Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!  (gelezen 41002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #105 Gepost op: augustus 15, 2015, 05:13:13 pm »

Heb ik ook maar gedaan. Volgens de leverancier is het kuipzeil origineel van cabanon en hoort het bij de Malawi. In sept zou de cabanon leverancier komen en dan zou ze mijn klacht voorleggen (klacht nog nooooooit eerder gehad terwijl al veel mensen een malawi met kuipzeil hebben besteld??). Maar goed, we wachten af tot sept en anders kom ik ze het kuipzeil brengen en laten ze maar met een showroom model zien hoe het wel hoort, want dan doen we blijkbaar zelf iets fout (??). Word vervolgd........
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #106 Gepost op: augustus 15, 2015, 06:27:51 pm »

Zie ook mijn verhaal. Bij mij zeiden ze juist dat het een standaard kuipzeil was en dat hij daarom niet paste. Je doet niets fout, ze leveren een kuipzeil wat gewoon niet goed is.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #107 Gepost op: augustus 15, 2015, 06:45:22 pm »

Kenmerk van een kuipzeil zou toch moeten zijn dat hij opstaande randen heeft en dat lukt niet!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #108 Gepost op: augustus 15, 2015, 08:37:13 pm »

@Vlinder klopt helemaal, en zo moeilijk is dat niet. Als er maar genoeg kuipzeilen teruggebracht worden, komen ze daar misschien ook achter.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #109 Gepost op: augustus 16, 2015, 10:40:17 am »

Drikusniet heb je een foto van jouw oplossing? Niet dat we dat nu kunnen doen dus voor nu halen we maar een stok los en zetten we die op de grond.
Mijn oplossing bestaat eigenlijk uit 2 delen:
Het toevoegen van een spanband onder 45 graden. Hiermee kun je het geheel wat strakker opzetten. Daarna heb ik de oude naad losgehaald, en recht & strak weer vastgezet. Handig hierbij is wel dat je een dubbelzijdige tape hiervoor gebruikt. Je kunt het dan op de juiste plaats tijdelijk vastzetten, en blijft het tijdens het naaien ook op de juiste plaats zitten. Je naald kan wel wat vervuilen door het plaksel, maar is toch handig.
Het oog heb ik verwijderd door met een hand-verzinkboor hem gecontroleerd 'uit te boren'
De foto's heb ik in de stalling gemaakt, dus opgezet heb ik geen foto van.
Wat ik wel gemerkt heb afgelopen zomer is dat het erop lijkt dat de gaatjes van de oude naad lekken. Hierop zou ik dus als ik jou was een naad-dichtingsmiddel doen.

Zoals ik al zei is dit niet een aanpassing die iedereen zomaar doet en/of kan uitvoeren. Toch valt het best mee en in vergelijking met andere aanpassingen die ik al gedaan heb, was dit niet de meest moeilijke.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #110 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:02:28 am »

Dank voor de foto. Ik denk dat wij het voorlopig houden bij het op de grond zetten van 1 stok, dat werkt perfect.
Het is eindelijk droog! En wat een genot is onze malawi met dit weer. Alles droog en ruimte genoeg. Nu hopen dat het ook droog blijft, dan kan de boel opdrogen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal