Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reservewiel(en)  (gelezen 3305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Reservewiel(en)
« Gepost op: juli 26, 2016, 10:05:26 pm »

Onder onze ccc is aan de disselkant een reservewiel bevestigd. We hebben ook een reservewiel voor onze auto, gezien de plek daarvoor door een ring-lpg tank is ingenomen hebben we dat ding los in de kofferbak liggen, dat neemt veel plaats in. Zou het mogelijk zijn dit wiel ook onder de klapper te bevestigen? En zo ja, hoe dan? 
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Gait

  • Gast
Re: Reservewiel(en)
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2016, 10:23:07 pm »

Bij de Alpha zou dat wel kunnen met een extra beugel voor het reservewiel. Het V-frame loopt naar achter breder uit, dus de ruimte is er wel. Ben wel benieuwd of zo'n beugel aan te passen is voor die plek. Denk dat het bij CCC ook kan lukken.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Reservewiel(en)
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2016, 10:24:31 pm »

Maar je brengt me op een idee. Ik heb ook een lpg tank en geen reservewiel bij me. Misschien past het reservewiel van de vouwwagen ook op de auto?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Reservewiel(en)
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2016, 10:47:31 pm »

Ja, dat zou super zijn, maar helaas kom ik dan 2" tekort. Ik zal de onderkant eens (laten)bekijken, wellicht zouden er twee wielen onder kunnen?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Reservewiel(en)
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2016, 10:57:27 pm »

Dat kan je relatief simpel ook zelf inschatten. Je kan meten wat de doorsnede van de beide wielen is. Daarna kan je meten of er onder je klapper genoeg ruimte is. Misschien moet het reservewiel van de klapper dan wel verplaatst worden. Als jij denkt dat het gaat passen krijg je de volgende uitdaging. Namelijk een passende oplossing vinden om het reservewiel van de auto onder de vouwwagen te kunnen hangen.
Volgende week ben ik in de buurt van mijn aanhanger dan zal ik een foto maken van een mogelijke oplossing.
Tenminste als ik het niet vergeet. Herinner mij er even aan volgende week dinsdag.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Reservewiel(en)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2016, 02:30:09 pm »

Aandachtspuntje: Let er wel op dat het aantal wielbouten en de ET-waarde van de velgen passen.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Reservewiel(en)
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2016, 11:46:16 pm »

Jon heeft 2 weken geleden al de foto's van mij gehad, maar zaak ze hier ook even met u allen delen. Dit voor wie er ook naar een oplossing zoekt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal