Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting aanhanger (Kyte)  (gelezen 42859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2014, 08:26:55 pm »

Dan wordt het tijdens het achteruit rijden de alarmlichten aanzetten. Dit is wel verplicht als er geen achteruitrijlicht aanwezig is.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2014, 08:50:32 pm »

Ben blij dat ik de meeste tijd vooruit rij....... :>
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2014, 10:12:51 pm »

Hallo allemaal.
Dank voor jullie reacties.

Onze trekhaakaansluiting is inmiddels helemaal in orde.
Het lijkt er inderdaad op dat de kleur van het glaasje niet juist is.
Vandaag de vraag nogmaals aan Holtkamper voorgelegd. Hun standpunt:
Het is wettelijk niet verplicht, dus daarom geen wit glasdeel.

De vraag die nu blijft is: Moet ik zoals voorgesteld, dan maar het lampje verwijderen, of alles laten zitten zoals het zit.
Er is in principe niets foutief aangesloten.


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #18 Gepost op: mei 23, 2014, 05:47:59 am »

Hallo allemaal.
Dank voor jullie reacties.

Onze trekhaakaansluiting is inmiddels helemaal in orde.
Het lijkt er inderdaad op dat de kleur van het glaasje niet juist is.
Vandaag de vraag nogmaals aan Holtkamper voorgelegd. Hun standpunt:
Het is wettelijk niet verplicht, dus daarom geen wit glasdeel.

De vraag die nu blijft is: Moet ik zoals voorgesteld, dan maar het lampje verwijderen, of alles laten zitten zoals het zit.
Er is in principe niets foutief aangesloten.
Toch wel een beetje jammer dat een topmerk er zo over denkt. Er is dus geen andere mogelijkheid dan nieuwe units te monteren als je een werkend achteruitrijlicht wilt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2014, 06:31:41 am »

Ik zou het zo laten, of het lampje verwijderen.

Hoe belangrijk is het achteruitrijlicht? Ik zie het nut er niet van, ongeacht een eventuele wettelijke verplichting (die er blijkbaar niet is).


Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2014, 08:37:08 am »

Hallo allemaal.
Dank voor jullie reacties.

Onze trekhaakaansluiting is inmiddels helemaal in orde.
Het lijkt er inderdaad op dat de kleur van het glaasje niet juist is.
Vandaag de vraag nogmaals aan Holtkamper voorgelegd. Hun standpunt:
Het is wettelijk niet verplicht, dus daarom geen wit glasdeel.

De vraag die nu blijft is: Moet ik zoals voorgesteld, dan maar het lampje verwijderen, of alles laten zitten zoals het zit.
Er is in principe niets foutief aangesloten.

Vind het een behoorlijk zwakte bod, als zo'n "top" merk zich verschuilt achter uitspraken dat het wettelijk "nog"niet verplicht is, in plaats van een oplossing te vinden die jouw tevreden stelt. Het probleem wordt niet veroorzaakt door een tekortkoming aan jouw (auto) zijde, maar door ééntje aan de zijde van je vouwwagen (of moet ik tenttrailer zeggen). Als het binnenkort wel verplicht zou worden, doen ze het dan (kosteloos) wel?
En zo moeilijk kan het toch niet zijn, alle kabels en aansluitingen zijn al aanwezig alleen het lampenglas wisselen of de armaturen vervangen door een versie die wel is voorzien van een heldere achteruitrijlamp (die gewoon beschikbaar zijn bij elke aanhanger/caravan onderdelen bedrijf), het is niet dat ze je hele klapper moeten verbouwen om dit te realiseren.
Gelogd

Q202

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #21 Gepost op: mei 23, 2014, 12:42:15 pm »

Het is inderdaad een zwaktebod van HK en het klopt ook gewoon niet. Kijk ze hebben natuurlijk volkomen gelijk dat een achteruitrijlicht niet verplicht is en dat het er dus niet op hoeft te zitten. Daar is geen speld tussen te krijgen. Maar dat betekent nog niet dat als je de achteruitversnelling inschakelt dat er dan een rood licht mag gaan branden.
Als ik als onwetende verkeersdeelnemer achter deze aanhanger sta en let alleen op de verlichting van de aanhanger, dan denk ik bij het aangaan van een helder rood licht "die trapt zijn rem in en het linker remlicht is kapot". Ik verwacht dus zeker niet dat de combinatie mijn kant op komt rijden.
Dus mi had HK de bedrading voor de achteruit gewoon niet mogen aansluiten als er geen achteruitrijlicht in de armaturen voorzien is. Ik zou iig het lampje eruit halen ter voorkoming van misverstanden bij mede verkeersdeelnemers.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #22 Gepost op: mei 23, 2014, 05:25:22 pm »

Ik heb vandaag ook HK gebeld. Maar ze gaan echt niet een lamp met achteruitrijlamp er op zetten. Kan iemand zeggen welk merk en type de lampen zijn? En een foto eventueel zodat ik kan gaan zoeken. Ik kan via Google geen duidelijke foto van de units vinden. Ik heb gezien dat bij Trailerplus zat units te koop zijn die er op lijken, maar weet niet of die hetzelfde zijn. En ook losse glazen. Als je merk en type weet kun je gewoon een ander glas bestellen. Want met een oplichtend rood licht schep je verwarring. En ik begrijp het niet zo goed, verschil in prijs is ca. 8 euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #23 Gepost op: mei 23, 2014, 06:47:33 pm »

FF wat gegoogled, Trailerplus lijkt lampunits te hebben die HK monteert. Maar weet het niet zeker, maar ze lijken er sterk op. Aspock Multipoint I. Los glas MET achteruitrijglas kost euro 16,99. Ex. verzenden natuurlijk. Nu even hopen dat iemand een duidelijke foto post van de Kyte en Cocoon achterlichten van een recent model. Of merk en type weet, wellicht staat dat er ergens op. Overigens heeft Trailerplus ook leuke lampbeschermrekjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #24 Gepost op: mei 23, 2014, 07:35:38 pm »

De ouderwetse units zijn Radex 5800
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #25 Gepost op: mei 23, 2014, 07:59:07 pm »

Links:



Rechts:



Links zit een extra lamp.  Rechts is deze leeg. Geen geïntegreerde kentekenverlichting.

Edit: geen achteruitrijverlichting volgens mij... Zoals Jos hieronder aangeeft is de rechterlamp van de linkerunit het mistlicht. Zal woensdag eens kijken wat er gebeurt als ik hem in de achteruit zet.

De radex lampen met achteruitrijlichten zijn rechts. Het achteruitrijlicht zit dan uiterst rechts. Een kapje vervangen zal niet gaan dus.


Ps. Er zit maar 1 knipperlicht in. Dit doen ze standaard omdat 2 lampen te veel vermogen trekken volgens de bc van je auto. De alarmlichten werken dan niet meer omdat er dan 4 tegelijk moeten branden.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2014, 08:35:45 pm door GJT »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #26 Gepost op: mei 23, 2014, 08:24:40 pm »

Ziet er bij onze Cocoon hetzelfde uit. Aangesloten op onze Mondeo is de rechterlamp van de linkse unit het mistachterlicht...


Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #27 Gepost op: mei 23, 2014, 08:34:25 pm »

Links:

Ps. Er zit maar 1 knipperlicht in. Dit doen ze standaard omdat 2 lampen te veel vermogen trekken volgens de bc van je auto. De alarmlichten werken dan niet meer omdat er dan 4 tegelijk moeten branden.

Begrijp ik niet helemaal. Ik heb een trailerhitch en dus 6 knipperlichten. Deze doen het allemaal zonder problemen. Zelfs wanneer ik ook nog de gewone verlichting aan heb.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #28 Gepost op: mei 23, 2014, 08:46:02 pm »

Begrijp ik niet helemaal. Ik heb een trailerhitch en dus 6 knipperlichten. Deze doen het allemaal zonder problemen. Zelfs wanneer ik ook nog de gewone verlichting aan heb.

Hangt erg van de leeftijd en merk auto af. Computers meten tegenwoordig alles en bij enige afwijking weigert de boel...
Op de testbank (2 knipperlichten per lamp) van HK deden de alarmlichten het niet op mijn auto. De medewerker wist mij te vertellen dat dit bij veel nieuwe auto's het geval is. Standaard laten ze daarom nu 1 knipperlicht weg.
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #29 Gepost op: mei 23, 2014, 09:45:21 pm »

Vandaag onze cocoon opgehaald. Er zitten geen achteruitrij lampen op maar er gaat ook niks branden als ik de achteruit inschakel. Ik zou ik jullie geval dus echt iets in de bekabeling controleren.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal