Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Luifel Nature of Luifel Living  (gelezen 9402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Luifel Nature of Luifel Living
« Gepost op: augustus 08, 2015, 01:27:01 pm »

Ik kom er niet uit. Vandaag ook naar een dealer geweest, maar deze weet het antwoord ook niet...

Wij hebben een Camplet Savanne uit 2007. We zijn er super tevreden over, behalve met de luifel die erbij zit.

Nu zijn er nog 2 ander opties:
- Luifel nature
- Luifel living

Maar passen deze of één van de twee op de camplet savanne? (rits aan bovenzijde)

Wie heeft hier ervaring mee? :)

Dank alvast!
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2015, 01:50:03 pm door Juttertje »
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2015, 05:28:08 pm »

Volgens mij is de nature luifel tegelijk met de Savanne geintroduceerd dus die zou zeker moeten passen. Living waarschijnlijk ook, naar mijn weten hebben alleen de oudere modellen een andere rits en dan ergens voor 2004 ofzo.
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2015, 01:37:47 pm »

Hoi. Wij hebben exact dezelfde Savanne uit 2007. Wij hebben de luifel Nature (heette destijds Adventure luifel). Deze heeft alleen een rits aan de bovenzijde. [
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2015, 10:14:36 pm »

Hoi. Wij hebben exact dezelfde Savanne uit 2007. Wij hebben de luifel Nature (heette destijds Adventure luifel). Deze heeft alleen een rits aan de bovenzijde.

Ha, dank! Bevalt deze luifel? Wat is jullie ervaring bij wat wind?
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2015, 11:35:41 pm »

Qua beschutting bevalt hij zeer goed. Door de schuine kanten zit je meer beschut tegen zon, wind en regen. Terwijl je wel nog wat kan zien.
De punten kunnen met een elastiek afgespannen worden, zodat het doek niet op de grond komt. Vorig jaar in Oostenrijk hebben we de punten direct met een haring vastgezet. Daar kan het behoorlijk waaien. Geen problemen mee gehad.
Het enige is dat het water er nog wel eens in wil blijven staan met regen. Kijk maar naar de foto. We krijge hem niet helemaal strak. Misschien dat wij iets verkeerd doen.
Wij zien erg blij met deze luifel.
Gelogd

bas013

  • Gast
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:41:16 pm »

Hoi,
Wij hebben ze beide gebruikt. Eerst de Nature. Wij waren hier niet zo tevreden over. De overkapping is kleiner en onhandiger door de 3 stokken en de scheerlijnen. Daarom dit jaar de living gekocht. De afgelopen weken gebruikt op vakantie. Wij zijn hierover super tevreden. We konden er goed onder zitten in de regen, en gaf schaduw tegen de zon. Omdat de luifel een boogvorm heeft, blijft er bijna geen water op het dak liggen.

Pas nadat we beide hebben gebruikt ervaar je pas goed de verschillen. We vinden het de meerprijs zeker waard.
Of beide op de Savanna passen weet ik niet, dit zul je bij een dealer kunnen vragen. (edit: ik lees net dat die het ook niet weet ::) ) Op de Basic passen beide wel (ritssluiting boven)


Hieronder 2 foto's.


« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2015, 10:51:43 pm door bas013 »
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:52:28 pm »

Wij hebben de nature ook, zijn er erg blij mee.
Ook ik zat in dubio met deze 2 opties, onze wagentent is een classic, maar zou niet weten waarom hij niet op een savanna zou passen (geld voor beiden) als hij maar voor 2004 is, ivm rits.
Wij hebben voor de nature gekozen omdat hij lekker vlot op te zetten is en weinig ruimte inneemt, wij hebben zoveel leefruimte niet meer nodig en blijven toch nooit op 1 camping staan.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2015, 09:31:39 am »

Ha, dank voor alle reacties! De living ziet er erg mooi uit! Mooi diep, veel beschutting. De prijs houdt me wel tegen. 

De nature heeft ook zeker voordelen met wat we nu hebben. Eens kijken of er een tweedehands beschikbaar komt dit jaar :).

Dacht er ook nog aan om de huidige luifel aan te passen door 2 zijflappen eraan te bevestigen. Maar de nature is volgens mij ook een stukje dieper (2.30m). Andere optie is nog onze tarp erbij te betrekken.

Benieuwd waar we op uit komen.
Gelogd

yvonne1303

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Camplet classic
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2015, 07:22:43 pm »

Wij hebben ook de living, maar dan aan de classic. We zijn hier heel tevreden over, alleen als het regent en je hebt de deur open dan regent het binnen. Bij de rits kan het water door. Dat is wel een beetje vervelend. Maar voor de rest een prachtig ding.
Gelogd

bas013

  • Gast
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2015, 08:14:55 pm »

Als je de staande middenstang in de tent wat hoger zet dan je zonder luifel zou doen, stroom het water (meest) links en rechts weg. Bij veel regenwater stroomt het inderdaad door de rits naar de voorgevel. Verder blijven de spullen wel mooi droog.

in mijn 1e berichtje heb ik per abuis aangegeven dat wij een basic hebben, maar we hebben een classic.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2015, 07:26:57 am »

Ik zou nooit meer de living kopen... Ik denk zelfs dat ik er 1 ga laten maken naar mijn zin...
Vind dat de living geen lekker materiaal is... En zou zelf voor echt katoen gaan..
Dus na de vakantie ga ik eens horen bij verschillende tenten bouwers voor een luifel naar mijn zin te maken.
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2015, 07:27:33 am »

Dus mss een living te koop na het seizoen
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2015, 07:37:20 am »

Dus na de vakantie ga ik eens horen bij verschillende tenten bouwers voor een luifel naar mijn zin te maken.

Ben benieuwd wat daar uitkomt? Ga zelf ook even rondkijken. En natuurlijk geïnteresseerd als je de living gaat verkopen :).
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2015, 08:20:48 am door Juttertje »
Gelogd

yvonne1303

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Camplet classic
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2015, 08:32:45 am »

Dank voor de tip bas013
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Luifel Nature of Luifel Living
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2015, 06:35:47 pm »

Toen we na het klapweekend (voorjaar) es bij Bravo (Ommen) aan gingen, had hij het over wat ontwerpjes waar hij zelf mee bezig was. Om te laten maken ipv de living of de nature luifel.
Ben benieuwd of hij al verder is met zn ideetjes, is het informeren waard natuurlijk. Zelf of zich blij met mn luifeltje, ware het niet dat manlief  :( de rits bijna gesloopt heeft, hij wil nog net vast, maar daar is het dan ook mee gezegd. Dus als iemand een oude luifel/ rits over heeft, graag (als het maar na 2004 is ) heb geen zin om die complete wagentent eraf te halen. :N
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal