Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!  (gelezen 40985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #30 Gepost op: april 18, 2015, 10:09:29 pm »

Zo, manlief komt me net vertellen dat de kids lekker slapen en zelf gaat íe ook lekker het bed uittesten  :J. Morgen uitdaging 2, dan moet de boel weer afgebroken worden en ingeklapt................ :P
Gelogd

bas013

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #31 Gepost op: april 18, 2015, 10:13:00 pm »

Leuk om te lezen. Veel kampeerplezier ermee.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #32 Gepost op: april 18, 2015, 10:15:11 pm »

Hebben zojuist onze klapper uit de stalling gehaald. Als ik zo de foto's bij jullie zie, ben ik blij dat wij over 1 week weer op pad kunnen.

Veel plezier met jullie klapper en ook veel plezier morgen :P
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #33 Gepost op: april 18, 2015, 10:17:09 pm »

Ziet er erg leuk uit hoor! Veel plezier met je aankoop, kunnen we hem tijdens het klapweekend ook even in echie bewonderen????
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #34 Gepost op: april 18, 2015, 10:23:05 pm »

Nog  stokken overgehouden?
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

PetraL

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #35 Gepost op: april 18, 2015, 10:24:45 pm »

Gaaf hoor! En leuk al die foto's, vooral De luchtfoto's zijn gaaf!

Als je het kuipzeil niet gaat gebruiken en het regent (hard), denk je dan niet dat heel je voortent vol met water komt?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #36 Gepost op: april 18, 2015, 10:42:35 pm »

Wat leuk, he, die eerste keer opzetten! Nog even een tip voor de voortent. Als je die aangeritst hebt en op de wagentent hebt gegooid zet je het frame op, maar dan trek je die niet helemaal naar voren. Beetje halfweg. Je kunt de voortent er dan makkelijk over heen trekken en dan zet je het frame pas strak naar voren, dat gaat heel simpel (wel met 2 personen doen).

Grondzeil krijg je eigenlijk nooit mooi strak, tenminste, wij niet :# Wij hebben geen grondzeil gekocht bij de voortent en gebruiken tapijt en worteldoek. Maar wat Petra zegt klopt helemaal: vorig jaar in de meivakantie hadden we slecht weer en stonden we de hele week te soppen in de voortent. Wij blijven het wel zo doen, omdat we in de regel alleen met mooi weer willen kamperen. Wij gebruiken de voortent als luifel (hebben de luifel niet en rollen de wanden meestal op) en dan is grondzeil juist weer niet handig.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #37 Gepost op: april 19, 2015, 08:39:53 am »

Nog  stokken overgehouden?

Ja, zeker hebben we stokken over gehouden  :J. Maar je hebt steeds andere stokken nodig als je 'm in verschillende opstellingen neer zet (luifel alleen aan wagentent zijn bijv. andere stokken dan luifel aan voortent). Dus het is normaal om wat stokken over t ehouden  :J (hen bij het ophalen gevraagd of het normaal is om stokken over te houden, dus was op de hoogte haha).
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #38 Gepost op: april 19, 2015, 08:52:30 am »



Als je het kuipzeil niet gaat gebruiken en het regent (hard), denk je dan niet dat heel je voortent vol met water komt?

Ik hoop het niet  :N. De meeste Malawi bezitters gebruiken de voortent als luifel (ik neem aan dat die daar ook geen kuipzeil inleggen), wij hebben nog een luifel extra zeg maar. Daarin dan worteldoek met tenttapijt, als er water in komt dan kan het wel weer weg. Daarnaast ga ik alleen kamperen als er mooi weer voorspeld wordt (in de zomer naar Spanje). Als er dan een hoosbui is, dan is het daarna weer 30 graden om het water te laten verdampen (althans, dat hoop ik toch).

@Drees: Ja, zo hebben we dat ook gedaan, met het later uittrekken van het frame (wisten we ook nog van de workshop te herinneren haha).

En nee, helaas kunnen we er op het vouwwagenweekend helaas niet bij zijn, hopelijk volgend jaar!!!!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #39 Gepost op: april 19, 2015, 08:54:22 am »

Die 3 stokken bij de luifel zijn bekend, maar meer extra stokken zitten er bij mij niet bij. Bij jullie blijkbaar wel. Ben wel nieuwsgierig welke en waarvoor die dan zijn.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #40 Gepost op: april 19, 2015, 10:06:58 am »

Voor we gaan afbreken zal ik even een  foto maken van de stokken die we over hebben (hoewel we nu het zijluifeltje bij het bed ook los hebben laten gangen). Dan zal ik de foto even posten, kun je kijken of het een beetje overeenkomt. Volgens mij hebben we 2 langere stokken over (voortent of luifel stokken) en iets van 3 of 4 kortere stokken (voortent of luifel). We hebben ze wel apart gehoude, maar weet even niet meer welke stokken uit welke zak kwamen  ::). Wordt vervolgd.......
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #41 Gepost op: april 19, 2015, 05:30:42 pm »

Leuk om te zien en lezen! Wij hebben gisteren de Malawi ook voor het eerst opgezet. Viel ons alles mee!! De voortent stond ook zo. Alleen vroegen we ons af of bij de wagentent de middelste stok kaarsrecht moet staan. Hij bleef bij ons een fractie schuin en we kregen dit niet beter. Moet wel zeggen dat we hem niet helemaal af hebben gespannen.
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #42 Gepost op: april 19, 2015, 06:23:01 pm »

Ziet er goed uit!! mooie grote klaptent. Veel plezier op vakantie!
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Mieke

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #43 Gepost op: april 19, 2015, 07:23:07 pm »

Wat is ie groot! toch iets te veel stokkenwerk voor mij. Ik zou al lang de moed opgegeven hebben. Maar hij is wel mooi!
Mooie campingplek ook  :)
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #44 Gepost op: april 19, 2015, 09:04:52 pm »

Wat is ie groot! toch iets te veel stokkenwerk voor mij. Ik zou al lang de moed opgegeven hebben. Maar hij is wel mooi!
Mooie campingplek ook  :)

De wagentent is stokloos! Die staat in een paar seconden..........
De voortent en uifel hebben iets meer stokken, maar de meeste stokken zitten aan elkaar vast, dus eigenlijk ook best snel opgezet (als je 't goed doet). Het achtertentje heeft 2 stokjes, is ook zo opgezet.
Ik ben heel benieuwd hoe lang we erover gaan doen als we 'm nogmaals op zouden zetten (zonder kuipzeil in de voortent), volgens mij zijn we snel klaar hoor!!

Wij hebben vandaag heel erg zitten knobbelen met het vliegengaasvoorwandpaneel (wilden we ook evne testen), die is bijna niet in de hoeken dicht te ritsen. We hadden een hoek losgehaald, vastgeritst, andere hoek losgehaald, getrokken aan de rits en kgggggggggggggggggt. Ahhhhhhhhhh, scheur in het tentdoek  :( :X :? :N :( bleek de eerste hoek niet goed teruggezet in het daarvoor bestemde ringetje...............kan wel janken. Even snel gerepareerd met ducktape en Ridderbeks gemaild hoe te repareren voor het verder scheurt. Wat een domper zeg.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal