Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?  (gelezen 48027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #75 Gepost op: juni 13, 2022, 11:16:16 am »

Is ook hoe je het afficheert daar hé. De prijs zit daar vooral in de verplichtte toeristentaks. In die taks zitten zowat alle liften en bussen gratis in. Parkings moet je vaak wel veel voor betalen. Bussen zitten wel vaak op de spitsmomenten ongezond overvol. Zeker in tijd van corona zou dat niet de beste optie geweest zijn. Sommiggen afficheren de prijs van de camping of appartement appart en geven dan aan dat ze zoveel toeristentaks is te betalen waar je dan dat voor terug krijgt, anderen geven de prijs inclusief toeristentaks en wat je daar dan voor krijgt.
Kennissen van ons hebben er ook een camping in het zelfde dorp. Niet alle uitbaters waren blij met die toeristentaks die zo hoog werd omdat ze van mening waren dat dit toeristen af schrikt. Maar je krijgt inderdaad erg veel terug voor die toestentaks, ze verminderen de druk van de auto in de valeien al redelijk sterk door het beleid ook. En het is er erg mooi ook.
Wij zijn er naar toe gegaan toen de kinderen 3 en 5 waren en dus nog niet veel ervaring met wandelen in de bergen haddden. Met de lift naar boven en te voet naar beneden was een goede oplossing en dat konden we door die taks en de vele liften daar ook vollop doen. We hebben hierdoor ook niet in Zwitserland moeten tanken, net voor we het land inreden en een tijdje nadat we er terug buiten waren omdat we de auto ginder nauwelijks hadden gebruikt.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #76 Gepost op: juni 13, 2022, 12:51:48 pm »

Wij nemen meestal campings met veel sterren van Yelloh, omdat mijn vrouw graag hele propere wc's heeft etc.

We zijn 6 weken weg. De duurste camping die we aandoen kost €1300 voor 2 weken. De rest zit iets lager, maar het verschil is niet zo groot. Dan zijn we toch ongeveer €3500 kwijt aan enkel de campings, wel voor 6 weken. Als je de péage en de benzine (die telt flink door dit jaar. We hebben geen leaseauto en moeten de benzine ook helaas zelf bekostigen) erbij telt, is t ondanks dat we 'maar' kamperen, toch veel geld.

Langs de andere kant: als je een huisje met een zwembadje erbij huurt of zo, of in een chalet gaat in diezelfde campings, ben je een veelvoud kwijt. Onder aan de streep blijft kamperen meestal goedkoper dan huren, als je appels met appels vergelijkt.

Je kan een stacaravan huren in een 1 sterrencamping, dat is misschien goedkoper dan kamperen in een 5 sterren.

Voor we de vouwwagen hadden gingen we elk jaar naar le Brasilia in een stacaravan. Nu doen we diezelfde camping voor €1300 twee weken, dat kostte vroeger letterlijk het dubbele. Hiervoor heeft onze Odyssee, die we 5 jaar geleden splinternieuw kochten, zich intussen al lang en breed terugbetaald.

Hoe het ook is: voor ons is dit de perfecte manier om lang weg te kunnen gaan, en toch de nodige luxe te hebben. Maar echt goedkoop is het al lang niet meer...

Ik schrik wel van de (lage) prijzen die ik hier lees. Vorig jaar waren we in Corsica, daar waren geen 'hele chique' campings en betaalden we ook heel weinig per nacht. Dat werd dan helaas gecompenseerd door de ferry. Maar met prijzen die ik in dit topic lees van €25 per nacht, is het wel heel voordelig!! En vakantie is vakantie.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2022, 12:59:45 pm door metalpe »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal