Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Trekkende auto met LPG  (gelezen 32524 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #75 Gepost op: juni 11, 2013, 09:38:02 am »

Al twee keer problemen gehad met een ingebouwde gastank. Niet met het trekken van de trailer wel met de autozelf.Beide auto's was in het begin geen probleem mee die kwamen later pas. Dan reed je op de snel weg 120 en dan stopte de motor er gewoon mee dood eng voor ons geen auto meer op gas. Bij de eerste dachten we nog dat zal wel eenmalig zijn maar bij de tweede auto gebeurde het weer. De eerste was een renault en de tweede een citroen.

Was dat ook met een G3 installatie ?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #76 Gepost op: juni 11, 2013, 04:37:11 pm »

Al twee keer problemen gehad met een ingebouwde gastank. Niet met het trekken van de trailer wel met de autozelf.Beide auto's was in het begin geen probleem mee die kwamen later pas. Dan reed je op de snel weg 120 en dan stopte de motor er gewoon mee dood eng voor ons geen auto meer op gas. Bij de eerste dachten we nog dat zal wel eenmalig zijn maar bij de tweede auto gebeurde het weer. De eerste was een renault en de tweede een citroen.
Bij onze Skoda ook een keer problemen met afslaan. Maar bleek gewoon een verstopt filtertje te zijn. Je autodealer kijkt er niet meer naar om, maar moet wel om de ca. 25000 km worden vervangen. Tenslotte vervang je je benzine brandstoffilter ook af en toe Dus later hield ik dat zelf in de gaten en verving het zelf. De Skoda dealer wist niet eens waar het filtertje zat. En af en toe eens electronisch laten nakijken, ook dat doet je autodealer niet. verder nooit een probleem met de LPG. En wellicht overbodig te zeggen, maar kies niet meteen voor de goedkoopste. Wij hielden bij inbouw via de dealer (duurder) wel de volledige fabrieksgarantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

berkevelda

  • Gast
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #77 Gepost op: juni 11, 2013, 07:26:19 pm »

Tenslotte vervang je je benzine brandstoffilter ook af en toe

Ligt er helemaal aan welke auto je hebt. Onze Megane uit 2008 kun je geen brandstoffilter meer aan vervangen. Dan moet je naar wat ik van mijn zwager (is Renault monteur) begrepen heb eerst de tank uitbouwen en daarna de brondstofpomp incl het filter vervangen alla +/- 400 euro. Met andere woorden: die van ons zou een leven mee moeten gaan............... te bizar voor woorden wat je hebt volgens mij altijd wel eens last van water in de brandstof en daar is dat filter juist voor.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #78 Gepost op: juni 11, 2013, 07:38:38 pm »

Ligt er helemaal aan welke auto je hebt. Onze Megane uit 2008 kun je geen brandstoffilter meer aan vervangen. Dan moet je naar wat ik van mijn zwager (is Renault monteur) begrepen heb eerst de tank uitbouwen en daarna de brondstofpomp incl het filter vervangen alla +/- 400 euro. Met andere woorden: die van ons zou een leven mee moeten gaan............... te bizar voor woorden wat je hebt volgens mij altijd wel eens last van water in de brandstof en daar is dat filter juist voor.
Voor LPG moet je vaker. Probleem is dat er nogal wat viezerikken rondrijden zonder een fatsoenlijke dop op hun gas aansluiting. Dus wordt smerig en dat komt via de aansluiting weer in jouw systeem terecht. Een soort SOA zeg maar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #79 Gepost op: juni 13, 2013, 01:42:38 pm »

Ik heb de vraag over reserve wiel wel / niet meenemen naar Frankrijk maar zo opgelost.
Staat muurvast met 1 trekbandje
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #80 Gepost op: juni 13, 2013, 04:21:27 pm »

Ik heb de vraag over reserve wiel wel / niet meenemen naar Frankrijk maar zo opgelost.
Staat muurvast met 1 trekbandje

Bij onze Jametic paste het wiel plat liggend, zat ook vast met een sjorband. En makkelijk te bereiken bij evt. pech. Wel je krik etc. een beetje bovenaan houden in de auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #81 Gepost op: juni 13, 2013, 04:27:56 pm »

Plat was idd makkelijker geweest, blijft alles gewoon toegankelijk. Maar dat paste niet bij mij op de dissel, wiel te groot of dissel te kort  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal