Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Schokbrekers, onderstel Humbaur  (gelezen 10346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Seb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack 2021
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #30 Gepost op: februari 24, 2022, 01:34:08 pm »

Om nog even terug te komen op de kwestie of de bevestigingsbouten nou van buiten naar binnen of andersom gemonteerd dienen te worden: ik heb -zoals beloofd in reactie #15 van dit topic- een mail naar AL-KO gestuurd met deze vraag. Zie hieronder mijn vraag en daaronder het antwoord van een medewerker:

—————————————
Ik heb een vraag over de montage van octagon schokdempers onder mijn Humbaur aanhangwagen.

In de catalogus op pagina 520 en 521 (zie bijgevoegde uitsneden), wordt aangegeven dat de boutkop van de bevestigingsbouten van de schokdempers aan de bandzijde moet zitten. Dit is tegen mijn gevoel in, namelijk wanneer de moer los zou draaien tijdens het rijden, zal de bout eruit glijden en met de kop tegen de band aan lopen (ik moet het wiel van de aanhanger verwijderen om de bout van buitenaf te kunnen plaatsen of verwijderen). Het risico op een klapband of minstens ernstige schade aan de band is dan aanzienlijk. Wanneer de bout er vanaf de binnenzijde in wordt gestoken, zal deze er gewoon uitvallen en zal de demper aan het montagepunt van het chassis blijven hangen zonder verder risico op schade aan band of aanhanger.
Kunt u uitleggen wat de ratio achter de aanbevolen montagerichting van die bouten is?

Om het nog verwarrender te maken, wordt de schokdemper op hieronder gelinkt filmpje, dat van AL-KO UK afkomstig is, niet conform de instructie in de catalogus gemonteerd (namelijk met de onderste bout van binnen naar buiten).

https://www.youtube.com/watch?v=tRTKqlbVo8o

Antwoord van AL-KO:
Bedankt voor je email, en daarnaast voor de feedback
Ik begrijp de opmerking, niettemin dient de bout te worden geplaatst zoals wordt beschreven in de AL-KO hoofdcatalogus en zoals hieronder.
Het Engelse filmpje is daarom niet correct en verwarrend, intern hebben we deze info reeds doorgegeven zodat correctie kan plaatsvinden

———————————————

Filmpje is dus fout en de info in de catalogus correct. Een reden voor deze montagewijze wordt helaas niet gegeven.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2022, 09:19:43 am door Seb »
Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #31 Gepost op: april 02, 2022, 09:38:01 pm »

Dag allen,

we zijn vandaag eens met de kids gaan kijken naar de lazy jack. We zijn van plan deze één dezer aan te kopen. En wouden zeker zijn of kids wel enthousiast zouden zijn. Zeer enthousiast blijkt :-) We mogen ons alvast de Ugly Betty erbij kopen... want daar was de oudste echt gek van :-) En gezien we 3 kids hebben, is dat eigenlijk wel welkom.

Nu zijn we nog aan het twijfelen of we nu wel of niet de schokdempers zelf gaan installeren. Waar we vergeten naar kijken zijn: zijn in de modellen van 2022 ook de gaten voor de beugels voorgeboord?

En dan nog extra vraag van mijn wederhelft, zijn deze beugels de correcte? https://www.anhaenger-ersatzteile24.de/de/anhaengerersatzteile/rad-stossdaempfer-100er/rad-stossdaempfer-halter-schrauben/stossdaempferhalter-lange-bauform-passend-humbaur-ha-hk-serie.html

Dankjulliewel!
Gelogd

Seb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack 2021
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #32 Gepost op: april 02, 2022, 09:54:15 pm »

De beugels zijn de juiste. Ik ga ervan uit dat de gaten voorgeboord zijn, maar wellicht dat je dat voor de zekerheid even zelf moet checken in de winkel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #33 Gepost op: april 02, 2022, 10:05:48 pm »

Ik zou voor ze aan te kopen wachten tot je de wagen hebt. Dan kan je het typeplaatje van de as vinden en opzoeken welke beugels en onderdelen je nodig hebt. Dan ben je zeker.
Die dingen worden binnen de week geleverd. De kans is klein dat ze er dan veel later zullen op staan dan dat je ze op voorhand besteld hebt.

Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #34 Gepost op: april 04, 2022, 08:39:13 am »

Dankjewel. Heb alvast de vraag gesteld aan de dealer. En zouden dat sowieso niet vooraf aankopen... we hebben alleen wat schrik dat we het materiaal dan niet zouden vinden :-) Maar komt wel goed :-)
Gelogd

Maistri_44

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #35 Gepost op: april 09, 2022, 10:22:25 pm »

een alternatieve bevestigingsplaat met het oog/gat op een andere hoogte. Deze vond ik uiteindelijk bij Masta aan hangers (voor -schrik niet- 11 euro per plaat excl bouten en moeren).

Heb je een link of item nummer van die beugel?
Gelogd

Seb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack 2021
Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #36 Gepost op: april 10, 2022, 08:18:45 am »

Heb je een link of item nummer van die beugel?
Menno van Masta heeft ze apart besteld, zat niet standaard hun assortiment. Op de factuur staat: “Wielschokbreker houder Humbaur HA/HK Verstelbaar”. Ik heb geen artikelnummer. Hij stuurde me bijgevoegde tekening van het item.
Is dezelfde die Kellyvg in post 32 in de Duitse winkel vond.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Schokbrekers, onderstel Humbaur
« Reactie #37 Gepost op: april 10, 2022, 12:17:50 pm »

Wanneer de wagen door Humbaur wordt gebouwd kan je toch ook naar een Humbaur dealer in Nederland zoeken.

https://www.humbaur.com/nl/dealerservice/dealerservicepartner-vinden/

Ik heb hier een complete set gekocht, lijkt mij de beste optie, alles compleet en het past zeker
« Laatst bewerkt op: april 10, 2022, 12:23:38 pm door ArnoldusWH »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal