Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Livingstone uit 2013 opleuken  (gelezen 2285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Livingstone uit 2013 opleuken
« Gepost op: maart 28, 2022, 09:48:05 pm »

Eind vorig jaar hebben we een Livingstone uit 2013 (denk ik) gekocht. Die was erg goed onderhouden en ziet er nog heel netjes uit, maar er was weinig tot niets gedaan aan leuke aanpassingen die ik hier en bij AAvontuur langs heb zien komen. Daarom zelf ook maar een topic maken met de aanpassingen die ik doe, misschien inspireert het een ander ook weer. :)

Aanpassingen gedaan of gekocht:
- het bekende plankje onder de koelkast (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26942.msg343118#msg343118)
- bestekbakje voor in de lade (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26942.msg343118#msg343118)


Nog op de wensenlijst:
- stroompunten aanleggen, eerst nog maar bedenken of ik een gat wil maken naar de bak of dat ik een kabel buitenom leg.
- verlichting in de wagenbak, liefst zo simpel mogelijk, warme LED met fysieke dimmer


(het lijstje werk ik steeds bij, is makkelijker terug te vinden)
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2022, 10:08:16 pm door Gonadan »
Gelogd

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone uit 2013 opleuken
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2022, 09:49:06 pm »

Eerst maar eens het bekende plankje onder de koelkast plaatsen, zoals je kunt zien schiet hij vaak langs de balk en dat lijkt mij niet ideaal.




Dus maar plankjes gemaakt, beetje zagen en schuren, niet te moeilijk. Gaatje ertussen voor eventuele convectie mocht dat handig zijn, maar was net zo goed ook omdat ik geen plank had die groot genoeg was voor het hele stuk. :D




Nog een verstekeling gevonden, van de vorige eigenaars vermoed ik.




En zo staat hij dan nu, hopelijk blijft m'n bier nu beter rechtop staan.




Oh, en bij de Blokker hebben ze prachtig passende bestekbakjes van bamboe. Ook een leuke toevoeging.

« Laatst bewerkt op: maart 28, 2022, 10:07:02 pm door Gonadan »
Gelogd

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone uit 2013 opleuken
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2022, 08:01:24 pm »

Nog steeds niet heel origineel, maar toch alvast stroom in de wagenbak aangelegd. Via de onderkant een rubberkabel doorgevoerd en contactdozen in de wagenbak geschroefd. En nadat alles goed werkte de boel van onderen nog even flink onder de rubber seal gesmeerd. :#
Gelogd

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone uit 2013 opleuken
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2022, 09:36:29 pm »

Dan de contactdozen toch nog maar een stukje opgeschoven om ruimte te maken voor de voeding van de verlichting. Wilde per se een fysieke dimmer en warm wit licht zodat hij zo zacht kan dat je wel een schone onderbroek kunt vinden maar je niet de hele camping staat te verlichten. Eventueel dus ook geschikt als binnenverlichting bij erg slecht weer.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Livingstone uit 2013 opleuken
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2022, 09:44:33 pm »

Helaas geen foto's van de locatie waar je de werken gedaan hebt. In de parking supermarkt  :#


Serieus nu. Heel veel werk al ingestoken en ziet er goed uit! Ga je zeker plezier van hebben! Ik zie mij het met mijn twee linker handen zeker niet doen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Livingstone uit 2013 opleuken
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2022, 09:52:30 pm »

Lekker bezig  :J :J

Helaas geen foto's van de locatie waar je de werken gedaan hebt. In de parking supermarkt  :#
  :H :H
Gelogd

danielvanderwoude

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Wens voor Aart Kok
Re: Livingstone uit 2013 opleuken
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2023, 09:41:14 pm »

Bestekbakje van de Blokker ziet er top uit!

Welk type verlichting en dimmer heb je gebruikt? Ik heb al stroom onder de lattenbodem maar nog geen verlichting.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal