Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?  (gelezen 9522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carien

  • Gast
naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Gepost op: januari 30, 2017, 05:13:48 pm »

hoi, ik zit te twijffelen of we naar Karinthie moeten gaan in de zomer.
wie heeft er vaak in karinthie gekampeerd met de vouwwagen..is dat qua weer te doen? ik bedoel snachts kacheltje nodig? donsdekbedden mee? we willen vooral wandelen en de hond gaat mee.
we zoeken ook nog een leuke camping..dus tips welkom.!
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2017, 05:48:42 pm »

Wij zijn met de tent in 2015 op camp Mentl geweest aan de Ossiachersee. Ontzettend leuke camping. Wij waren er een week eind juni/ begin juli en toen was het warm genoeg. Wij hebben meestal in een lakenzak geslapen omdat de slaapzak te warm was.

http://www.camping-mentl.at/de/

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2017, 07:14:32 pm »

Wij hadden, na een paar jaar Frankrijk, zin in wat anders en gaan dit jaar inderdaad naar Karinthië.
Ook wij hadden een beetje dezelfde vragen als jij en durven het na een hoop lezen en opzoeken wel op te wagen  :# . Wij waren op zoek naar een kleinere camping en gaan hierheen:
https://www.alpenferienpark.com/?lang=nl

Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2017, 08:23:38 pm »

Schitterend gebied, we zijn er een paar keer geweest. Kan je de Schluga Seecamping in Hermagor aanraden. Mooie plaatsen, brandschoon sanitair en prachtig gelegen. Sindskort is er naast het meertje ook een zwembad op de camping zelf. Let wel op, er is ook een Schluga Naturcamping maar die vinden wij een stuk minder. De camping ligt niet hoog dus 's nachts koelt het wel af, maar geen toestanden met kachels, etc.
Gelogd

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2017, 09:32:42 pm »

http://www.zoover.nl/oostenrijk/karinthie/oberdrauburg/oberdrauburg/camping
Prachtige camping in een schitterende omgeving. Heerlijk weer gehad terwijl het op veel plekken in europa toen slecht was. Nacht temperatuur aangenaam. Niet te koud niet te warm.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2017, 07:55:07 am »

http://www.alpencamp.at/

Mooie camping. De plekken zijn wat kleiner dan in Frankrijk maar groot genoeg voor vw met luifel en bijzettentje. Er zijn veel Nederlanders. Je kunt er prachtig wandelen .We hebben het er niet koud gehad, wel was er af en toe een fikse regenbui.
Gelogd

Remco Riemens

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe 2011
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2017, 12:53:24 pm »

Wij hebben vorig jaar op deze camping gestaan: http://members.aon.at/campingbauernhof/
Mooie, kleinschalige camping, ligt bijna tegen camping Alpenfreude aan. Dat is een veel grotere camping, met een zwembad. Van dit zwembad mag je gebruik maken. Overlast hebben wij nooit ervaren van deze camping.
Het weer was vorig jaar eind juli begin augustus niet altijd zo geweldig. We hebben behoorlijk wat regen gehad, maar gelukkig ook mooie en warme dagen. De nachten waar wel vrij koud, zeker wanneer het overdag regende. Dan was het overdag onder de 20 graden en 's nachts maar een graad of 12, maar met een extra fleeceplaid is het dan weer wel te doen.
Wij hadden het idee dat we in het verkeerde dal zaten in Karinthië, gingen we richting een ander dal, dan hadden we een paar keer wel zon en mooi weer, terwijl het bij ons regende.
Honden zijn toegestaan op Camping Am Bauernhof, in de omgeving kun je prachtig wandelen.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2017, 10:15:46 pm »

Dellach im drau tal is heel leuk en mooi .rozental roz in Margraten is heel mooi .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2017, 12:46:00 pm »

Zelf gekampeerd op deze camping (met hond) http://www.drauwirt.com/NED Prima uitvalbasis voor wandeltochten.  het onweer bleef vooral aan de andere kant van de berg hangen, hoewel we 1 keer een bui heben gehad waarbij de hond er in de slaapzak bij wilde....  Op de camping zelf is niet veel te doen en er komen ook relatief veel doortrekkende gasten.

Wij hadden in ieder geval een vakantie die bijzonder warm en zonnig was terwijl op dat moment overal berichten kwamen van slecht tot zeer slecht weer.

tip: (voor het geval je die nog niet kent) de Rother Wanderfuhrer. gidsje met veel routes met beschrijving. https://www.dezwerver.nl/r/europa/oostenrijk/karinthie/c/boeken/wandelgidsen/9783763341870/wandelgids-56-karinthie-karnten-karntner-seen-rother/?gclid=CPLM0aDp7tECFWsq0wodPDcIag


Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Kyra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2017, 08:07:15 pm »

-
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2017, 08:23:10 pm door Kyra »
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2017, 09:33:48 pm »

Dit jaar gaan we een weekje kijken daar, http://www.camping-juritz.com wordt ons plekje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2017, 09:29:06 am »

Ik ben ook op zoek geweest naar een plekje, maar wat is het met met al die alpen campings.... geen enkele heeft afscheiding tussen de plekken. Het is allemaal 1 groot vlak grasveld en zet hem maar ergens neer. Als ik ergens niet op zit te wachten is het 's ochtends mijn klapper uitlopen en meten bij de buren naar binnen  kijken. En het merendeel heeft douches met muntjes, nog zo'n afknapper.

Als iemand een leuke camping weet die wél afscheiding heeft en douchen zonder munten hou ik me graag aanbevolen.

@Carien, sorry voor het kapen van jouw topic. Als het nodig is maak ik wel een nieuwe aan.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2021, 08:28:41 pm »

Wij hebben Maltatal op het oog. Iemand ervaring mee?
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #13 Gepost op: juli 27, 2021, 05:44:42 pm »

Wij hebben Maltatal op het oog. Iemand ervaring mee?
Mooie camping. Top zwembad en sanitair. Geen ingewikkeld corona gedoe. Veeeel klappers. Veel cabanon, twee holtkampers, 1 campooz en een handvol die ik niet herken.
Gelogd

megachauffeurke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Evasion
Re: naar Karinthie met vouwwagen? wie weet leuke camping?
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2022, 07:11:39 am »

Als kind ging ik jarenlang met mijn ouders naar Döllach, deel gemeente van Grosskirchheim in het Mölltal.
Nadien ben ik er op eigen houtje ook nog een paar keer geweest, en na vorig jaar gaan we er dit jaar opnieuw naar toe.
We gaan steeds naar camping Zirknitzer, een kleinschalige, zeer gezellige camping uitgebaat door de familie Zirknitzer.
Op deze camping geen aangeduide of omlijnde plaatsen, maar gewoon lekker zelf plaats zoeken.
In het dorp een leuke Sport-und Freizeitpark met klimtoren, speeltuin, sportvelden en zwembad.
In de buurt: Heiligenblut met de Grossglockner, Sonnenstadt Lienz, talloze wandelingen, beklimmingen enz...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal