Weet niet of dit iets toevoegt maar misschien handig voor degene die nog twijfelen.
Wij hebben afscheid genomen van onze combi camp vanwege serieuze issues met die wagen, gelukkig werden we ook serieus genomen en konden we kijken naar iets nieuws. Een nieuwe ccc was ons te duur en er zat al een redelijke smet op het merk. Op naar wat anders. Eigenlijk waren er maar 2 kandidaten, een Kyte of een Lazy Jack. Gewoon omdat ik ze de mooiste vind. Misschien toch nog een Campwerk?
Kyte was te duur, te hoge verwachtingen als ook bij AK en CC (en daarmee teleurstellingen), te lomp/groot. Ik hou van schoon inpakken, dat was me te veel kuipzeil wat vastzit.
Campwerk, stukje duurder dan Campooz, vette stokkenbuis en keuken, hoger en daarmee ruimtelijker, maar die voortent/luifel was een dikke afknapper qua looks. Beetje partytent stijl. Ook geen aanbouw/ uitbouw mogelijkheden dus de kleinsten zouden in de basis tent moeten slapen en dan blijft er wel erg weinig ruimte over. Stokkenbuis en de keuken zou ik graag op de campooz zien (stokkenbuis zou kunnen maar zit nu een disselbak op).
Cabanon, Trigano, AlpenKreuzer zijn niet onze vouwwagens.
Camplet is qua verbruik van een Tesla erg interessant, 3 seconden naar gekeken maar vooral op de looks en daarnaast het materiaal tentdoek en de bagagemogelijkheden viel deze al heel snel af.
Bij de vouwwagenzaak gekeken (wonen we zowat naast) om vrouwlief te overtuigen van de 'keuken' en de ruimte van de LJ. Gelukkig was ze snel overtuigd dat dat prima ging werken.
Ook nog naar de FF gekeken. Onze oudste gaat al in haar eigen tent, blijft de tweeling over, die zouden dan in een Ugly Betty kunnen maar toch die viel af omdat bij een overnachting onderweg er te weinig ruimte overblijft voor 3 kinderen in de basistent. Daarnaast moet bij erg slecht weer de luifel eraf en dan kan je met 5 personen nog binnen zitten. (ik las de twijfel tussen een LJ en een FF voor 5 personen in een ander draadje, maar dit zijn in onze ogen wel belangrijke punten om naar te kijken bij deze keuze)
We hebben de Lazy Jack Camping met
- los de trekkng luifel + bijbehorende zijwanden (dicht en met raam)
- disselbak, al moeten we nog zien of een lekkere kogeldruk te halen is ermee.
- Bamboo traptreden
- organizer schort binnentent
- Froli
- Keuken
- achterklep slot
- disselslot besteld
- reservewiel
- schokbrekers / tempo 100 keuring
2 weken geleden opgehaald. We hielden nog geld over om het hele jaar op vakantie te kunnen

Aangenaam verrast door de luxe stoffen stokken en haring zakken (beter dan de CC met 1 euro plastic 'rafel' zakken) en een net kratje met los spul.
Plus:
- veel mindere verwachting dan CC of HK en dat heeft al positief uitgepakt bij de demo.
- looks (voor ons)
- hoeft niet super strak opgezet te worden (en kan ook bijna niet).
- prima keuken (kast)
- modulairder, qua aan/uitbouw mogelijkheden, dan de alternatieven
- trekking luifel kan mee ingeklapt worden.
- groot bed
- geen gezeur meer met de vaste klep
- veel meer ventilatie en die dak ventilatie lijkt me zo lekker!
- zover ik kan zien robuuster gaaswerk voor de ventilatie, hopelijk niet zo snel stuk als bij de CC
- de tent kan niet schimmelen als er in de wagen water mocht komen.
- zijtent kan er af, en eraf blijven als alle kids in een eigen tentje willen

Minder:
- ja je moet ook bij deze bukken om in de basis tent te komen
- luifel moet eraf bij storm (althans wordt met klem aangeraden om schade te voorkomen) dat hoeft, met een extra touwtje aan de boogluifel, bij de CC niet, weten we uit ervaring.
- geen binnententen meer, al zat er al wel beginnende schimmel van het natte voorseizoen in de CC binnententen, het zal wat vochtiger kouder zijn.
- vast kuipzeil basistent, en daarmee ben ik altijd een zeiker, dat moet schoon mee, maar dat hadden we ook met de gastencabine van de CC.
- een stokken schema voor de voortent (camping), grrrr.!!! alleen voor het voor/na seizoen gelukkig, voor de zomer gaat de Trekking luifel eraan.
- 'Camping' voortent stokken zijn alu ipv staal, maar zien of dat net zo stevig is.
- niet de luxe keuken meer, los wat extra spul nodig zoals een koelbox, kooktoestel. Is dan ook maar een fractie van de prijs van CC of HK.
- ik denk, omdat de keuken + koelbox ook de kar mee moet, er wat minder over is voor bagage.
- geen imperiaal om tassen, SUP enz mee te nemen de vraag is of de SUP nog wel mee kan

- hij is breed (6m nodig minimaal) dat is minder modulair dan een CC, moeten maar zien hoe dat uit gaat pakken op kleinere plaatsen (al zoeken we zulke campings meestal niet op).
- verbruik met onze Tesla zal hoger zijn ivm de hogere opbouw.
Qua opzetten voor overnachting met 5 personen niet veel meer of minder werk als de CC varwacht ik. De 3 kids kunnen in de basis tent slapen (zonder de zijtent eraan) en de luifel staat in een zucht als deze eraan kan blijven met klappen.
Hoe dat bij een storm en de Trekking luifel gaat zijn moeten we ervaren, de keuken+koelbox moet dan zsm in de wagenbak en de luifel over de basis tent en aan de andere kant vast. Dus alles onder de luifel weg cq naar binnen in de basistent. Dat is op zich geen probleem met de campooz keuken, ook een reden waarom we die hebben gekozen ipv zo'n bouwding van bocamp bv, die kan je niet zomaar even kwijt.
We zijn erg benieuwd hoe het gaat zijn, we hebben hem nu opgehaald en direct in de stalling gereden (die ook nog goedkoper werd

) in april een proef opzetje in het Lage Vuursche of Doornse Gat. We hebben er in ieder geval weer erg veel zin in dit jaar
