.  Snelheid hier .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #52 Gepost op: februari 27, 2017, 06:15:33 pm »

Zoals eigenlijk overal zijn er hier ook meerdere visies op hetzelfde. En uit alle berichten blijken er grof gezegd 2 kampen: 1) 90 km/h is hard zat en 2) met 100-120 km/h rijd veel beter door en daardoor relaxter. Voor beide is wat te zeggen, beide zijn prima. Harder rijden dan in de meeste landen is toegestaan is vaak prima mogelijk en niet gevaarlijk met een goed beladen vouwwagen. Het risico op een bekeuring neem je dan natuurlijk wel, maar dat kan een kosten/baten analyse zijn.
Ik val in het 2de kamp en ga om die reden ook liever naar Frankrijk op vakantie. Relaxed de cruise control op 110-120 km/h en af en toe eens een vrachtwagen inhalen, dan heb je tenminste ook een beetje het gevoel dat het opschiet. Van 200 km lang achter een vrachtwagen blijven hangen wordt mijn echt niet beter...

Bij de Wit zeiden ze overigens toen ik ernaar vroeg dat die tempo 100 keuring onzin is en dat als je je netjes aan de inhaalverboden houdt en niet harder dan 100 km/h rijdt de kans op een bekeuring minimaal is en niet opweegt tegen de extra kosten van de keuring.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #53 Gepost op: februari 27, 2017, 06:22:07 pm »

Een ander niet onbelangrijk punt met 80 is dat alle vrachtwagens je gaan inhalen omdat die sneller rijden. dat wil je absoluut niet en veroorzaakt veel overlast.

Helemaal mee eens, in dat opzicht durf ik wel te stellen dat 90-95 rijden veiliger is dan 80 rijden.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #54 Gepost op: februari 27, 2017, 06:40:40 pm »

Komt voor mij bij dat ik nu met een caravan rijd en dan kom ik met 90 -95 beter weg met mijn versnellingen. Kan ik hem in z'n 5 houden op cruise control. Bij 80 zit ik met de toerental tussen 3 en 4 in afhankelijk hoe de weg is en met ongeveer 95 in z'n 5 rijd het beste en zuinigste hoef ik maar amper naar 4 terug .Maar dat even als toevoeging ga er van uit dat je dat probleem met een vouwwagen minder heb .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #55 Gepost op: februari 27, 2017, 08:21:25 pm »

Bij een klimmetje in Frankrijk op de 73 moet ik altijd terug naar de 5e versnelling als we ongeveer 120 à 130km/u rijden.. :)56]
Dan de cruise control er weer op en dan "loopt hij fluitend" naar boven.
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #56 Gepost op: februari 27, 2017, 08:43:05 pm »

Gelijk heb je Muis - vakantiegevoel in de wagen is super. Bij ons is dat met wat Spotify muziek lijsten, lekkere dingen om te knabbelen en te drinken, een xanax of twee...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Wfikse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #57 Gepost op: februari 28, 2017, 11:34:32 pm »

Ik ben nog wel eens benieuwd welke leeftijden, auto, vw en gezinssamenstelling passen bij de twee kampen. Zou wel leuk zijn dat nog eens te onderzoeken!
Iets voor een nieuw topic of het klapweekend?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #58 Gepost op: februari 28, 2017, 11:40:31 pm »

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Snelheidsbeperking
« Reactie #59 Gepost op: maart 01, 2017, 08:11:38 am »

Punt met 80 tijden is voor mij dat ik dan inkak, moe wordt, slaperig, in een grotere auto is het dan net alsof je stil staat. Met 100-120 op de teller is het veel actiever rijden en daardoor minder vermoeiend.

Ben nog wel van plan schokbrekers te monteren, zodat ik een tempo 100 goedkeuring kan krijgen. Ik zag dat je die stickers ook zo kunt kopen, dat is een stuk goedkoper :D

Die stickers kosten niets. Maar die vertegenwoordigen dan ook geen waarde. Het gaat om het kleine stickertje dat daar weer op zit. Ik heb m'n Camplet zodanig omgebouwd dat deze aan de Tempo 100 keuring voldoet en deze zelf laten keuren in Kleve. CC op 110 en dat rijdt uitstekend. Vlot genoeg om af en toe snel een vrachtwagen voorbij te kunnen en vervolgens zo veel mogelijk in de lege ruimte te rijden. We rijden daarom ook bij voorkeur op zondag door duitsland. Overigens voor wie 80 al gevaarlijk vindt: een motor met aanhanger mag maar 60 in Dld op de autobaan...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal