Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant  (gelezen 2483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoomer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Concorde
Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Gepost op: maart 16, 2019, 11:26:53 am »

Wij hebben nu twee camplet's Concorde gehad en bij beide wagens hadden we er last van dat er tijdens rijden in de regen water door de spleet tussen deksel en bak doorkomt. Resultaat het matras in de bak doornat. Dagen mooi weer nodig om goed te drogen. Dit werkt dus niet als je wisselvallig weer hebt... Zeer vervelend want onze zoon moet er slapen.

We hebben al gekeken om minder mee te nemen in de wagen zodat we zeker weten dat de bak echt goed dicht klemt. Maar we nemen ook fietsen mee dus dat is nog extra gewicht op de deksel. Helaas allemaal niet de oplossing.

Twee mogelijke oplossingen waar ik nu aan zit te denken:
1- een hoes maken die als een soort condoompje over de voorkant gaat. (Hele hoes gaat niet omdat de fietsen mee gaan).
2- extra laag compressband toevoegen aan de voorkant zodat het extra dichtgedrukt wordt

Vragen:

1) Zijn er meer camplet gebruikers die hier last van hebben?
2) Zo ja hebben jullie dit verholpen?
3) Zijn de afdichtstrips van de camplet Celrubber of Sponsrubber?
(Vorig jaar is over de compressband al een topic geweest: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21296.msg281461#msg281461.
Als ik hier nu op zoek kom ik celrubber en sponsrubber tegen. https://www.dsu-nl.com/nl-NL/celrubber-en-sponsrubber)

4) Heeft er iemand een idee voor een betaalbare hoes aan de voorkant?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2019, 09:40:00 pm »

Beste Zoomer,

Wij hebben nu een paar jaar een Camplet Royal. In 2017 hebben wij tijdens het rijden erg veel regen gehad, maar alles was droog. Ook andere keren hebben wij dit niet gehad. Op het deksel staat soms best wel wat spanning, zeker omdat er nu een gasveer op zit. Onze complete matras, slaapzak en binnentent ligt in het deksel en in de wagen ligt er geen matras en is er ook geen binnen tent. Maar ik heb er nooit water in kunnen ontdekken.
Ik vermoed dat de afdichting wat mankeert. Ik heb nog een nieuwe liggen. Deze is verkeerd geleverd want hij was bedoeld voor de afdichting op de keuken.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2019, 11:22:37 pm »

Voor ons hetzelfde, ook een royal, ook onder flinke spanning dicht. Wel met fietsen erop en een spanband om de fietsen naar het chassis. Maar nooit nat, ook niet in forse regen onderweg. Ergens is duidelijk iets niet in orde. Hoes om de neus lost het probleem op, maar pakt de oorzaak niet aan. Originele hoes inkorten zou voor een hoes het mooiste zijn, maar ik zou eerst het lek gaan opsporen. Tent eraf, keuken open en flinke tuinslang erop.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2019, 07:32:02 am »

Wat vervelend! Wij hebben een camplet savanne en gelukkig hier nooit last van gehad.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2019, 02:54:05 pm »

Kijk eens na of er nergens revetjes zijn losgekomen waardoor er daar gaatjes zijn ontstaan.

Wat ook mogelijk kan is een soort van schilder plastikfolie te nemen en dat rond de matras te doen. Het bed blijft dan ook droog. en kost kwassie niets. Weet niet of bij de camplet shorbandjes zijn om het bed mee vast te houden? De plastic kan daar onder vast gehouden worden.
Gelogd

zoomer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Concorde
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2019, 08:27:41 am »

Bedankt voor de reacties. Zoals je op de onderste foto kunt zien zit het vocht ook op het rubber. Dus het lijkt toch echt of het daar doorheen zuigt. Misschien in combinatie met onze auto, hoe het water opspat tegen de wagen (?).
Blijft nog de vraag ook of iemand weet of het sponsrubber of celrubber is wat is gebruikt in de camplet. De officiele via Camplet is me te duur dus is zoek het via een andere leverancier. Ik vermoed namelijk dat dit de voordeligste manier is om het probleem te verhelpen.

Met plastic om het matras heen blijft er water in de bak komen dat langzaam toch zijn weg zal zoeken gedurende de reis.

Ook wel vreemd toch dat ik het met beide concordes (gehad) heb. Eén van 1996 en één van 2006.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2019, 08:43:09 am »

Bedankt voor de reacties. Zoals je op de onderste foto kunt zien zit het vocht ook op het rubber. Dus het lijkt toch echt of het daar doorheen zuigt. Misschien in combinatie met onze auto, hoe het water opspat tegen de wagen (?).
Blijft nog de vraag ook of iemand weet of het sponsrubber of celrubber is wat is gebruikt in de camplet. De officiele via Camplet is me te duur dus is zoek het via een andere leverancier. Ik vermoed namelijk dat dit de voordeligste manier is om het probleem te verhelpen.

Met plastic om het matras heen blijft er water in de bak komen dat langzaam toch zijn weg zal zoeken gedurende de reis.

Ook wel vreemd toch dat ik het met beide concordes (gehad) heb. Eén van 1996 en één van 2006.
Oké misschien te duur maar zou toch voor het orginele gaan. Waarom is eigenlijk simpel dat weet je dat het goed is en lekt het dan nog is het iets anders. En vocht en doek en matras gaan niet samen. Die zijn strak vol schimmel of erger. En een doek vervangen lijkt me duurder dan die strip.
Succes met de keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2019, 05:27:07 pm »

Ik weet niet hoe duur duur is, maar hier zou ik voor origineel gaan. Op de keuken is het nog tot daaraan toe, maar de neus moet gewoon dicht zijn.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #8 Gepost op: maart 18, 2019, 08:43:42 pm »

Een set kost 60 euro.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #9 Gepost op: maart 18, 2019, 08:49:04 pm »

Een set kost 60 euro.
Zijn geld echt waard. Een nieuw doek of matras is duurder. Een vouwwagen kost eenmaal geld aan onderhoud en daar hoort dit nu eenmaal bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #10 Gepost op: maart 18, 2019, 09:41:28 pm »

Zijn geld echt waard. Een nieuw doek of matras is duurder. Een vouwwagen kost eenmaal geld aan onderhoud en daar hoort dit nu eenmaal bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Eens.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #11 Gepost op: maart 18, 2019, 10:12:20 pm »

Een set kost 60 euro.

60 euro of een paar dagen natliggen?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #12 Gepost op: maart 19, 2019, 08:41:59 pm »

De set is ter overname eventueel.
Gelogd

zoomer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Concorde
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #13 Gepost op: april 23, 2019, 10:21:55 am »

Bedankt voor alle reacties. Op de plek waar het water erdoor komt zit een gasveer gemonteerd. Op die plek wordt de deksel niet goed op het rubber dichtgedrukt. Ook niet met nieuwe strip :(
Heb nu aanvullend een tweede strip eroverheen geplaatst en nu lijkt het wel goed af te dichten.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Water naar binnen tijdens rijden in regen voorkant
« Reactie #14 Gepost op: april 23, 2019, 01:22:07 pm »

Goed nieuws!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal