Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Brede vraag aanschaf vouwwagen  (gelezen 5939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 17, 2021, 01:34:51 pm »

Hij biedt deze wagen te koop aan, staat ook in het te koop gedeelte,  pauloosterlaan@kpnplanet wil je dan ook aangevenwaarom je denkt dat deze goed is voor de topicstarter
Gelogd

Chris N

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen maar wil er één aanschaffen
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2021, 08:37:15 pm »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik ga het klapweekend eind september maar eens bezoeken. Heb nu al in de gaten dat het vooral ervaren wordt. Op papier een vouwwagen uitzoeken is toch lastiger dan ik dacht  :H :H
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2021, 08:43:03 pm »

Gezellig,  vrijdagavond of zaterdag is dan het handigst, vraag dan ook wat iemand zou veranderen aan de vouwwagen :J
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2021, 09:56:37 pm »

En kijk goed naar wat men zelf al heeft veranderd of toegevoegd aan de VW. Dan kun je zelf beoordelen of je dat bijvoorbeeld zelf kunt, of zou moeten laten doen. Denk bijvoorbeeld aan het aanleggen van contactdozen of vaste verlichting in keuken of rond zit.......
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 18, 2021, 09:18:06 am »

Hier onze ervaring met onze wagen, misschien heb je er wat aan bij je zoektocht. Wij hebben een combicamp flexi met een boogluifel en voorwand. Dit laatste maakt de wagen echt heel flexibel. Bij slecht weer heb je een extra grote binnenruimte en bij goed weer gewoon een luifel. Wij zijn daar echt heel blij mee. De wand is er ook makkelijk in te plaatsen of uit te halen dus bij een koude avond of een regenbui snel even de voorwand erin en als het niet meer nodig is haal je hem er snel uit. Scheelt een hoop gesleep met tafel en stoelen en maakt dat we niet meer zitten te praten onder de slaapcabine van onze dochter.

Wat wij gedaan hebben tijdens onze zoektocht is met ons wensen lijstje alle dealers afgegaan en we zijn met de flexi thuisgekomen en die voldeed nu juist aan veel punten van ons wensenlijstje niet, maar voelde wel het fijnst. Nu na 8 jaar kamperen met onze flexi nog steeds geen spijt van die keuze. Kortom een vouwwagen moet je ervaren.
Gelogd

Chris N

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen maar wil er één aanschaffen
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 18, 2021, 11:00:17 am »

Na alle reacties (waarvoor dank) heb ik mijn wensen wat meer vertaalt naar concrete plaatjes. Hiermee ben ik eens gaan zoeken en ik kwam (voor nu) uit op een Jamet Louisiana. Wellicht ga ik nu al te concreet merken en types noemen maar zijn er forumleden die ervaring met dit merk en type hebben?

Vr. groet,

Chris
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 26, 2021, 10:41:16 pm »

Chris, wij hebben een Louisiana gehad. Is een heerlijk ruime vouwwagen, maar wel uit de categorie, zoals dat hier genoemd wordt, een 'bouwwagen'
Het opzetten van de voortent is, hoe je het ook bekijkt, en redelijke klus. Maar als hij staat heb je ook echt een grote ruimte.
Toch zijn wij (met drie kinderen) over gestapt op een Trigano Odyssee om meerdere redenen.
1 De snelheid van opzetten en opbreken, nu doen we makkelijker meer campings aan in één vakantie.
2 de bagageruimte onder het bed, je spullen kunnen daar heel de vakantie blijven staan en staan dus niet in je voortent. Wij besloten vorige week nog dat dit het nadeel van de kleinere tent weer bijna helemaal opheft...
3 kleiner oppervlakte, dus ook op krappe campings geen probleem.

Maar dat tegenover haar de Louisiana ook een aantal voordelen:
1 binnenhemel in de voortent, houd het net wat koeler in de zon en warmer in het voor- of najaar
2 twee onder tentjes onder de bedden, theoretisch acht slaapplaatsen, practisch zes.
3 ook zonder voortent of luifel voor een nacht open te klappen zonder haringen oid (bij weinig wind) dan sta je echt heel snel, maar moet je wel over al je bagage heb klimmen om in je bed te komen.

Beide zijn heerlijke vouwwagens maar, zoals (hopelijk) uit bovenstaande punten blijkt, net met een ander accent op de manier van camperen.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2021, 10:43:43 pm door hfolkers »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal