Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: EQA 250 met Combi camp country of Malawi 2.0  (gelezen 1892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim.S.

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country of Malawi 2.0
EQA 250 met Combi camp country of Malawi 2.0
« Gepost op: januari 28, 2023, 09:33:10 pm »

Hey even voorstellen. Wij zijn een gezin met 2 grote tieners waarvan eentje meestal niet meer mee op reis zal gaan. We hebben 2 jonge border colli's die jammer genoeg op onze volgende rondtrektrip (zie hieronder) naar Italië niet zullen meegaan, anders normaal wel. We rijden nu zon 6 jaar met een Astra 1.7 110pk K 1.7 en een Adria unica 390DS. Rijden met de caravan bezorgt mij telkens zweethanden en ik doe het echt niet graag. Het kamperen vind ik geweldig.

Vanaf mei dit jaar verwacht ik een nieuwe bedrijfswagen wat een EQA 250 business zal zijn met een maximaal trek gewicht van 750kg. de caravan valt dus jammer genoeg af als reis kampeermiddel. Wel lijkt de vouwwagen comfortabeler of lijkt dit enkel zo?

We overwegen nu een vouwwagen en zijn vandaag naar Boxtel en Schijndel geweest om eens te kijken wat voor ons zou passen. De flexi had ik na wat internet research als nr1 gezet maar na wat praten in Boxtel viel deze weer snel af. De reden is dat een dubbel bed met grote tieners naderhand gezien misschien toch niet nodig/praktisch is (ze slapen nu buiten op een tussenstop in een tent). We zouden er de gastencabine er bij nemen om tijdens de tussenreis de kids te laten slapen, bij langer verblijf kan de porta potti/kledingkast hier staan. Wat me wel opviel is dat de vouwwagen ingeklapt best groot is en met de Elektrische auto schrikt dit wat af of is dit onterecht? Wie heeft hier ervaring mee en kunnen we met een gerust hart ( en een laadpas of 5) een rondrit maken door Noord Italië met tussenstop Straatsburg- meer maggiore- Garda meer- Firenze- Pisa - Genua - Turijn- Geneve -Nancy ( max rit tussen in 500km).

optie 2 als vouwwagen was bij de wit de Malawi 2.0 deluxe die een stuk compacter lijk achter de auto. Nadeel is wel trager opzetten van zowel slaapcabine als slaaptent, geen deksel waar je op loopt dus risco op kuip kapot trappen, keuken moet er af, kleiner bed maar wel zon 6000 euro goedkoper voor dezelfde opties.

Wie kan ons zijn ervaring delen daar wij als vouwwagen kampeerders en elektrisch rijden nog bleu zijn.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: EQA 250 met Combi camp country of Malawi 2.0
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2023, 09:51:39 pm »

Wij hebben de Malawi 2.0 Royale DeLuxe gekocht (en is al geleverd, besteld in augustus, in december opgehaald). Bed is behoorlijk groot (220x200, of andersom).
Hiervoor hadden we een Chamonix, die is best groot, maar ook onze kinderen zijn nu ouder en hebben de grote binnenruimte niet meer nodig (zitten toch alleen op de bank). En als ze niet meer mee gaan, hebben we een bed te veel. We hebben wel de grote achtertent bij de Malawi (we hebben ongeveer alle opties, dus de voortent én de voorluifel).

Het voordeel van de Malawi tov de Chamonix is het gewicht, ding weegt 100 kg minder. Ik weet niet hoe dat zit met die Combi camp.

En qua opzetten, tegen de Combi camp kan niks op, maar de Malawi gaat ook best vlot denk ik. En misschien kan de keuken nog wel blijven zitten, maar dat weet ik niet zeker. Wij hadden bij de Chamonix (zelfde soort keuken) er wielen onder gezet, gaan we ook bij de Malawi doen (Vierkan aluminium profiel die over de poten heen geschoven worden met wielen er onder; de poten zelf zijn erg klein, meeste (betaalbare) wielen passen niet).

Prijs is natuurlijk ook wel een ding, Malawi is wel goedkoper denk ik.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: EQA 250 met Combi camp country of Malawi 2.0
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2023, 10:53:30 am »

Onze jongens sliepen tijdens een enkele overnachting altijd op de deksel met 2 inflatables; Ik denk dat we de gastencabine hooguit 2 keer gebruikt hebben.


Ik heb voor de fun een tijdje met een Lynk&Co gereden, was de eerste rit met onze nieuwe CCCX; Nu weet ik het niet meer precies, maar ik weet nog wel dat ik elektrisch een heel eind kwam en dat het mij alleszins meeviel met de CCCX er achter; Zonder iets haalde ik in de zomer bijna 80km, met de CCCX volgens mij iets van 60/65km. Rij inmiddels met een V60CC met een brandstoftank van 71L. kan dus niet oordelen over 100% elektrisch.


In 2011 stonden wij op het punt een Malawi te kopen (was destijds net nieuw op de markt) en toen net op het laatste moment geswitcht naar CCV (door een hele mooie beursaanbieding). Nu inmiddels in het bezit van onze 2e CCC; ben nog steeds heel blij met de keuze destijds, voor ons kan er niets op tegen het gemak van uit- en inklappen EN het niet hoeven sjouwen van een keuken. daarnaast vind ik het gewoon de mooiste van alle die de CCC gekopieerd hebben.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: EQA 250 met Combi camp country of Malawi 2.0
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2023, 06:08:33 pm »

Over het elektrische rijden geen idee.

Wij waren op de markt voor de CCC maar niet voor gekozen. Te vierkant naar ons idee. Blijft een mooir wagen. Ik vond de gastencabine drama. Net te klein veel slechte verhalen over lekkage etc.

Hebben een Aart Kok gekozen, maar de malawi op vakantie van dichtbij bekeken is toch een niveau lager. Afwerking, gebruikte materialen, het is prima maar een slag minder (denk toyota vs mercedes)

En dat opzet gemak is leuk, maar of dat echt zo groot is? Dat weet ik niet. Het is ook hoe je het zelf doet, goed humeur is de helft! Ik heb nooit een andere vouwwagen opgezet dus kan t niet vergelijken.
Duitser op de camping vond dat wij heeel snel stonden in vergelijking met die andere rare vouwtent (de cabanon), maar of dat aan de wagen lag? Ik weet t niet
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal