Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanhanger kwaliteit  (gelezen 17005 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Aanhanger kwaliteit
« Gepost op: maart 16, 2016, 10:14:09 pm »

En hoppa, het volgende topic gooien we erin(wat een fijn forum). Aart Kok, maar ook Smitveld en wellicht anderen leveren de tent op verschillende aanhangers. Smitveld heeft momenteel een interessante? aanbieding van de Ruebist op een alu aanhangertje, zonder oplooprem en 200 kg lichter(nog 2 stuks in het aanbod). We vragen ons af of dat slim is, onder de forumdeelnemers zijn vast mensen welke ook beide opties overwogen, wat is jullie besluit geweest en waarom? Alvast dank voor de reacties.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2016, 10:42:11 pm »

Aart Kok levert ook een dergelijke optie. Zij noemen het de Tent & Trailer uitvoering. De tent is dan afneembaar en een klein bagagewagentje blijft dan over. Het leek ons niet zo'n geweldig plan om dit dan te gebruiken om in het voorjaar compost mee te halen of een kuub zand of haardhout... Wordt ie toch een beetje smerig van om nog maar niet te spreken van eventuele beschadigingen. Dus de keuze gemaakt voor de mooiere en duurzamere (?) Zambezi uitvoering.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2016, 10:53:00 pm »

Even naar gekeken, goeiemorgen, dat is me nogal iets. Stoere bak, daar heb je neem ik aan geen Fiatje 500 voor staan.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2016, 06:38:01 am »

De kleinere bakjes worden ook vaak als 'loskoppelbaar' in de markt gezet: je hebt een vw en een aanhanger in een. Dat kan handig zijn, maar dat was (en is) het voor ons niet. Dan is prijs een overweging natuurlijk, maar veiligheid (oplooprem, schokbrekers en wielmaat) en bagageruimte (kleiner vs groter) speelt ook mee.
Bij ons hebben die twee items het 'gewonnen' van de minderkosten.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2016, 09:12:28 am »

Wij hebben dus wél de Tent & Trailer versie van de Aart Kok Livingstone gekocht. Voornaamste reden voor ons was, dat wij geen (bij Aart Kok toch erg dure) vaste keuken meer wilden hebben.  De alu bak is overigens erg stevig evenals de bodem (betonplex) en ziet er ook nog eens stoer uit. Uiteraard is het geheel ook iets lichter dan de plaatstalen versie: 495 Kg voor de GD versie en 400 Kg voor de T&T versie. Dat een T&T versie goedkoper is, dat klopt. Wel is het appels met peren vergelijken. De € 2000,- verschil in de 2 versies zit in de luxe keuken.

Het verschil met Smitveld is, dat de versie van AK wél standaard een oplooprem heeft, torsieveren en optioneel schokbrekers. Dat laatste moet mijns inziens eigenlijk ook gewoon standaard zijn. Een ander groot voordeel van de Tent & Trailer optie vonden wij de vele opties om onderweg bij je bagage te kunnen komen, zonder de tent er af te hoeven halen. Nu is het niet zo dat wij (en denk ook vele anderen) de tent er af zullen takelen en de bak als aanhangwagen gaan gebruiken.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2016, 09:15:39 am »

Ik zou ook altijd zeker gaan voor eentje met een oplooprem! Je legt een grote afstand af op wegen die je niet kent met een zwaar beladen wagen en vaak ook redelijk zwaar geladen aanhangwagen. Remafstanden worden dan meteen een pak langer. Dan geen oplooprem nemen lijkt mij niet direct veilig op vakantievertrekken!

Weet dat raclet vroeger ook de mogelijkheid gaf om de tent van de wagen te halen en om te bouwen tot aanhangwagen, maar dat ze daar van afgestapt zijn omdat de kwaliteit van de wagen zelf minder robuust was. Echter was wel een ander systeem dacht ik dan bij diegenen die ik nu gezien heb.

Maar zoals eerder gesteld ik zou zeker gaan voor de wagen met oplooprem, niet alleen omwille van de kwaliteit van het ding, maar vooral voor de veiligheid van je zelf, huisgenoten en anderen op de baan.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2016, 11:09:07 am »

wij hebben voor de GD optie gekozen bij aart kok omdat ik niet met een keuken wilde gaan sjouwen ( dit hebben we ooit gehad met een conway en vond dat helemaal niks zo zwaar dingen tillen) een tent trailer was nog een optie en dan zouden we zelf losse keuken onderdelen meenemen maar ik vond dat zonde van de ruimte die het in beslag zou nemen in je wagenbak.En ik heb geen zin om bij aankomst als eenmaal je vouwwagen staat nog alles uit de bak te moeten gaan halen en in te gaan delen. ( kastjes in elkaar zetten etc) We hebben ook kritisch nagedacht hoe vaak je nu een losse aanhanger gebruikt en wij kwamen tot misschien 4 x per jaar. op ons werk staan aanhangers die we mogen lenen ( pv voordeel) dus tja waarom dan een tent trailer te kopen?? En idd ook de oplooprem vonden wij belangrijk.... De smitveld is een mooie wagen, daar hebben wij ook naar gekeken maar ik mis dan gewoonweg de keuken. Maar goed wij komen van een caravan af en waren wat dat betreft verwend.. aankomen,,, pootjes uitdraaien en klaar. alles ligt al op zijn plek. dat vond ik echt ideaal. alleen het rijden niet. en daarom kozen wij voor de aart kok. Vaste keuken en in je bagagebak kan je alles netjes laten liggen dus straks is het, relaxed en eerder aankomen, pootjes uitdraaien. tentje opklappen en klaar O0
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2016, 08:44:16 pm »

Bij een ongeremde aanhanger moet je ook goed opletten dat hij wel achter je auto mag...
Onze auto mag bijvoorbeeld 1300kg trekken maar ongeremd is dat nog maar 450kg.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Aanhanger kwaliteit
« Reactie #8 Gepost op: maart 17, 2016, 09:08:16 pm »

Even naar gekeken, goeiemorgen, dat is me nogal iets. Stoere bak, daar heb je neem ik aan geen Fiatje 500 voor staan.
Nee met mijn Renault Megane 1.4 diesel (130 pk) verwacht ik daar geen problemen mee :)6]
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2016, 09:11:58 pm door Zeldenrust »
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #9 Gepost op: maart 17, 2016, 09:14:48 pm »

@meeder
Goeie tip, even uitgezocht, mijn auto mag ongeremd 570 en geremd 1500 kg trekken. Ik ga eea even uitzoeken.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #10 Gepost op: maart 17, 2016, 09:57:18 pm »

wat zoek je precies in je vouwwagen?  als je die dingen op een rijtje zet kan je al een hoop merken en soorten wegstrepen. Zo hebben wij dat tenminste gedaan en bleven er maar vier soorten over. en daarna zijn we die in het echt gaan bekijken en bleven er nog maar 2 over.. en aangezien de ene fors duurder was dan de andere bleef er nog maar een over....
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #11 Gepost op: maart 17, 2016, 10:30:30 pm »

wat zoek je precies in je vouwwagen?  als je die dingen op een rijtje zet kan je al een hoop merken en soorten wegstrepen.

Je hebt helemaal gelijk. Het punt is dat we dat niet precies weten omdat we er geen sjoege van hebben. Het klapweekend zal daar duidelijkheid in brengen maar onze nieuwsgierigheid(en hebberigheid) maakt dat we zoveel mogelijk te weten willen komen, en daar is volgens ons niets mis mee. En ínmiddels hebben we al een en ander weggestreept. We zaten even met dat lichtgewichtverhaal want daar wisten we het fijne niet van en die informatie kan toch het beste van gebruikers komen, jullie dus. Dealers en fabrikanten geven wel informatie, maar de vraag is maar of dat altijd min of meer objectief is. Wat we niet willen is straks iets aanschaffen waarvan we een jaar later zeggen dat het die nèt niet was en met de kwaliteit van een aanhanger staat of valt het plezier, in zekere mate dan toch.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2016, 10:46:14 pm »

Heb je het volgende topic al gezien :  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #13 Gepost op: maart 17, 2016, 11:31:47 pm »

Ja, gelezen. De meeste vragen zijn we wel uit hoor, nog even finetunen. :?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2016, 11:35:52 pm »

De beste tip die ik je kan geven is, trek er een dagje op uit en ga langs bij verschillende bouwers en dealers.  Probeer wagens uit.  Voel het doek.  Vraag of je een demo model zelf eens mag open klappen. Daardoor krijg je een veel beter beeld van wat er is, wat handig of juist helemaal niet handig is :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal