Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opbergruimte  (gelezen 4511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bkrijg

  • Gast
Opbergruimte
« Gepost op: april 18, 2016, 08:04:06 pm »

Ik denk erover om een Camp-let aan te schaffen. Wat mij aanspreekt is o.a. de afsluitbare voorzijde, het design, Deense kwaliteit enz.

Het enige wat voor mij onduidelijk is is of je voldoende opbergruimte hebt. Als ik de Camp-let vergelijk met een Holtkamper of Combicamp lijkt het erop dat je veel minder kan meenemen. Ik vraag me af hebben Camp-let bezitters allemaal std. een disselbox en imperiaal om extra ruimte te creeeren?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Opbergruimte
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2016, 10:08:50 pm »

Denk je aan een nieuwe of gebruikte. Nu ken ik de nieuwere niet, maar die zijn volgens mij net even iets ruimer. Maar ik kan best veel kwijt. Ik heb er eigenlijk alles wel in zitten wat ik uit mijn grotere klapper heb gehaald. Alleen de disselbak is kleiner dan ik eerst had, zijn er overigens wel groot. Voorheen nam ik gasflessen en skottel mee in de disselbak, maar die moet nu in de auto.

Verder een kwestie van goed inpakken.  :)
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Opbergruimte
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2016, 10:59:52 pm »

Hoi, camplet is een leuke wagen en inderdaad, voor ons was het dichte afgesloten karretje, waarom wij hem hebben genomen.
De opbergruimte is inderdaad iets minder praktisch, maar bij ons gaat steeds minder mee (incl. kinderen  :zw ) dus voor ons geen probleem.
Wij hebben wel een imperiaal erop gekocht en hebben ook overwogen om zon lichtgewicht origineel dak koffer  aan te schaffen.
Ondanks dat ik er voor stond te kwijlen, heb ik het niet gedaan, er schijnen wel andere goedkopere universele opties te zijn. (ff zoeken hier op de site, is al eens voorbij gekomen).
Wij kwamen een zelfgemaakt projectje tegen, die een scholen gemeenschap speciaal gemaakt heeft voor boven op de wagen, kun je mooi afsluiten met een dekzeiltje.
De eerdere types hebben standaard een imperiaal, bij de nieuwere is dit een optie, die persoonlijk, vind ik onmisbaar is.
De camplet is nu eenmaal geschikter om de boel bovenop te vervoeren dan binnenin, dan zit hij met matrassen en andere prut echt wel al vol.
Ik ben met de grotere disselbak wel erg blij, maar de koelkast stop ik toch in de auto, kan ik lekker nog snoepen onderweg. :J
Gelogd

Robin_en_Esther

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic
  • Kamperen is heerlijk
Re: Opbergruimte
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2016, 11:43:26 am »

Hoi,
Wij hebben een Camp-let Classic (2015). De vaste spullen liggen in de vouwwagen (living luifel, stoelen, tafel, grondzeil). Daarmee is ie vol.
Voor het opbouwen heb ik een spullenkrat. Die gaat bij weekendjes weg gewoon in de auto. Voor de zomervakantie gebruik ik een skibox op de auto.
Omdat ik een hybride auto rij (Toyota Auris TS), heb ik beperkt trekgewicht, dus gebruik ik geen disselbak of spullen op de vouwwagen.
Dit werkt prima voor ons. Het is een fijne vouwwagen.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Opbergruimte
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2016, 02:46:21 pm »

Sorry... :off,  maar mag een auris hybride wel iets trekken? Stonden wij ( ofwel ik dan) ook voor te kwijlen( of het was een prius) maar kon alleen een trekhaak achter voor een fietsendrager. De vw zelf is 274 kilo toch?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opbergruimte
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2016, 05:08:43 pm »

De Auris mag 340kg trekken o.i.d. dacht ik. Dus een lege vouwwagen is alles wat er achter mag.
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Opbergruimte
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2016, 10:02:41 am »

Ik dacht ergens te lezen dat de nieuwe generatie hybrides van Toyota wel wat meer kan trekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Opbergruimte
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2016, 11:35:51 am »

Ik dacht ergens te lezen dat de nieuwe generatie hybrides van Toyota wel wat meer kan trekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klopt 725kg maar alleen nog de prius zover ik weet.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opbergruimte
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2016, 01:27:22 pm »

klopt 725kg maar alleen nog de prius zover ik weet.
Auris Hybrid mag 345kg trekken. Die  725kg gaat de goede kant op, nu nog verdubbelen ;)
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Opbergruimte
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2016, 02:53:12 pm »

Ach, als je je kinderen thuis laat, kan de achterbank weer plat en heb je ook weer opbergruimte extra.. :H
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Opbergruimte
« Reactie #10 Gepost op: april 20, 2016, 07:57:58 pm »

We hebben in oktober een nieuwe camplet classic gekocht. We gaan er binnenkort voor het eerst mee weg. We hebben geen imperiaal, maar wel de grote disselbak. Daarin zit: 5KG gasfles, skottel type safari, tenttapijt, haringen e.d., krat voor diverse dingen, haspel 25m, kachel.
In de keuken de pannen bestek handdoeken etc.
In de wagenbak: 4 kampeerstoelen, tafel, 2 fleece dekens, waslijnen en er is nog zat ruimte over
Straks in de auto:
-koelbox, kleding, dekens, kussens leesvoer etc.

We zijn een gezin met 2 kinderen van 10 jaar.

Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Opbergruimte
« Reactie #11 Gepost op: april 20, 2016, 09:24:27 pm »

Er is over dit onderwerp hier al een topic over, 2e pagina gaat over inpakken van een camplet.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal