Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem  (gelezen 4269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vlindertje

  • Gast
moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Gepost op: mei 12, 2011, 08:35:56 pm »

Hoi,
wij hebben gisteren onze nieuwe camplet savanne met lattenbodem opgehaald. Bij het ophalen werd al aangegeven dat er niks meer op het bed kon (beddengoed ed) omdat de wagen van zichzelf al moeilijker dicht gaat vanwege de lattenbodem. (Maar onder de lattenbodem is wel opbergruimte).
Na de wagen een aantal keren opgezet te hebben, en de ruimte onder de lattenbodem ingeruimd te hebben, wilden we weer vertrekken, maar we kregen hem slechts met pijn en moeite na een half uur duwen en trekken dicht (erop gaan zitten, matras gedeeltelijk onder lattenbodem gevouwen uiteindelijk). Is dit normaal? Wie heeft hier ervaring mee?
En hoe moet dat dan als je met een natte tent vertrekt. Je kunt wel en afdekzeiltje om het matras doen, maar als je zoveel kracht moet zetten, pers je al het vocht volgens mij uit de tent de matrassen in.
wie heeft er tips?
groet, Petra
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2011, 08:41:38 pm »

Lijkt me niet juist als het niet soepel gaat. Kan erop duiden dat er iets ( tent o.i.d) klem zit. Pas dus op met het geforceerd dicht maken.
Gelogd

vlindertje

  • Gast
Re:moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2011, 09:02:39 pm »

bedankt voor je reactie.
ik ben het met je eens. Maar er zat echt niks tussen, voor zover wij weten......
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2011, 09:11:55 pm »

mss wat vewel lucht tussen het doek...na het inklappen de kesel er ff op laten liggen 30 minuten zodat er lucht kan...
mss heb je hier iets aan...
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2011, 09:17:25 pm »

mss wat vewel lucht tussen het doek...na het inklappen de kesel er ff op laten liggen 30 minuten zodat er lucht kan...
mss heb je hier iets aan...
En Holtkamper kwam zaterdag met de tip de deur openritsen zodat de lucht makkelijker weg kan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

neutje

  • Gast
Re:moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2011, 05:39:01 pm »

hoi,


welke delen van de voortent rits je eraf?

Ik bedoel: je kan de voortent in zijn geheel/compleet mee invouwen. Je kan je voorstellen dat als je dat doet, het pakket wat dikker wordt.

Wij hebben ook een lattenbodem/systeem in onze Savanne, maar niet de oplossing van Camp-Let. De ruimte namelijk onder het systeem is zeer beperkt (mss heb je dat al ervaren), want alleen de kleinste maat kurver bak past eronder.

Misschien is het proberen waard, om de zijdelen en het voordeel van de tent eraf te ritsen voor vervoer/transport.

Succes.
Gelogd

vlindertje

  • Gast
Re: moeilijk sluiten camplet savanne met lattenbodem
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:01:56 pm »

Hoi,
we hebben inmiddels een soort van oplossing gevonden. De matras aan de kant van het bankje schuif je een stuk van de achterwand af voordat je de wagen inklapt. De grote matras klap je onder de lattenbodem. zo lukt het ons om de wagen dicht te krijgen. Ik moet dan zelf nog wel even bovenop de wagen gaan zitten zodat mijn man de klem dicht kan klikken.....
Al met al blijft het dus niet echt soepel gaan. We hebben inmiddels ook de wagen een keer nat dicht moeten klappen, matrassen beschermd met een zeiltje maar toch iets nat geworden. Wat ik erger vindt, is dat de tent ook erg vies is geworden omdat we de flappen niet goed schoon kregen in de regen.

gr Petra
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal