Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988  (gelezen 2117 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietervreeburg

  • Gast
Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Gepost op: juli 25, 2017, 03:16:36 pm »

Beste forum leden,

Dit is mijn eerste post, dus ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Pieter Vreeburg, getrouwd en vader van drie kleine meisjes (5, 3 en 1 jaar). Ik heb sinds kort een oude Camp-let GLX uit 1988 om het kamperen met de vouwwagen uit te proberen.

Gisteren liep, vlak voor aankomst bij de doorgangscamping het rechterwiel van de vouwwagen muurvast, incl rokende banden. Gelukkig reden we op een rustige provinciale weg en konden we direct aan de kant gaan staan. De toevallig passerende gendarmerie kon een sleepdienst bellen om de vouwwagen op de oplegger naar de camping te brengen. We hebben dus een slaapplaats, maar zitten hier ook vast. Het wiel draait weer, maar bonkt en rammelt wel tijdens het duwen. Daar durf ik dus niet meer mee de weg op.

Ik ben nu even aan het nadenken over onze opties en ontvang graag advies van andere vouwwagen bezitters. We hebben het volgende al gedaan:

  • ANWB gebeld, die kunnen weinig voor ons doen, want onze Europa dekking voor de auto doet niets voor vouwwagens (leerpunt voor de volgende keer, ANWB dekking uitbreiden)
  • Reisverzekering gebeld, die kunnen niets voor ons doen, want we hebben geen voertuig dekking (want we hebben ANWB dachten we)
  • Lokale monteur geregeld, in de loop van vandaag komt een lokale monteur langs die vaker kampeerders hier helpt kijken war hij voor ons kan doen

Ik heb vlak voor de vakantie de wagen nog laten nakijken door een caravan dealer hier in de buurt. Die is inmiddels op vakantie en kan me dus niet verder helpen. De BOVAG (garage is BOVAG lid) heeft verder geen advies behalve 'bonnetjes bewaren'.

Ik ga de wagen zeker niet naar NL brengen, dus als het niet meer te repareren is dump ik hem hier. De 500 euro die ik ervoor heb betaald neem ik dan wel als verlies.

Ik ontvang graag tips over de mogelijke oorzaak van het probleem (ik denk remmen of lagers), ideeën over mogelijke oplossingen en tips hoe ik, als we de wagen moeten achterlaten, er op een verantwoorde manier vanaf kom.

Alvast bedankt voor jullie gedachten.

Met vriendelijke groet,

Pieter Vreeburg
Nu in Nouan-le-Fuzelier
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2017, 04:37:15 pm »

Aha: op La Grand Sologne ...

Meestal iets met het wiellager ... Als het niet te veel beschadigd is, dan is dit wel te repareren door het plaatsen van een nieuw wiellager!

gr. Rob
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2017, 05:27:01 pm »

En ingeval je de vw moet dumpen, ik hoop voor jou dat dit niet nodig zal zijn, contact opnemen met de mairie aldaar, die verwijzen wel naar de geschikte plek.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

wasmits

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: jamet texas-canyon
  • gaan opnieuw doorgaan
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2017, 07:35:36 pm »

EEN keer per jaar een goede onderhouds beurt laten doen  net als met de auto JA toch
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2017, 08:41:53 pm »

Klinkt als een vastgelopen wiellager. Moet voor een goede monteur geen probleem zijn. Als het een standaard lager is, dan ben je zo weer op pad. Ik zou een goede garage opzoeken. Alleen lastig dat dan je slaapplaats de werkplaats in moet. Wat is wijsheid.. Ik zou geloof ik het beste uit de situatie maken en hotel of ander onderkomen boeken zodat het gezin vakantie heeft. Dan heb je de handen vrij en kun je de vouwwagen laten repareren. Je budget is E500,-  - dat kost immers het achterlaten van de vouwwagen.

Succes!

Matthijs
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2017, 08:51:57 pm »

Mogelijk is er een stuk remvoering van de rem losgelaten en vast komen te zitten in de remtrommel. Kapot lager (of allebei) kan natuurlijk ook. Je weet het pas als je de boel loshaalt en daarom denk ik dat de lokale monteur je beste optie is. Uiteindelijk is een VW een aanhanger en is het maar simpele techniek. Of er passende onderdelen te vinden zijn is de vraag, maar als jullie lekker op de camping staan heb je nog even de tijd.

Desnoods laat je de VW ter reparatie bij de monteur achter, ga je in het najaar nog een weekje kamperen en neem je de wagen dan mee terug....

Oh ja, controleer ook de band, door het blokkeren kan er zomaar een plekje helemaal afgesleten zijn.
Gelogd

pietervreeburg

  • Gast
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2017, 01:19:13 pm »

Beste mensen,

Dank voor alle reacties. Ons avontuur met de vouwwagen is inmiddels voorbij. We hebben een monteur laten komen om naar het wiel te kijken. Zodra het wiel eraf was kwamen de remschoenen eruit gevallen. Verbogen en helemaal zonder remvoering. Het is duidelijk dat de NL garage waar ik de wagen heb laten nakijken ondanks mij expliciete verzoek om naar de remmen te kijken hier niets mee gedaan heeft. Daar gaan we dus nog een hartig woordje mee spreken, oa over de vervolgschade van het geheel.

De lokale monteur heeft ook met de Franse slag gewerkt want daarna bleek het nieuwe wiel te rammelen en te bonken. Monteur gaf natuurlijk niet meer thuis. Inmiddels hadden we het zo gehad (want met drie kleine kinderen op stap), hadden we voldoende extra kosten gemaakt en zo weinig vertrouwen in een veilig vervolg dat we hebben besloten om de wagen achter te laten en terug naar NL te gaan. Wagen is gedoneerd aan een campinggast die in de buurt woont en hem wel zelf dacht te kunnen fixen.

Na gedoe op de tolweg (te hoge auto voor de toegangspoortjes) en gestolen bagage in Parijs zijn we weer thuis. Ondanks al het gedoe hebben we de smaak te pakken en ga ik kijken voor een nieuwer en groter model voor volgende vakanties.

Nogmaals dank voor alle reacties.

Groeten van Pieter Vreeburg
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2017, 04:02:29 pm »

Behoorlijke vuurdoop dus.  Succes met vinden van een goede wagen. (en goed adres voor onderhoud)
Gelogd
Adventure Awaits

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2017, 06:10:54 pm »

Jeetje dat is niet echt een fijne vakantie. Succes met het vinden van een andere wagen en inderdaad zou ik nog een hartig woordje met de garage gaan spreken.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2017, 08:44:13 pm »

Dat was niet de vakantie waar je vooraf op hoopt, natuurlijk hopen we dat je (als je nog wil) het nog een keer met een vouwwagen gaat proberen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #10 Gepost op: juli 29, 2017, 09:21:04 pm »

Nou dat zijn genoeg belevenissen voor wel 10 vakanties!!!
Jammer dat het niet gelukt is om de CampLet weer 'rij-waardig' te krijgen. Hopelijk hebben jullie met een volgend kampeermiddel meer geluk.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #11 Gepost op: juli 29, 2017, 10:17:59 pm »

Er kan wel eens wat verkeerd gaan op vakantie maar dit verhaal is echt bizar!

Ik hoop dat het kamperen met een vouwwagen jullie nu niet heeft afgeschrikt en het volgend jaar met goede moed weer kunnen gaan proberen!
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2017, 11:43:24 pm »

Balen zeg, maar wat leuk dat je het toch nog eens gaat proberen.  Slechter dan dit is bijna onmogelijk...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vastgelopen wiel Camp-let GLX 1988
« Reactie #13 Gepost op: januari 01, 2018, 03:10:18 pm »

O, ik lees dit nu pas. Waarom heeft de monteur de remvoeringen er niet gewoon uitgehaald destijds? Dat ding loopt ook prima mee zonder de oplooprem. Inmiddels al wat nieuws op het oog?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal