Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: (weer) help met vouwwagen keuze...?  (gelezen 6430 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartenmuller

  • Gast
(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Gepost op: augustus 28, 2011, 02:02:11 pm »

Je zult wel denken gaan we weer met die keuze hulp...

Maar ik zit een beetje te dubben; wij hebben een Scout Pivo. Maar die voldoet niet helemaal meer. we zijn nu als gezin met z'n 5-en maar volgend jaar zal dat met z'n 7-en zijn (tweeling op komst).
Nu staat de Pivo als 8 persoons te boek, maar dat klopt mijns inziens niet helemaal. Onder de klapbedden kan (fatsoenlijk) toch maar per kant 1 kind slapen, wat het totaal op 6 brengt.

Nu ben ik benieuwd wat voor alternatieven voor ons zijn. Ik zou erg sterk de voorkeur voor een vouwwagen hebben die je kan inpakken zonder dat je de vouwwagen min of meer hoeft op te zetten.
Wij gaan meestal naar de warmere plekken (tenminste dat is de bedoeling) op vakantie dus binnenruimte is niet een hele belangrijke. we zouden natuurlijk ook een kleine VW (wel met veel bagageruimte) kunnen nemen en dan 1 of 2 kleine tentje erbij zetten...?

Feedback...?
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2011, 04:38:07 pm »

Mijn advies: Doe even rustig aan en kijk om je heen. Ik weet niet wanneer de tweeling er is, maar wat ik me nog van mijn 2 kids (nu 4? en 7) kan herinneren is dat ze een flinke tijd in een erg klein bedje hebben geslapen. Misschien dat je kleine bedjes kan maken en op die manier de ruimte tussen de bedden kunt gebruiken als slaapplaats voor de allerkleinsten. Misschien is dit niet de handigste oplossing, maar zolang de kleintjes nog niet zo heel veel ruimte nodig hebben, zou ik het wel zo proberen. Overdag zou je dan deze slaapplaatsen in de voortent kunnen zetten, waardoor je de ruimte in te tent weer vrij hebt om te zitten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2011, 05:17:29 pm »

Hoi,

mss dat de twee oudste kinderen al in hun eigententje kunnen slapen..een bijzettentje dus.
dan ben je eral twee kwijt uit de vw en kun je dus de rest verdelen over de andere plaatsen.
Of een slaapplaats creeren in de voortent voor de twee oudsten...indien mogelijk natuurlijk
grotere vw met 8 slaapplaatsen zijn er genoeg..gewoon een beetje creatief denken en spelen met de ruimte..
s6 met het vinden van juiste oplossing
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2011, 06:52:04 pm »

hoe breed zijn je bed planken en hoe breed  zijn je ondertentjes want het kan goed zijn dat je een persoons onder tentjes hebt dus dan zou je een 2 persoons ondertentje moeten kopen
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2011, 07:51:01 pm »

De telling van de slaapgasten is bij de PIVO alsvolgt.
-2 personen links op de plank
-2 personen rechts op de plank
-2 personen in het midden, als het goed is zitten er liggers bij die je tussen de banken hangt (stalen buizen) waarop je de rugleuningen kunt leggen. Hierdoor krijg je ook in het midden een tweepersoons bed.
-ondertentje links
-ondertentje rechts

Nu hebben selfinflatable luchtbedden en slaapzakken voor kinderen vaak maar een breedte van 50 cm.
Hierdoor zou je per ondertentje van 110 cm breed twee kinderen kunnen laten slapen.
Je zou dan zelfs op maximaal 10 personen kunnen komen, maar of dat nou echt praktisch is.

Misschien als je de laatste nacht al de voortent en bijzettentjes hebt afgebroken zou het een mogelijkheid zijn

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:42:32 pm »

wij hebben ook een pivo gehad! in de onder tentjes konden wel 2 kinderen slapen maar waar laat je bagage?

ik denk gewoon eerst maar een een tentje ernaast. als de leeftijd van de oudste dat toelaat?

Je zou ook voor een olympe kunnen gaan met een gasten cabine,maar dan moet er wel wat geld bij :W

succes ermee!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:46:15 pm »

Stapelbedje?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

maartenmuller

  • Gast
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:49:21 pm »

Mijn advies: Doe even rustig aan en kijk om je heen. Ik weet niet wanneer de tweeling er is, maar wat ik me nog van mijn 2 kids (nu 4? en 7) kan herinneren is dat ze een flinke tijd in een erg klein bedje hebben geslapen. Misschien dat je kleine bedjes kan maken en op die manier de ruimte tussen de bedden kunt gebruiken als slaapplaats voor de allerkleinsten. Misschien is dit niet de handigste oplossing, maar zolang de kleintjes nog niet zo heel veel ruimte nodig hebben, zou ik het wel zo proberen. Overdag zou je dan deze slaapplaatsen in de voortent kunnen zetten, waardoor je de ruimte in te tent weer vrij hebt om te zitten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten,
Mischa
De tweeling komt over een paar week, maar we gaan pas op z'n vroegst weer in het late voorjaar camperen. Misschien pas weer in de zomer dus overeen jaar
@Mr Roadmaster:
De scout volledig opgezet is ook al enorm (ong 10x5) om er dan ook nog bij tentjes bij te plaatsen... dan kom je op sommige campings wel op 2 plaatsen uit...  :N
@Caspar boven 140 breed onder hooguit 100, dat is wel gezellig slapen, met ruzie als gevolg bij onze lieve dochters

@panevino: nog nooit gezien, zijn die een beetje redelijk mee te nemen?
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2011, 08:58:57 pm door maartenmuller »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:58:12 pm »

ja dan blijft er niets anders over dan een luchtbed in de voortent voor de ouders :# :#
of en naar een andere wagen gaan kijken maar denk geen optie want de tweeling kost al centjes genoeg veel geluk met het zoeken naar een goede oplossing :**
Gelogd

maartenmuller

  • Gast
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:59:52 pm »

ja dan blijft er niets anders over dan een luchtbed in de voortent voor de ouders :# :#
:N
Gelogd

maartenmuller

  • Gast
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:01:14 pm »

:N
Er is wel een beetje budget... Er hoeft ook niet gelijk wet gekocht te worden. eerst maar eens kijken wat er zoal op de markt is
Gelogd

maartenmuller

  • Gast
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:27:49 pm »

wij hebben ook een pivo gehad! in de onder tentjes konden wel 2 kinderen slapen maar waar laat je bagage?

ik denk gewoon eerst maar een een tentje ernaast. als de leeftijd van de oudste dat toelaat?

Je zou ook voor een olympe kunnen gaan met een gasten cabine,maar dan moet er wel wat geld bij :W

succes ermee!
Van welk merk is die? en over hoeveel geld hebben we het...?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:31:01 pm »

Jamet Jametic met gastencabine kan ook. 4 in de wagen. 1 in de ondertent en 2 in de cabine.  Zoals deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/474072252 alleen bij slecht weer is de voortent misschien wat aan de krappe kant voor 7 personen. Dan is de Trigano Olympe groter volgens mij.
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2011, 09:33:01 pm door Lien »
Gelogd

maartenmuller

  • Gast
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:47:37 pm »

Jamet Jametic met gastencabine kan ook. 4 in de wagen. 1 in de ondertent en 2 in de cabine.  Zoals deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/474072252 alleen bij slecht weer is de voortent misschien wat aan de krappe kant voor 7 personen. Dan is de Trigano Olympe groter volgens mij.

Ik zit net wat youtube's te kijken en dat ziet er idd wel aardig uit, de bedoelde jamet is ook nog e's vlak bij mij...  8) soms zit het mee, soms...
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:(weer) help met vouwwagen keuze...?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:49:59 pm »

Wij hebben zelf de Jametic gehad (zonder gastencabine). We gebruikte hem met zijn vieren. Wij vonden hem groot zat. Als je een gastencabine hebt kunnen de kids, bij slecht weer, daar natuurlijk prima bivakeren.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal