Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack  (gelezen 10441 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Gepost op: juni 13, 2022, 03:04:12 pm »

Hi all,

Nieuw op het forum, maar al wel veel antwoorden kunnen vinden op een groot deel van mijn vragen. Blij mee!
Nu zijn wij (gezin van 4, kids 7 & 3) aan het zoeken voor een nieuw wagen / tenttrailer en gaat de laatste keus tussen een Red Ruby of Lazy Jack.
Uiteraard echt wel verschillende wagens met ieder zijn voor- en nadelen.
Op hoofdlijnen; de een wat sneller op te zetten, de ander wat meer ruimte, de een ripstop katoen, de ander Ten Cate katoen, de een zeer opvallende verschijning de ander zie je wat vaker. Over de Lazy Jack kan je genoeg vinden. Maar de Red Ruby vind ik helaas heel weinig.


Heeft iemand van jullie ervaring met de Red Ruby?
We vinden deze wagen wel heel mooi, maar de twijfel is vooral de binnenzijde / zijkanten geen binnen tentjes bijvoorbeeld?

Dank voor jullie input alvast!




Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2022, 03:12:28 pm »

Aanstaande weekend (17-19 juni) is het CampooZ weekend met op zaterdag World Campooz Day. Daar staan (dit jaar geloof ik) 140 enthousiaste CampooZ bezitters. Alle modellen en uitvoeringen zijn vertegenwoordigd. Wanneer je in de gelegenheid ben om langs te komen, weet ik zeker dat je antwoorden krijg op alle vragen die je maar kan verzinnen. Meer informatie kan je vinden op www.campooz.nl
Succes bij het maken van een keuze!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2022, 03:25:00 pm »

Een Campooz is toch altijd zonder binnentent?
Gelogd

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2022, 04:47:01 pm »

Een Campooz is toch altijd zonder binnentent?

Hi Jer81 - Dank voor je reactie. Klopt! Bedoelde vooral horrengaas. Die heeft zowel de hoofdcabine als de zijtentjes zover ik nu weet niet.
Gelogd

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2022, 11:57:52 am »

Zijn er Red Ruby eigenaren op dit forum?
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 377
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2022, 02:30:25 pm »

Ik heb ze boordeeld bij Peelo in Assen, daar staan ze indoor opgezet. De Red Ruby is schitterend en echt wat anders. Ook relatief ruimtelijk.
Wat me bij de Lazy Jack echter opviel was de stahoogte / inloophoogte. Ik ben vrij lang (1.95m) en heb de LJ dus al snel afgekeurd. De Red Ruby vond ik zelf erg mooi, maar ik kon hem ook nog niet goed voorstellen met zijtentjes of de slaapplaatsen. Ook was volgens de verkoper de opzettijd van de LJ langer, en de dissel zijtent moet je ook goed naar kijken hoe die uitsteekt.

Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2022, 02:39:57 pm »

Hi Jer81 - Dank voor je reactie. Klopt! Bedoelde vooral horrengaas. Die heeft zowel de hoofdcabine als de zijtentjes zover ik nu weet niet.
Daarvoor heb ik hem niet goed genoeg bekeken. Maar in de zijtentjes kan je een ‘deur’ hangen. En in de hoofdtent zit ook een deur. Als je die gewoon consequent dicht doet zal je van ongedierte geen last hebben in het slaapgedeelte neem ik aan.

Maar voor aanschaf nog eens goed in het echt bekijken adviseer ik. Heb hem zien staan in Assen en in Amersfoort.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2022, 02:40:22 pm »

Ik heb ze boordeeld bij Peelo in Assen, daar staan ze indoor opgezet. De Red Ruby is schitterend en echt wat anders. Ook relatief ruimtelijk.
Wat me bij de Lazy Jack echter opviel was de stahoogte / inloophoogte. Ik ben vrij lang (1.95m) en heb de LJ dus al snel afgekeurd. De Red Ruby vond ik zelf erg mooi, maar ik kon hem ook nog niet goed voorstellen met zijtentjes of de slaapplaatsen. Ook was volgens de verkoper de opzettijd van de LJ langer, en de dissel zijtent moet je ook goed naar kijken hoe die uitsteekt.

Ik denk dat je stahoogte / inloophoogte bedoelt van de Fat Freddy; die is inderdaad wat lager. Ik ben zelf 1,88m en ik heb geen enkel probleem met lopen in en door de Lazy Jack.
Ik heb de Red Ruby zelf nog nooit opgezet, maar ik verwacht dat je daar aanmerkelijk langer mee bezig bent dan een Lazy Jack. Het is ook een totaal ander principe van opzetten.
De Lazy Jack heb je met de Trekking luifel echt wel in een klein uurtje staan. Het meeste tijd gaat altijd in de inrichting zitten.....
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2022, 02:41:29 pm »

Ik heb ze boordeeld bij Peelo in Assen, daar staan ze indoor opgezet. De Red Ruby is schitterend en echt wat anders. Ook relatief ruimtelijk.
Wat me bij de Lazy Jack echter opviel was de stahoogte / inloophoogte. Ik ben vrij lang (1.95m) en heb de LJ dus al snel afgekeurd. De Red Ruby vond ik zelf erg mooi, maar ik kon hem ook nog niet goed voorstellen met zijtentjes of de slaapplaatsen. Ook was volgens de verkoper de opzettijd van de LJ langer, en de dissel zijtent moet je ook goed naar kijken hoe die uitsteekt.

Vreemde verkoper...
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat de RR sneller opzet dan de LJ.
Er zijn nauwelijks vouwwagens te vinden die sneller opzetten dan de LJ....

Wat wordt bedoeld met de dissel zijtent en opletten hoe die uitsteekt?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2022, 02:45:11 pm »

Vreemde verkoper...
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat de RR sneller opzet dan de LJ.
Er zijn nauwelijks vouwwagens te vinden die sneller opzetten dan de LJ....
Totdat je de voortent met grondzeil er bij wil opzetten natuurlijk. Dan zal de RR denk ik sneller staan de tweede keer. De eerste keer zal je nog de zijwanden erin moeten ritsen maar die kan je er vervolgens in laten zitten.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 377
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2022, 03:24:17 pm »

Vreemde verkoper...
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat de RR sneller opzet dan de LJ.
Er zijn nauwelijks vouwwagens te vinden die sneller opzetten dan de LJ....
Totdat je de voortent met grondzeil er bij wil opzetten natuurlijk. Dan zal de RR denk ik sneller staan de tweede keer. De eerste keer zal je nog de zijwanden erin moeten ritsen maar die kan je er vervolgens in laten zitten.
Dat dus... met alleen luifel kan het snel, met voortent erbij krijg je andere verschillen. En qua leefruimte moet je dan gewoon gaan kijken of LJ of RR je beter aanstaat.



Wat wordt bedoeld met de dissel zijtent en opletten hoe die uitsteekt?

Van wat ik heb gezien gaat bij de LJ de zij tent naar opzij en de dissel naar achteren, waardoor je een vrij brede opzet krijgt.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2022, 04:55:40 pm »

Dank voor de reacties zover.

Wij hebben sowieso de voorkeur voor een camping variant.
Is mijn conclusie juist dat de basistent van de LJ dus wel snel staat, maar de voortent echt wel wat werk is?

Overigens is ook onze ervaring dat de meeste tijd juist op gaat aan inrichten zodra de tent staat. Maar dat is weer een andere discussie.

Heeft het katoen van de RR echt nog voordelen boven het ripstop van de LJ?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #12 Gepost op: juni 14, 2022, 08:33:05 pm »

Ten Cate doek zou voor mij de voorkeur hebben. 
Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2022, 10:08:07 am »

Wij hebben sowieso de voorkeur voor een camping variant.
Is mijn conclusie juist dat de basistent van de LJ dus wel snel staat, maar de voortent echt wel wat werk is?
Wij hebben de LJ camping een keer gehuurd, de basis is vrij snel, zeker als je wat ervaring hebt. De voortent vond ik een niet prettig, veel stokken, gesleep met wanden, het gaat allemaal niet heel snel. uiteraard is ervaring hier ook een pré, maar echt snel zal het nooit gaan.
Citaat
Overigens is ook onze ervaring dat de meeste tijd juist op gaat aan inrichten zodra de tent staat. Maar dat is weer een andere discussie.
Het inrichten kost inderdaad veel tijd. Wat wij vooral misten aan die tent was het gemak van een kant en klare keuken, ondanks dat ze een keukenblok verkopen waar je al je spulletjes al in kan doen, moet je deze toch opzetten en dan het fornuis erop installeren.
Citaat
Heeft het katoen van de RR echt nog voordelen boven het ripstop van de LJ?
Lastig te beoordelen, mijn gevoel zegt dat van Tencate wat beter is (wij hebben nu een vouwwagen met Tencate doek). Tencate heeft volgens mij een goede naam en is al wat jaartjes in de markt actief. Wij hebben wat pech gehad met de gehuurde LJ, dus wij zijn misschien ook wat bevooroordeeld. Lang verhaal kort: wij hadden een flinke scheur in het doek na een storm en wat stinknadelen van het basisframe die los zijn gekomen. Waarschijnlijk gewoon pech, maar alles bij elkaar opgeteld was het een reden om niet voor een LJ te gaan. Echter snap ik wel waarom het een populaire vouwwagen is, en de service is volgens mij prima.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2022, 12:46:45 pm »

Ik heb net de opzet-instructie film van de Red Ruby gekeken. Gewoon uit interesse. Ik vind het een apart/vreemd ding. Het lijkt wel alsof de noodzaak om het ''anders'' te doen belangrijker was dan een goed product neer te zetten. Alles met klittenband in elkaar, ik heb daar echt wel mn twijfels over.

Daarnaast zou ik deze opzet instructie nog wel eens buiten willen zien, als het flink waait.

Het lijkt wel of het dak boven het slaapgedeelte ook vlak is?

Als je moet kiezen tussen de LJ en de RR, dan zou ik altijd de lazy jack nemen IMHO.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal