Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: fietsdragers met brede onderbuis  (gelezen 970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
fietsdragers met brede onderbuis
« Gepost op: mei 26, 2022, 10:18:32 pm »

Nu we sinds kort weer een Astro hebben was ik vandaag de fietsdrager van Thule Freeride 532 er weer op aan het monteren. Toen ik de (nieuwe) fietsen er op wilde gaan zetten kwam ik er achter dat deze dakdrager niet geschikt is voor mijn MTB met brede onderbuis en ook niet voor de E-bike.
Paar jaar geleden had mijn (oude) MTB en racefiets nog een redelijk normale diameter.
Nu ben ik dus op zoek naar een dakdrager die op de Astro met hardtop kan en die een MTB en/of een E-bike kan dragen en geschikt is voor fietsen met een (hele) brede onderbuis. Nu kwam ik deze tegen https://www.rameder.nl/dakfietsendrager-chrono-182471.html#media iemand hier ervaring mee of andere suggesties?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2022, 10:58:26 pm »

Kun je de bout van de Freeride 532 niet verlengen?
Ik heb geen ervaring met de drager die je noemt, maar de montage aan het voorwiel lijkt mij wat minder stevig (wiebeliger) dan aan het frame.
Er zijn ook dragers waarbij de fiets aan de voorvork wordt vastgezet. Je moet dan wel het voorwiel verwijderen. Bij een MTB is dat niet zo’n probleem, bij de e-bike is wat lastiger misschien?
De fiets staat dan ook iets lager en vangt minder wind.
Deze bijvoorbeeld:
https://www.travelproshop.nl/fietsendragers/thule-fastride-fietsendrager/
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2022, 11:09:29 pm »



[/quote]
Kun je de bout van de Freeride 532 niet verlengen?


Zal eens kijken of dat kan. Voorwiel eruit halen vind ik geen optie. Voordeel van de Freeride is ook dat ik deze op de wagen kan laten terwijl ik klap.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2022, 11:13:39 pm »

Thule 591 of de verbeterde versie 598 zal wellicht wel passen. Ik heb 591 en wil niet meer anders: stabiel en stevig.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2022, 11:24:41 pm »

Dank voor de reactie. De onderbuis van mijn E-Bike is 100 mm. Weet niet of dit gaat passen. Daarbij zit de E-Bike met zijn 22 kg net boven het toegestane gewicht.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2022, 11:34:33 pm »

Ik denk dat diegene die je nu hebt meer geschikt is dan deze die voorgesteld worden. Daar is de maximale lengte tussen de twee assen 1000 mm terwijl dat voor diegenen die je hebt 1260 mm is en dus langere fietsen mogelijk moeten zijn dan bij de anderen.
Bovendien zijn de voorstellen voor maximaal gewicht van 18 en 20 kg, de meeste e-bikes zijn eerder tussen de 22 en de 25 kg en diegenen die jij hebt is tot 25 kg en dus eerder geschikt voor e-Bikes.


Mogelijk doe je iets verkeerd waardoor het niet past want je hebt al een exemplaar voor behoorlijk grote fietsen lijkt mij.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2022, 11:58:56 pm »

Ik denk dat diegene die je nu hebt meer geschikt is dan deze die voorgesteld worden. Daar is de maximale lengte tussen de twee assen 1000 mm terwijl dat voor diegenen die je hebt 1260 mm is en dus langere fietsen mogelijk moeten zijn dan bij de anderen.
Bovendien zijn de voorstellen voor maximaal gewicht van 18 en 20 kg, de meeste e-bikes zijn eerder tussen de 22 en de 25 kg en diegenen die jij hebt is tot 25 kg en dus eerder geschikt voor e-Bikes.


Mogelijk doe je iets verkeerd waardoor het niet past want je hebt al een exemplaar voor behoorlijk grote fietsen lijkt mij.

U leest de vraag niet goed. U heeft de lengte tussen de assen........over langere fietsen. Gaat om de diameter van de onderbuis. Dus nee.......doe niks verkeerd.

Gelogd

familiespaans

  • Gast
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2022, 03:21:16 pm »

De Upride van Thule is speciaal voor fietsen met dikkere buizen. Wel wat duurder dan degene die jij op het oog had.
Hier in de aanbieding: https://hollandbikeshop.com/fietsendragers/thule-fietsendrager/thule-upride/thule-upride-fietsendrager/thule-upride-dakdrager-1-fiets-zwart-zilver-559831/

Bevestiging aan het frame lijkt mij ook steviger maar deze Upride heeft wel 2 wielbevestigingen.

Zelf hier een Freeride 591 maar ik kwam er laatst ook al achter dat die met de trend naar dikkere buizen en ingebouwde accu's in het frame bij een evt. andere fiets niet meer gaat passen. Hopelijk komt Thule snel met een mogelijkheid om een aangepaste bevestigingsstang bij te kopen.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2022, 03:30:23 pm door familiespaans »
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: fietsdragers met brede onderbuis
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2022, 06:09:17 pm »

Dank voor u reactie. Ik begrijp alleen dat deze drager niet geschikt is voor fietsen met spatborden helaas.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal