Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bodemspeling Campooz  (gelezen 2424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
bodemspeling Campooz
« Gepost op: augustus 07, 2020, 11:41:51 pm »

kan iemand mij vertellen wat de bodemspeling is van de Campooz vw?
dus de vrij hoogte tussen de vlakke vloer en onderzijde chassis, als de wagen waterpas staat.

ben benieuwd of deze poten bruikbaar zijn voor extra stabiliteit
https://www.obelink.nl/obelink-campersteun.html
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2020, 11:59:24 pm »

Wij hebben destijds, vanwege onze bermkeuken-poten, de afstand gemeten tussen de bovenzijde v.d. laadvloer en de showroomvloer bij de vouwwagenzaak. Deze was toen 50 cm. Maar op een camping kan dit heel anders uitpakken. Vandaar dat we telescopische poten, die verstelbaar zijn tussen de 40-60 cm, gaan gebruiken voor de bermkeuken. 
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2020, 09:50:40 am »

kan iemand mij vertellen wat de bodemspeling is van de Campooz vw?
dus de vrij hoogte tussen de vlakke vloer en onderzijde chassis, als de wagen waterpas staat.

ben benieuwd of deze poten bruikbaar zijn voor extra stabiliteit
https://www.obelink.nl/obelink-campersteun.html

De hoogte van vloer tot onderkant chassis is 40cm. Heb je veel last van instabiliteit? Onze ervaring is dat als je de boel opzet volgens instructie, de wagen echt super stabiel is.

Weet niet of je bekend bent met de "juiste" methode?
Wij zetten eerst de wagen waterpas in lengte richting (poten nog niet uit)
Dan openklappen en de hoekpunten vast zetten
Neuswiel indraaien totdat de voorkant van de tent strak staat
Dan de poten laten zakken (wij doen er plankjes onder on te zorgen dat ze niet kunnen weg zakken)
Neuswiel weer uitdraaien totdat de achterkant van de tent strak staat

Als het goed is staat hij dan stabiel op de poten, neuswiel en de wielen. Bij ons zit er dan geen beweging in.
Wat ik zelf nog wel ga doen is een extra steunpoot op de dissel monteren tegenover het neuswiel. De gaten zitten al in de dissel. Ik ben al een paar keer vergeten om een plankje onder het neuswiel te doen en als de boel eenmaal staat dan lukt dat niet meer. Afgelopen vakantie stonden we op een plek die behoorlijk afliep dus toen moest ik het  neuswiel wel heel ver uitdraaien, heb dan liever een poot.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2020, 12:32:59 pm door Jeronimo »
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2020, 12:14:17 pm »

Waarom zou je er extra poten onder zetten? Campooz maakt gebruik van een Humbaur aanhangwagen. Dat is wat anders als het chassis van een gemiddelde vouwwagen. (Ik heb het ook altijd over onze tenttrailer ipv vouwwagen😉). Wanneer je de tent opbouw volgens de instructies, staat alles stabiel.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2020, 09:43:16 am »

de gedachte over extra poten, komt vanuit posts van andere gebruikers.
wij zijn nog aan het kijken voor een nieuwe LJ (zijn nu tent kampeerders die na 7 jaar toch weer gaan kijken naar een stoere VW)

en tja, bij mij moet het altijd strakker en steviger. en alleen een neuswiel wat een bewegend deel is, daar geloof ik niet zo in..
Vandaar deze vraag.
Bedankt voor jullie support

Zodra wij 'om' zijn zal ik een project openen met alle specifieke aanpassingen die we zelf gaan maken om het ons gemakkelijk te maken.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2020, 10:25:10 am »

en tja, bij mij moet het altijd strakker en steviger. en alleen een neuswiel wat een bewegend deel is, daar geloof ik niet in

Als je op zoek bent naar een strak opgezette VW dan ga je met een Campooz een uitdaging krijgen....
Wij vinden het een geweldige wagen en zijn er super blij mee maar strak opzetten zit er niet in!
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2020, 10:34:10 am »

de gedachte over extra poten, komt vanuit posts van andere gebruikers.
wij zijn nog aan het kijken voor een nieuwe LJ (zijn nu tent kampeerders die na 7 jaar toch weer gaan kijken naar een stoere VW)

en tja, bij mij moet het altijd strakker en steviger. en alleen een neuswiel wat een bewegend deel is, daar geloof ik niet zo in..
Vandaar deze vraag.
Bedankt voor jullie support

Zodra wij 'om' zijn zal ik een project openen met alle specifieke aanpassingen die we zelf gaan maken om het ons gemakkelijk te maken.
Als het trakker moet zijn zou ik wel even goed in de showroom kijken naar de campooz of ze echt aan jou standaarden voldoen.
Want wat de 1 strak vind is een ander niet tevreden mee.
Er komen regelmatig klachten over het mooi strak krijgen met zelfs waterzakken aan toe.


@Jeronimo was me net voor zie ik ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2020, 02:30:51 pm »

Als het trakker moet zijn zou ik wel even goed in de showroom kijken naar de campooz of ze echt aan jou standaarden voldoen.
Want wat de 1 strak vind is een ander niet tevreden mee.
Er komen regelmatig klachten over het mooi strak krijgen met zelfs waterzakken aan toe.


@Jeronimo was me net voor zie ik ;)

Ga zeker nog wel even kijken, was mij bij De Wit niet opgevallen dat de wagen niet strak stond... (liefde maakt blind?? :O)
was toch nog van plan om in Amersfoort te gaan kijken, hoorde goede verhalen over de Vouwwagenzaak

Bedankt in elke geval!
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: bodemspeling Campooz
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2020, 06:33:21 pm »

Ga zeker nog wel even kijken, was mij bij De Wit niet opgevallen dat de wagen niet strak stond... (liefde maakt blind?? :O)
was toch nog van plan om in Amersfoort te gaan kijken, hoorde goede verhalen over de Vouwwagenzaak

Bedankt in elke geval!

Goed plan om naar Amersfoort te gaan! Wij hebben onze LJ daar gekocht nadat we bij de Wit een erg slechte ervaring hadden toen we daar waren om te gaan kijken naar deze wagen.
We waren blij om ergens te kopen waar de verkoper enthausiast is van het product!
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal