Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Matrashoes Smitveld  (gelezen 3179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miep74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist
Matrashoes Smitveld
« Gepost op: maart 08, 2023, 12:03:21 am »

Hi!

Ik ben nieuw hier en sinds oktober de eigenaar van een violist uit 2015.
Opgegroeid met vouwwagens en de Smitveld lijkt de enige te zijn die aan al onze wensen voldoet :)
Nog niet mee weggeweest, maar zodra de temperaturen een beetje aangenaam worden gaat dat gebeueren.

Onze wagen heeft geen matrashoes/regenhoes erbij zitten. Zijn er hier nog mensen zonder? Is dat ding echt noodzakelijk?
Ik zit uiteraard niet te wachten op een nat bed. En wij zijn van die geluksvogels die 9 van de 10 keer een natte kar moeten i klPpen of tijdens regen moeten opbreken.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Matrashoes Smitveld
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2023, 01:26:38 am »

We hebben m bij onze Ruebist in 5 jaar 1x nodig gehad. Maar als je een extra plastic zeiltje meeneemt van iets meer dan de afmetingen van de bedplank werkt dat m.i. net zo goed. Rondom 15 cm extra lijkt me ruim voldoende.

Bij nat inklappen rits je de hele binnentent los, en die leg je op het bed. Dat dek je waterdicht af en daarna klap je de natte tent er op.

Doe je er geen zeil tussen dan wordt je binnentent en matras wel echt goed nat denk ik.
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2023, 01:32:59 am door Selandus »
Gelogd

Miep74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist
Re: Matrashoes Smitveld
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2023, 09:18:32 pm »

Dank je wel!
De originele hoes, is dat een soort hoeslaken, met elastiek? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Matrashoes Smitveld
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2023, 09:40:10 pm »

Als ik het me goed herinner is het een soort plastic tafelzeil, waarvan één kant zo'n 30-40 cm is omgeslagen en aan de zijkanten dichtgestikt. Daar haak je de matras in, en de rest leg je los over het bed. Zo blijft het op zn plek liggen als je de tent inklapt.

Maar pin me er niet op vast, ik heb m 5 jaar geleden voor het laatst gebruikt ;)

Als ik binnenkort tijd heb kan ik m wel eens opzoeken, hij moet ergens in de wagen liggen.
Gelogd

Tentgevoel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Matrashoes Smitveld
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2023, 11:59:50 pm »

Klopt! Het is eigenlijk een ruime zak welke aan één zijde is dichtgestikt zodat je het matras er in kunt stoppen. Vervolgens sla je de rest om het matras heen als een hoeslaken zodat deze niet nat kan worden. Wij hebben eigenlijk altijd wel een extra plastic zeil bij om de natte delen te scheiden van de droge delen, maar is in dit geval niet meer nodig (maar ligt gewoon in de vouwwagen:)
Gelogd

Miep74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist
Re: Matrashoes Smitveld
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2023, 10:39:48 pm »

Dank jullie wel! Ik denk dat ik me wel een beeld kan vormen. Prima zelf te maken dus  ;)
Ik ga op zoek naar zeil en wat in elkaar knutselen. Vind zo'n hoes namelijk nogal aan de prijs.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal