Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon dissel 180° draaien  (gelezen 12076 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2012, 08:37:44 pm »

Heb onlangs een 2de hands HK Cocoon gekocht (bj 2003) en vraag me af of het mogelijk zou zijn om de tent 180° te laten draaien, zodat de dissel weg is uit de voortent?

En,
is het gelukt, ben benieuwd hoe het gegaan is?
Gelogd

Fam. Deconinck

  • Gast
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #16 Gepost op: mei 10, 2012, 09:05:44 pm »

Ik ga binnenkort naar Holtkamper voor het plaatsen van een Roofrack zal daar nog eens mijn licht opsteken alvorens ik eraan begin.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #17 Gepost op: mei 10, 2012, 11:19:45 pm »

Heb onlangs een 2de hands HK Cocoon gekocht (bj 2003) en vraag me af of het mogelijk zou zijn om de tent 180° te laten draaien, zodat de dissel weg is uit de voortent?
Ben toevallig gisteren in Emmen geweest en heb bevestigd gekregen dat dit kan. Dit is nl wat ze zelf ook doen.
Is ook zelf uit te voeren. Alleen niet vergeten het reservewiel naar de andere kant te zetten, aangezien deze aan de bak vastzit.
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #18 Gepost op: mei 11, 2012, 12:44:52 am »

Toen wij ons gingen orienteren voor een cocoon hadden ze bij HK nog een cocoon m  demo alleen met de dissel in de voortent.
Dat was wat we absoluut niet wilden.
We vroegen toen of het ook kon worden omgedraaid zoals bij een mtt compact.
De verkoper zei dat het technisch mogelijk was maar raadde het ons af, vanwege de tijd en dus kosten wat dat met zich mee bracht.
Uiteindelijk hebben we een cocoon m aangeschaft met de dissel achter de tent de mtt compact dus.
We vonden de mtt met de kytekeuken achterop wel het mooiste maar daar hing ook een fors prijskaartje aan.
En we wilden eigenlijk zelf de keuze hebben waar de keuken neer te zetten.
Ben uiteindelijk zelf aan het knutselen gegaan om een soortgelijke keuken te maken als achterop de cocoon mtt.
Alleen dan met wielen eronder zodat we de keuken neer kunnen zetten waar wij dat willen.
En dit is het resultaat we hebben de afgelopen meivakantie voor het eerst gekampeerd met onze cocoon en dat is supergoed bevallen.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2012, 12:57:50 am door Cocoon66 »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #19 Gepost op: mei 11, 2012, 01:27:03 am »

We vroegen toen of het ook kon worden omgedraaid zoals bij een mtt compact.
De verkoper zei dat het technisch mogelijk was maar raadde het ons af, vanwege de tijd en dus kosten wat dat met zich mee bracht.
Vreemd. Dat advies kan-ie alleen maar geven als hij er ook bij zegt wat het kost. Want hij kan als verkoper niet voor de koper gaan beslissen wat teveel tijd en teveel kosten is. Anders gezegd: de verkoper kan niet in de portemonnee van de koper kijken en alleen al daarom kan/mag hij dat advies niet geven. Tenzij hij gewoon geen zin in het niet-standaard meerwerk heeft. Maar dat zal-ie uiteraard niet zeggen...
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2012, 07:45:10 am »

@cocoon66 ziet er prachtig uit.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2012, 07:49:40 am »

Gave keuken!!!!!!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2012, 10:09:14 am »

Toen wij ons gingen orienteren voor een cocoon hadden ze bij HK nog een cocoon m  demo alleen met de dissel in de voortent.
Dat was wat we absoluut niet wilden.
We vroegen toen of het ook kon worden omgedraaid zoals bij een mtt compact.
De verkoper zei dat het technisch mogelijk was maar raadde het ons af, vanwege de tijd en dus kosten wat dat met zich mee bracht.
Uiteindelijk hebben we een cocoon m aangeschaft met de dissel achter de tent de mtt compact dus.
We vonden de mtt met de kytekeuken achterop wel het mooiste maar daar hing ook een fors prijskaartje aan.
En we wilden eigenlijk zelf de keuze hebben waar de keuken neer te zetten.
Ben uiteindelijk zelf aan het knutselen gegaan om een soortgelijke keuken te maken als achterop de cocoon mtt.
Alleen dan met wielen eronder zodat we de keuken neer kunnen zetten waar wij dat willen.
En dit is het resultaat we hebben de afgelopen meivakantie voor het eerst gekampeerd met onze cocoon en dat is supergoed bevallen.

Dit is zelfbouw? WoW (mond valt open van pure bewondering).

Dit vind ik nou echt een keuken die een Holtkamper waardig is. Niet om mensen voor hun schenen te schoppen, maar de green-box keuken van HK vind ik (mening!) wat rommelig. Deze is een plaatje!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #23 Gepost op: mei 11, 2012, 12:52:09 pm »

Vreemd. Dat advies kan-ie alleen maar geven als hij er ook bij zegt wat het kost. Want hij kan als verkoper niet voor de koper gaan beslissen wat teveel tijd en teveel kosten is. Anders gezegd: de verkoper kan niet in de portemonnee van de koper kijken en alleen al daarom kan/mag hij dat advies niet geven. Tenzij hij gewoon geen zin in het niet-standaard meerwerk heeft. Maar dat zal-ie uiteraard niet zeggen...

Frankie De verkoper bedoelde denk ik dat de prijs van de demo die zo'n 1000 euro onder de nieuwprijs lag,na de aanpassing wel aardig dicht bij de prijs van een nieuwe cocoon kwam.
Dus dan loonde het bijna niet om een bestaande cocoon uit elkaar te halen om zo de dissel om te draaien.
En dat was voor ons ook de reden dat we uiteindelijk toch voor een nieuwe cocoon hebben gekozen.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #24 Gepost op: mei 11, 2012, 02:57:59 pm »

Ah. Ok. Ik had even gemist dat de eerste keuze een demo wagen was.
En ik hed het nog niet gezegd, maar zeker ook mijn complimenten voor deze wel heel mooie keuken!
Gelogd

Pabmofo

  • Gast
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #25 Gepost op: mei 21, 2012, 10:57:09 pm »

Wat lijkt me dat toch heerlijk om zelf zo handig te zijn dat je zo'n keuken kunt maken. Klasse gedaan.
Gelogd

Henricus

  • Gast
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #26 Gepost op: mei 29, 2012, 08:37:44 pm »

@Cocoon66:
Heel mooi gedaan!! Ziet er zeker professioneel uit!
Kan je aangeven wat je ongeveer kwijt bent geweest aan het materiaal?

@CEO:
Ben het helemaal met je eens vwb rommelig. Het is natuurlijk wel zo dat je op een camping bent ...
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #27 Gepost op: mei 29, 2012, 08:52:59 pm »

@CEO Dat de greenbox wat rommelig oogt zou kunnen. De ingeschoven koelbox geeft niet echt een eenheid. De keuken op zich is moet ik zeggen super praktisch. Als je veel ruimte wil moet je gewoon thuisblijven. Wij hebben echter ook de disseltafel en deze combinatie geeft een ruime keuken met veel aflegruimte.
Deze zelfgemaakte keuken is echter Schitterend!

En ehhh met m'n schenen gaat het na flink wat koude pakkingen al veel beter ;)
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #28 Gepost op: mei 29, 2012, 10:56:51 pm »

@Cocoon66:
Heel mooi gedaan!! Ziet er zeker professioneel uit!
Kan je aangeven wat je ongeveer kwijt bent geweest aan het materiaal?

Heb het nog niet precies berekend maar loopt wel naar de 1000 a 1100 euro,dat is inclusief apparatuur.
Aan apparatuur (koelkast en kookplaat) was ik bijna de helft kwijt van het totaalbedrag.
Zo ook onze keuze om een hoes voor de keuken te laten maken door een zeilmaker liep aardig in de papieren.
Maar de totaalprijs heb je in principe zelf in de hand.
Had eerst geinformeerd bij Zarges voor een aluminium bak zoals de basekitchen maar dan was ik voor de bak inclusief bezorgen ook bijna 600 euro kwijt.
En dan kwamen de kosten van het onderstel er ook bij zo ook de apparatuur,denk dat ik dan al met al hoger was uitgekomen qua totaalprijs.
Het was een hele klus maar uiteindelijk zijn we wel blij met het resultaat.
« Laatst bewerkt op: april 23, 2022, 08:37:30 pm door muis »
Gelogd

malimaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: Cocoon dissel 180° draaien
« Reactie #29 Gepost op: april 23, 2022, 05:50:41 pm »

Moet zeggen dat ik hier ook wel nieuwsgierig naar ben. Vooral of er ook klappers zijn die het al eens zelf hebben uitgevoerd.
Helemaal mooi zal het zijn om er zelf een MTT compact van te kunnen maken. Dit zal echter inhouden dat het hele zaakje ook nog naar voren moet worden verplaatst. Zitten die bevestigingen al standaard op het chassis? Die van mij is van 2010.
Die van ons is van 2011

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal