Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Waterfront  (gelezen 19204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Waterfront
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2022, 07:24:57 pm »

Superfraaie wagen!  Daar staat echt wel wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Waterfront
« Reactie #16 Gepost op: mei 17, 2022, 08:07:18 am »

Leuk om te horen, veel plezier ermee!

Verstuurd vanaf mijn 2201117TY met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Waterfront
« Reactie #17 Gepost op: mei 17, 2022, 09:26:03 am »

Veel plezier er mee

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waterfront
« Reactie #18 Gepost op: juli 30, 2022, 03:51:11 pm »

Wij hebben sinds kort een Waterfront en zijn er heel blij mee.  :)We konden hem vlak voor Pasen  ophalen en stonden dus op Goede Vrijdag op de camping. Het opzetten is erg makkelijk en de tent is schitterend. Wij hadden echter de pech dat onze deuren niet aan de kuip geritst konden worden. Na Pasen werd dit direct verholpen. Wij vinden de kleur juist heel mooi en zijn vooral blij met de donkere slaapcabine. Je leest vaak dat mensen een keuken missen. Wij hebben die niet nodig omdat wij al over een complete kampeeruitrusting beschikken. We kunnen niet WACHTEN..........
Ben inmiddels wel benieuwd hoe het bevallen is in de zomervakantie.  :)
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 271
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #19 Gepost op: augustus 02, 2022, 06:26:57 pm »

Hoi, wij zijn nog steeds op vakantie en hebben niet overal goede wifi. Na de vakantie gaan we uitvoerig vertellen over onze ervaringen met onze Waterfront.  Voor nu in het kort: FANTASTISCH.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Waterfront
« Reactie #20 Gepost op: augustus 02, 2022, 09:33:09 pm »

Ik zie dit topic nu pas. Voor mij persoonlijk jammer dat er geen keuken in zit, maar die kleur... dat is nu eens écht mooi!

Benieuwd naar het opzetten en de mogelijkheden qua opzetten (enkel luifel etc)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waterfront
« Reactie #21 Gepost op: augustus 02, 2022, 09:40:35 pm »

Het opzetten kan je hier zien: https://youtu.be/oUP_hnkp8V4
En hier realtime: https://youtu.be/-Uez2kV6n0w

Ben er erg enthousiast over, idd wel jammer dat er geen keuken bij zit maar daarentegen is de prijs heel leuk. Goede kwaliteit katoen en afwerking ook zag ik in de showroom. Twijfel alleen of hij groot genoeg is voor ons (2 volwassenen 1 kind). Ik zit vooral ‘s avonds wel graag binnen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waterfront
« Reactie #22 Gepost op: augustus 03, 2022, 10:46:23 am »

@FrankAndrea, gaaf plaatje zeg :J geniet ervan  :>
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Waterfront
« Reactie #23 Gepost op: augustus 03, 2022, 03:59:57 pm »

Hoi, wij zijn nog steeds op vakantie en hebben niet overal goede wifi. Na de vakantie gaan we uitvoerig vertellen over onze ervaringen met onze Waterfront.  Voor nu in het kort: FANTASTISCH.
Sta je nu gewoon aan de openbare weg te kamperen? Wel cool.dat dit kan zeg, maar zou wel een washok missen....
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Waterfront
« Reactie #24 Gepost op: augustus 03, 2022, 04:58:07 pm »

Zo te zien op het weilandje van een boer? Kamperen is kamperen, en uit een eerder bericht van FrankAndrea maak ik op dat het doorgewinterde kampeerders zijn.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 271
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #25 Gepost op: augustus 03, 2022, 09:35:16 pm »

Haha, wat leuk al die reacties. Wij staan inderdaad op het land van een bevriende boer. Er is daar niet veel verkeer en we konden het sanitair op de boerderij gebruiken. We stonden er maar 3 dagen. Zoals je op de foto kunt zien, gebruiken wij de " koppeldriehoeken" als airco. Het waait dan lekker door.  Overdag hebben we de dak-en zijramen dicht ivm de warmte.
Voor 2 personen is de woonruimte voor ons meer dan voldoende.  Met een kind lijkt het me wat krap worden. Zoveel voor nu. Doei.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2023, 07:53:13 pm door FrankAndrea »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Waterfront
« Reactie #26 Gepost op: augustus 06, 2022, 05:46:20 pm »

Ben nog zeer benieuwd naar verdere ervaringen, i.q. voor/tegens. Zou zomaar iets voor ons kunnen zijn, wij hebben een keuken maar zou van mij niet hoeven. Zoiets (foto) zelf maken lijkt me zeker zo leuk.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 271
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #27 Gepost op: augustus 10, 2022, 11:28:11 am »

Heel gaaf als je zo'n keuken kunt maken. Later meer over onze keuken.
Eerst wat ervaringen op een rij.
1. Levering van de wagen
In een eerder bericht vertelden we over het probleem met onze deuren. Uiteindelijk was het 3x scheepsrecht. Set 1 kon niet aan de kuip geritst worden. Set 2 was te smal (de deuren konden dus niet dicht :( en set 3 was dan eindelijk goed.
De haringen die erbij geleverd worden vinden wij niet fijn. Ze zijn van plastic en moeilijk in de grond te krijgen en als dat gelukt is, krijg je ze er bijna niet meer uit zonder het haakje af te breken. Die liggen dus te rusten in de schuur.
In de filmpjes hierboven zie je dat er laddertjes aan de voorkant zitten die het afspannen zonder grondzeil zouden vergemakkelijken. Die laddertjes zitten NIET aan onze wagen. Daarnaast zie je in de filmpjes mooie stevige spangespen op de hoeken, ook die hebben wij niet. In een foto laat ik zien welke spanmogelijkheid we wél hebben en iedereen zal begrijpen dat dat niet fijn werkt. Wij vinden dat erg jammer.
2. opzetten
Ik moet even vermelden dat dit onze eerste vouwwagen is. Hierdoor zijn de volgende opmerkingen misschien aan onze onervarenheid te wijten.
We vinden het opzetten met het grondzeil erg lastig omdat het brede - en sterke - klittenband tijdens het opzetten blijft kleven op momenten dat je dat niet wilt. Daarnaast hebben wij moeite met de juiste plaatsing van de kuip aan het vakkenschort en de tent. Telkens blijkt dat we uiteindelijk toch weer stukken los moeten halen omdat we elders iets tekort komen.
Het is voor ons nog steeds puzzelen met de juiste spanning op de doek. Als de tent vochtig is, krijgen we vaak één van de zijramen niet dicht omdat er teveel spanning op staat. Hierdoor hebben we de rits al enigszins kapot gemaakt.

Het klinkt misschien allemaal wat negatief, maar dit zijn onze ervaringen en toch zijn we DOLBLIJ met ons Blauwtje. Het klappen gaat steeds sneller en soepeler. Het is voor ons een heerlijke wagen met: veel woonruimte, een heerlijk bed en een plaatje om naar te kijken. Later meer.
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2022, 07:15:52 am door FrankAndrea »
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Waterfront
« Reactie #28 Gepost op: augustus 10, 2022, 11:48:56 am »

Jammer dat er wat zaken mis waren maar als ze goed opgelost worden hoop ik dat je dat snel weer vergeet en kan genieten van je klapper.

Ook wij hebben de eerste paar keren best even moeten "oefenen" met opzetten ondanks dat we ervaren kampeerders waren. Zeker aan het begin twijfel je steeds welke kant van een onderdeel waar moet. Het heeft ons geholpen gekleurde lusjes aan de ritsen te maken zodat je weet wat waar moet. (inmiddels weten we het ook al beter zonder lusjes)

Als je vaker weg gaat zal je merken dat het steeds makkelijker gaat en je het syteem gaat begrijpen en er handig in wordt. Goede reden om vaak op pad te gaan  :>
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Waterfront
« Reactie #29 Gepost op: augustus 10, 2022, 01:17:29 pm »

Alle begin is moeilijk. Ook wij (ervaren tentkampeerders)hebben de eerste keren lopen stoeien met strak afspannen, een voorwand die niet goed sloot en ander gedoe. Het zit 'm vaak in de juiste volgorde en dat is even zoeken, nu zetten we de handel binnen een half uur strak op maar dat heeft wel wat opzetmomenten in beslag genomen. En haringen, och, gewoon vervangen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal