Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!  (gelezen 40983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #90 Gepost op: augustus 06, 2015, 12:06:10 pm »

Europa Camper/Cabanon gaat zijn inritsbaar kuipzeil nu ook uitrusten met een rits aan de wagenzijde. Nu is dit nog met klittenband. Ik ben benieuwd of er spanning staat op de klittenband? Bij een rits zou dit dus een probleem gaan worden.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #91 Gepost op: augustus 06, 2015, 12:12:34 pm »

Welk model / waar precies?
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #92 Gepost op: augustus 06, 2015, 12:36:08 pm »

Bij de Malawi zit aan de wagenzijde nu geen klittenband meer, maar zo'n railtje waar je hem inschuift.
Wij zijn net terug en de Malawi bevalt prima!!! Het enige wat niet prettig is is het kuipzeil voor de voortent. Dat is namelijk geen kuip! Ik heb daar contact over gehad met De Wit en moest daar na de vakantie over terugbellen, aangezien er eerder toch niks aan te doen was. Ben benieuwd of er een oplossing komt!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #93 Gepost op: augustus 06, 2015, 05:59:12 pm »

Wij hebben ook een heerlijke eerste kampeervakantie gehad met onze Malawi. Kuip voor de voortent hebben we niet eens meegenomen omdat ik het thuis al een onding vond. Wij hadden alleen (1 dag van de 18) stortregen en we hadden een waterzak in de wagentent en voortent, dus regelmatig prikken. Makkelijk op te lossen door de extra stokken bij de tent daarvoor te gebruiken (maar ja, die lagen deze vakantie thuis).
En we zijn een keukenwiel verloren onderweg en een 2e keukenwiel was ook zo goed als los (konden we nog net redden, we konden ze gewoon met de hand losdraaien). Ik denk dat die niet zijn losgetrild, maar gewoon nooit goed aangedraaid zijn geweest. Maar goed, garantie, dus krijgen we nieuwe voor...........

Maar wat een heerlijke vouwwagen!!!! Heel blij mee!!!!

p.s. We hebben in de voortent en onder de luifel wel dik worteldoen en tenttapijt, dus we hadden daar met de regen even natte plekken die na de regenbui direct weer verdwenen. Ik heb het kuipzeil dus ook niet gemist
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #94 Gepost op: augustus 06, 2015, 06:22:28 pm »

Wij hadden ook een waterzak bij de voortent, maar ik heb daar toen de extra stokken tussen gezet. Wel hadden we op het luifeltje naast het bed een enorme waterzak. En ik weet niet zo goed hoe dat op te lossen is. Iemand tips?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #95 Gepost op: augustus 06, 2015, 06:29:53 pm »

Ja, hadden wij ook!!! Ik had gewoon 1 stok losgehaald van het luifeltje en op de grond neergezet zodat het water eraf kon lopen. Ik moet daarbij wel opmerken dat we het luifeltje niet met scheerlijnen hadden vastgezet waardoor dit (tot na de regenval) de gemakkelijkste oplossing was............
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #96 Gepost op: augustus 06, 2015, 09:58:55 pm »

Kuipzeil heb ik weer terug gedaan en mijn geld terug gekregen.
Voor het zijluifeltje ben ik redelijk rigoureus te werk gegaan: de stang kan het geheel niet strak krijgen vooral niet in het midden. Ik heb deze naad losgehaald, goed strak getrokken vastgeplakt met speciale dubbelzijdige tape en weer vastgenaaid. Op de hoekpunten de ogen eruit gehaald en een stukje stormband hier vastgenaaid onder 45 graden. Vervolgens nieuwe ogen aangebracht op dezelfde plaats. Aan het stukje stormband stormband bevestigd zoals origineel ook de andere stormbanden zitten. Het geheel staat nu retestrak.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2015, 10:00:59 pm door Drikusniet »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #97 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:00:32 am »

We staan met onze malawi in het zuiden van het land en kregen vannacht ook flink wat regen te verwerken. In de wagentent hadden we al een extra stok geplaatst maar toch een waterzak (je) daar. Ik ga straks eens kijken of het naar binnen kantelen van de stok nog helpt. Voortent en luifel geen problemen. Luifel bij het bed wel. Drikusniet heb je een foto van jouw oplossing? Niet dat we dat nu kunnen doen dus voor nu halen we maar een stok los en zetten we die op de grond.
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #98 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:40:54 pm »

Wij hadden ook een waterzak bij de voortent, maar ik heb daar toen de extra stokken tussen gezet. Wel hadden we op het luifeltje naast het bed een enorme waterzak. En ik weet niet zo goed hoe dat op te lossen is. Iemand tips?

Wij zetten bij regen de staande stokken van het bedluifeltje op de grond ipv in de poten dan heb je geen last meer van een waterzak.

Ook wij hadden last van een zak in de voortent. We vragen ons af of het oprekken van het doek blijvend is?
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #99 Gepost op: augustus 14, 2015, 11:21:46 pm »

Die zak is niet gevolg van oprekken van het doek. Door de ongelijke grond is er stof 'over'. Dit is nooit geheel te voorkomen.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #100 Gepost op: augustus 14, 2015, 11:25:46 pm »

De waterzak die wij hadden in de wagentent is opgelost Door de staande stokken ongeveer recht /iets naar binnen te zetten en toen de boel opnieuw af te spannen. Twee wolkbreuken erop maar geen problemen meer. Er zit daar dan wel nog een extra stok tussen. Voortent en luifel staan kennelijk strak genoeg en we hebben 1 stok van de bed luifel op de grond gezet dus dat is nu ook opgelost. Toch fijn want inmiddels weer onweer.
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #101 Gepost op: augustus 15, 2015, 12:06:44 am »

Die zak is niet gevolg van oprekken van het doek. Door de ongelijke grond is er stof 'over'. Dit is nooit geheel te voorkomen.

De zak was inderdaad het gevolg van een zeer schuin aflopende staanplaats. Maar wat ik bedoel is dat doordat er veel water in heeft gestaan het doek is gaan oprekken en ik me afvraag of het doek erna ook weer krimpt of blijft het zo?
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #102 Gepost op: augustus 15, 2015, 07:43:14 am »

Wij hebben ook wel zo'n zak gehad, maar ik had de laatste keer niet het idee dat hij daar (nog) opgerekt was.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #103 Gepost op: augustus 15, 2015, 10:43:02 am »

Heeft iemand toevallig nog foto's gemaakt van het niet-passende kuipzeil in de voortent. Ik heb ook mijn beklag gedaan bij de leverancier maar die wilde deze klacht per mail ontvangen. Is misschien handig als ik er foto's bij kan doen, maar die heb ik de vorige keer niet gemaakt en heb eigenlijk geen zin om nu de vouwwagen met voortent daarvoor op te gaan zetten...........
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #104 Gepost op: augustus 15, 2015, 01:26:50 pm »

Ik heb gewoon foto's van de ogen op de hoekpunten gemaakt. Daarnaast heb ik het gewoon omschreven.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal