Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opbouwen gastencabine  (gelezen 1321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnoekVe

  • Gast
opbouwen gastencabine
« Gepost op: augustus 26, 2017, 11:09:12 pm »

Wij gebruiken bij onze camplet royal (2001; groen) een grijze gastencabine. Dit lijkt ons geen probleem aangezien de maten geheel hetzelfde (lijken te) zijn.
De gastencabine staat echter steeds niet netjes. De vier stokken die erbij zitten maken een boog en staan halverwege de slaapcabine in een lusje (tenminste, zo lijkt het bedoeld te zijn, een gebruiksaanwijzing is nergens te vinden).
Hij kan dan ook niet zonder scheerlijnen staan. Bij regen blijft er regen in staan (bovenop of onderop op het tentdoek) en we hebben dan ook lekkage op de verste hoeken (onderin).

Bij foto's die we zien van de buitenkant van andere gastencabines (prachtig mooi strak, zonder scheerlijnen), lijken de stokken tot aan de binnenste hoeken te lopen. Onze stokken zijn echter zo lang niet!

Wie kan ons vertellen hoe de gastencabine opgezet wordt en of hier aanpassingen voor nodig zijn?

Mocht iemand een grijze voor een groene cabine willen ruilen, dan houden we ons aanbevolen  :J
Gelogd

Mcruby

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: opbouwen gastencabine
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2017, 05:42:07 pm »

Wij gebruiken ook een gastencabine en strak zetten is geen probleem. De 3 (of 4) stokken zet je in elkaar. De 2 poten zet je naast de opening op de grond en rest gaat schuin naar achteren. Scheerlijnen zijn niet nodig.
Op youtube is een filmpje voor het opzetten van de gastrncabine. Als je camplet en gastencabine intypt krijg je hem gelijk. Hier stap voor stap wat je moet doen.

Succes
Maarten
Gelogd

AnoekVe

  • Gast
Re: opbouwen gastencabine
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2017, 12:32:19 am »

bedankt Maarten,

Dat van dat filmpje op youtube had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken   ::)
In ieder geval bedankt voor de tip. Ik begrijp nu dat de nieuwere cabines een ander systeem hebben dan de oude 'grijze' variant. Onze stokken zijn zoals gezegd niet lang genoeg om tot de hoek te komen en we hebben daar in de hoek dan ook geen extra verstevigende inzetstukken om de stok tegenaan te zetten.
Zeer waarschijnlijk is het systeem al met de 'groene' variant gewijzigd. Mocht iemand me dat kunnen vertellen dan ben ik daar wel benieuwd naar!

Helaas is het aanbod van gastencabines niet groot en waren wij al heel blij een grijze te kunnen bemachtigen.
We gaan eens kijken of we het systeem zelf kunnen aanpassen. Mocht iemand tips hebben, dan graag!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal