Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...  (gelezen 5343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Gepost op: februari 13, 2022, 11:32:26 pm »

Weet niet of dit iets toevoegt maar misschien handig voor degene die nog twijfelen.

Wij hebben afscheid genomen van onze combi camp vanwege serieuze issues met die wagen, gelukkig werden we ook serieus genomen en konden we kijken naar iets nieuws. Een nieuwe ccc was ons te duur en er zat al een redelijke smet op het merk. Op naar wat anders. Eigenlijk waren er maar 2 kandidaten, een Kyte of een Lazy Jack. Gewoon omdat ik ze de mooiste vind. Misschien toch nog een Campwerk?

Kyte was te duur, te hoge verwachtingen als ook bij AK en CC (en daarmee teleurstellingen), te lomp/groot. Ik hou van schoon inpakken, dat was me te veel kuipzeil wat vastzit.
Campwerk, stukje duurder dan Campooz, vette stokkenbuis en keuken, hoger en daarmee ruimtelijker, maar die voortent/luifel was een dikke afknapper qua looks. Beetje partytent stijl. Ook geen aanbouw/ uitbouw mogelijkheden dus de kleinsten zouden in de basis tent moeten slapen en dan blijft er wel erg weinig ruimte over. Stokkenbuis en de keuken zou ik graag op de campooz zien (stokkenbuis zou kunnen maar zit nu een disselbak op).

Cabanon, Trigano, AlpenKreuzer zijn niet onze vouwwagens.
Camplet is qua verbruik van een Tesla erg interessant, 3 seconden naar gekeken maar vooral op de looks en daarnaast het materiaal tentdoek en de bagagemogelijkheden viel deze al heel snel af.

Bij de vouwwagenzaak gekeken (wonen we zowat naast) om vrouwlief te overtuigen van de 'keuken' en de ruimte van de LJ. Gelukkig was ze snel overtuigd dat dat prima ging werken.

Ook nog naar de FF gekeken. Onze oudste gaat al in haar eigen tent, blijft de tweeling over, die zouden dan in een Ugly Betty kunnen maar toch die viel af omdat bij een overnachting onderweg er te weinig ruimte overblijft voor 3 kinderen in de basistent. Daarnaast moet bij erg slecht weer de luifel eraf en dan kan je met 5 personen nog binnen zitten. (ik las de twijfel tussen een LJ en een FF voor 5 personen in een ander draadje, maar dit zijn in onze ogen wel belangrijke punten om naar te kijken bij deze keuze)

We hebben de Lazy Jack Camping met
- los de trekkng luifel + bijbehorende zijwanden (dicht en met raam)
- disselbak, al moeten we nog zien of een lekkere kogeldruk te halen is ermee.
- Bamboo traptreden
- organizer schort binnentent
- Froli
- Keuken
- achterklep slot
- disselslot besteld
- reservewiel
- schokbrekers / tempo 100 keuring

2 weken geleden opgehaald. We hielden nog geld over om het hele jaar op vakantie te kunnen ;)
Aangenaam verrast door de luxe stoffen stokken en haring zakken (beter dan de CC met 1 euro plastic 'rafel' zakken) en een net kratje met los spul.


Plus:
- veel mindere verwachting dan CC of HK en dat heeft al positief uitgepakt bij de demo.
- looks (voor ons)
- hoeft niet super strak opgezet te worden (en kan ook bijna niet).
- prima keuken (kast)
- modulairder, qua aan/uitbouw mogelijkheden, dan de alternatieven
- trekking luifel kan mee ingeklapt worden.
- groot bed
- geen gezeur meer met de vaste klep
- veel meer ventilatie en die dak ventilatie lijkt me zo lekker!
- zover ik kan zien robuuster gaaswerk voor de ventilatie, hopelijk niet zo snel stuk als bij de CC
- de tent kan niet schimmelen als er in de wagen water mocht komen.
- zijtent kan er af, en eraf blijven als alle kids in een eigen tentje willen :)

Minder:
- ja je moet ook bij deze bukken om in de basis tent te komen
- luifel moet eraf bij storm (althans wordt met klem aangeraden om schade te voorkomen) dat hoeft, met een extra touwtje aan de boogluifel, bij de CC niet, weten we uit ervaring.
- geen binnententen meer, al zat er al wel beginnende schimmel van het natte voorseizoen in de CC binnententen, het zal wat vochtiger kouder zijn.
- vast kuipzeil basistent, en daarmee ben ik altijd een zeiker, dat moet schoon mee, maar dat hadden we ook met de gastencabine van de CC.
- een stokken schema voor de voortent (camping), grrrr.!!! alleen voor het voor/na seizoen gelukkig, voor de zomer gaat de Trekking luifel eraan.
- 'Camping' voortent stokken zijn alu ipv staal, maar zien of dat net zo stevig is.
- niet de luxe keuken meer, los wat extra spul nodig zoals een koelbox, kooktoestel. Is dan ook maar een fractie van de prijs van CC of HK.
- ik denk, omdat de keuken + koelbox ook de kar mee moet, er wat minder over is voor bagage.
- geen imperiaal om tassen, SUP enz mee te nemen de vraag is of de SUP nog wel mee kan :(
- hij is breed (6m nodig minimaal) dat is minder modulair dan een CC, moeten maar zien hoe dat uit gaat pakken op kleinere plaatsen (al zoeken we zulke campings meestal niet op).
- verbruik met onze Tesla zal hoger zijn ivm de hogere opbouw.

Qua opzetten voor overnachting met 5 personen niet veel meer of minder werk als de CC varwacht ik. De 3 kids kunnen in de basis tent slapen  (zonder de zijtent eraan) en de luifel staat in een zucht als deze eraan kan blijven met klappen.

Hoe dat bij een storm en de Trekking luifel gaat zijn moeten we ervaren, de keuken+koelbox moet dan zsm in de wagenbak en de luifel over de basis tent en aan de andere kant vast. Dus alles onder de luifel weg cq naar binnen in de basistent. Dat is op zich geen probleem met de campooz keuken, ook een reden waarom we die hebben gekozen ipv zo'n bouwding van bocamp bv, die kan je niet zomaar even kwijt.

We zijn erg benieuwd hoe het gaat zijn, we hebben hem nu opgehaald en direct in de stalling gereden (die ook nog goedkoper werd ;) ) in april een proef opzetje in het Lage Vuursche of Doornse Gat.  We hebben er in ieder geval weer erg veel zin in dit jaar :)
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2022, 11:40:37 pm door EriLin »
Gelogd

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2022, 09:36:56 pm »

Ben je inmiddels al op pad geweest met jullie nieuwe Lazy Jack @Erilin?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, zeker in vergelijking met de CC! Wij hebben getwijfeld tussen een Campooz en CC en hebben uiteindelijk obv een vakantie met een gehuurde LJ gekozen voor een CCCX.
Gelogd

Tessabrenninkmeijer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2022, 10:07:33 pm »

Wij hebben ook deze keuze gemaakt. We begrijpen hem helemaal. Wij hebben onze wagen gekocht bij peelo in Assen. De mannen in Assen monteren met liefde een imperiaal op je vouwwagen. Kan gewoon geen probleem. Wij willen het in de toekomst misschien ook voor het meenemen van extra surfmateriaal dus ik begrijp je overweging. Tip dus bel Peelo in Assen even. Ze kunnen je vast verder helpen.

Succes!
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2022, 01:42:17 pm »

Hoi,

We zijn nog niet weg geweest maar hebben hem wel 1 keer in 'De Kuil' in het Lage Vuursche opgezet en nu 1 keer in de voortuin (soort van hij moest wel open). Paste ook nog!, inclusief de trekking luifel :)

Het lijkt erop dat wij niet geschikt zijn voor een vouwwagen, dat deze te fragiel zijn en uit elkaar vallen waar we bijstaan of... we hebben weer een maandag morgen modelletje te pakken.

Hij staat nu voor de 2de keer bij de vouwwagenzaak, hopelijk is dan alles opgelost. Ook weten zij waarom wij de CCC hebben ingeleverd, zelf balen ze er ook van.

Voordat ik alles uit de doeken doe wacht ik even af hoe het in de loop van deze zomer gaat bevallen en wat we er allemaal aan gaan ervaren.

Volgende week gaan we richting Parijs voor anderhalve week, ik zal dan even een update geven hoe de eerste trip bevallen is, electrisch met de blokkendoos, de vw an sich. Helaas nog wel zonder keuken, die zijn niet te krijgen :(
« Laatst bewerkt op: april 21, 2022, 01:46:03 pm door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2022, 01:43:00 pm »

 :#
Gelogd

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2022, 09:50:59 am »


Het lijkt erop dat wij niet geschikt zijn voor een vouwwagen, dat deze te fragiel zijn en uit elkaar vallen waar we bijstaan of... we hebben weer een maandag morgen modelletje te pakken.


Hè vervelend om te lezen, wat n tegenvaller voor jullie… Ik hoop dat het opgelost wordt en dat jullie alsnog hele mooie vakanties gaan beleven met de Lazy Jack!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2022, 11:53:44 am »

- de tent kan niet schimmelen als er in de wagen water mocht komen.

Dit vraag ik me wel af.
Want vocht en tentdoek zijn nooit elkaars vrienden en zullen dit ook niet worden ben ik bang.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2022, 09:28:27 pm »

Plus en min punten na de eerste week vakantie:

- gemis van de keuken was groot. Alles in kratten is niet ons ding. We wachten nog op de keuken van campooz.
- op en afbouwen neemt meer tijd in beslag dan de ccc, moet nog wat gewenning/regelmaat in komen. Maar ik vermoed dat de ccc makkelijker en sneller op te zetten is, zeker met complete voortent erbij.
- overnachten met zijtent eraf is niet echt te doen. De zijtent halen we eraf een dag voor vertrek. De kids kunnen met zijn drieen wel dwars in het bed en wij op de inflatables maar het gaat niet altijd goed tussen de 3 Leeuwen. Bij de ccc vouwt hij makkelijk in bij de compooz is die gastencabine een puist onder het zeil wat veel meer drag voor de tesla veroorzaakt :(
- het opzetten van de camping versie gaf ons toch wel even het bouwwagen gevoel en dat tent doek van de zijwanden en voorwand is groot pakket in de bak en loodzwaar. Gaan we niet te vaak opzetten ;)
- verbruik van de tesla gaat met 10-15% omhoog door die blokkendoos erachter.
- je hebt toch wel een grote plek nodig met al die extra ruimte.
- sup past er niet bij. Die ging hiervoor in het imperiaal mee :(
Maar…
- het matras is top met de frolies. Dat hoef je niet te vervangen :) hij is ook lekker groot. In de ccc is die wel 160 maar met ons verhoogde matras om iets van comfort te krijgen hielden we 150 over. Dan hangt er ook nog een binnentent in wat het kleiner doet aanvoelen.
- gastencabine voelt veel groter doordat er geen binnentent in hangt.
- binnentent niet gemist, tentdoek was wel wat vochtig maar dat vocht moet toch ergens heen ook al heb je een binnentent. Het voelt veel ruimer en minder claustofobies zonder moet ik zeggen.
- standaard leefruimte is veel groter dan de ‘plank’, echt lekker.
- pack and go, nooit meer zonder dat is echt top.
- meer bagage ruimte. Ik kan nu mijn weber q1000 makkelijk in de disselbak kwijt. Die ging ervoor niet meer mee omdat ik die vieze zooi niet in de wagenbak wilde en hij niet meer in de auto paste.
- looks zijn wat mij betreft een stuk beter, kwaliteit van de horren, het doek en de wagen tot nu toe een stuk beter. Maar nog niet door de regen gereden of goede plens buien gehad. Dat wordt de echte test…
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2022, 03:57:06 pm »

Mooi dat jullie je eerste praktijk ervaring met de LJ opgedaan hebben! Wat me verbaasde is dat het jullie ervaring was dat de slaapcabine voor een bult doek zorgde? Hebben jullie de inklap instructie volgens het YouTube filmpje van Campooz gevolgd? Onze ervaring is dat je met aanhouden van die volgorde een mooi compact pakket krijgt. Misschien een keer extra oefenen?
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Willems130801

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Waarom onze keuze voor een Campooz Lazy Jack...
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2022, 04:35:27 pm »

Hebben jullie de schuine stokken voor en achter het bed op spanning gelaten?
Dit zorgt voor een ruimte waar je spullen zoals stokken, stoelen, eettafel kwijt kunt.

Groet,
Marcel
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal