Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: onze aanpassingen aan de Aart Kok Livingstone  (gelezen 9017 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: onze aanpassingen aan de Aart Kok Livingstone
« Reactie #30 Gepost op: oktober 22, 2017, 05:39:29 pm »

Wat betreft de prijs voor de AK varioluifel -extensie: deze is volgens de Aart Kok site nu 595 eur https://webshop.aartkok.nl/nl/river-lodge-varioluifel/.

Ik mis op de AK site (...als AK toch meeleest) https://aartkok.nl/primeur-varioluifel-river-lodge-tent/  nog een foto van de opstelling waarbij de voorwanden aan de extensie-luifel (varioluifel) zijn bevestigd. Ik kan dat zelf namelijk niet heel goed visualiseren (immers de hoeken van de windhoeken zijn anders dan de hoeken van de varioluifel aan de zijkanten, toch?).

Bij slecht weer beschermd het de voorwanden, voor een 'droge uitloop'. En zonder voorwanden, geeft het wat meer beschutting tegen de regen dan de standaard (korte) luifel. Bij mooi weer kan op een nette manier meer schaduw worden benut (i.p.v. een tarp of het omhoogzetten van de voorwanden). En verder vergroot dat het de 'voortent' ruimte, wat by populair demand is denk ik

Dit lijkt mij zeker een welkome aanvulling op de River Lodge tent, en ik ben blij dat er op deze manier doorontwikkeld wordt door AK, hoewel ik qua prijs en nut noodzaak afweging er zeker nog wel een seizoen over na zou willen denken.




Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: onze aanpassingen aan de Aart Kok Livingstone
« Reactie #31 Gepost op: oktober 22, 2017, 06:58:34 pm »

Ik mis op de AK site (...als AK toch meeleest) https://aartkok.nl/primeur-varioluifel-river-lodge-tent/  nog een foto van de opstelling waarbij de voorwanden aan de extensie-luifel (varioluifel) zijn bevestigd. Ik kan dat zelf namelijk niet heel goed visualiseren (immers de hoeken van de windhoeken zijn anders dan de hoeken van de varioluifel aan de zijkanten, toch?).

Het is denk ik niet zo dat je de voorwand "voor" aan de extensie kan ritsen.
De rits aan de bestaande luifel wordt gebruikt voor het vast ritsen van de extensie. Daarmee komt de rits voor het in-ritsen van de voorwand te vervallen. Dit hebben ze opgelost door de extensie van een dubbele rits te voorzien. Zo ook een dubbele rits aan de zijde van de windpunten. Zodat je de extensie kan vast ritsen aan de windpunten en toch de voorwand nog kan sluiten.
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: onze aanpassingen aan de Aart Kok Livingstone
« Reactie #32 Gepost op: oktober 22, 2017, 07:54:49 pm »

Het is denk ik niet zo dat je de voorwand "voor" aan de extensie kan ritsen.
De rits aan de bestaande luifel wordt gebruikt voor het vast ritsen van de extensie. Daarmee komt de rits voor het in-ritsen van de voorwand te vervallen. Dit hebben ze opgelost door de extensie van een dubbele rits te voorzien. Zo ook een dubbele rits aan de zijde van de windpunten. Zodat je de extensie kan vast ritsen aan de windpunten en toch de voorwand nog kan sluiten.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, bij nader inzien is dat ook de meest logische uitvoering. Dankjewel voor de toelichting.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: onze aanpassingen aan de Aart Kok Livingstone
« Reactie #33 Gepost op: oktober 23, 2017, 12:15:06 am »

daarmee komt het er dus op neer dat je bij slecht weer geen grotere gesloten voortent kan creëren. je creëert wel een mooie overkapping zodat je evt bij slecht weer evengoedd nog spullen onder de extensie kan zetten wat dan droog staat.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal