Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Luxere Klapkarren  (gelezen 4338 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Luxere Klapkarren
« Gepost op: mei 05, 2012, 08:48:25 pm »

Zo, vandaag terug gekomen van 9 Kamperen op de Beerze Bulten. Voor ons de eerste keer kamperen in NL (jawel..) en tevens de eerste keer om onze Aart Kok Kampala uit te testen. De test is geslaagd. De Kampala bevalt erg goed en is een fijne vouwwagen. Het grootste feest is de lounge bank die met name 's avonds een groot succes is!

Wat mij overigens op viel, was het aantal "luxere" vouwwagens op de camping. Ik doel op type klapkarren die wij onderweg naar / in Frankrijk nagenoeg niet zien. Dan is het veel Jamet, Roadmaster, Trigano etc. wat we tegen komen en op de campings zien staan. De afgelopen week, stonden er op de BB camping (inclusief die van onszelf) maar liefst 4 verschillende Aart Koks, 2 Holtkampers en 3 Combi-Camps (oh ja..en nog zo'n 750 caravans  :X ).  Goed, nu is dit ook wel een bijzonder grootte camping, maar ik vroeg me af, of je in NL meer luxere klapkarren ziet dan in het buitenland? Of was dit gewoon toeval?

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2012, 09:00:42 pm »

maar ik vroeg me af, of je in NL meer luxere klapkarren ziet dan in het buitenland? Of was dit gewoon toeval?
Maar wat bedoel je precies met luxe? Als ik een Trigano bij Erica zie staan en ik loop dat ding in, vind ik dat best luxe. En dat heb ik eigenlijk ook wel bij bijvoorbeeld een CombiCamp.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2012, 09:01:32 pm »

Zo, vandaag terug gekomen van 9 Kamperen op de Beerze Bulten. Voor ons de eerste keer kamperen in NL (jawel..) en tevens de eerste keer om onze Aart Kok Kampala uit te testen. De test is geslaagd. De Kampala bevalt erg goed en is een fijne vouwwagen. Het grootste feest is de lounge bank die met name 's avonds een groot succes is!

Wat mij overigens op viel, was het aantal "luxere" vouwwagens op de camping. Ik doel op type klapkarren die wij onderweg naar / in Frankrijk nagenoeg niet zien. Dan is het veel Jamet, Roadmaster, Trigano etc. wat we tegen komen en op de campings zien staan. De afgelopen week, stonden er op de BB camping (inclusief die van onszelf) maar liefst 4 verschillende Aart Koks, 2 Holtkampers en 3 Combi-Camps (oh ja..en nog zo'n 750 caravans  :X ).  Goed, nu is dit ook wel een bijzonder grootte camping, maar ik vroeg me af, of je in NL meer luxere klapkarren ziet dan in het buitenland? Of was dit gewoon toeval?


Denk meer aan toeval....
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2012, 09:10:33 pm »

@Frankie Luxe is inderdaad wat lastig te omschrijven. Laten we het op wat exclusievere (duurdere??) vouwwagens houden die wij normaal gesproken niet veel zien en mogelijk niet voor iedereen weggelegd zullen zijn (oeh..lasstige :-) )??
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2012, 09:12:32 pm »

Zolang je nog geen Opera op de camping hebt gezien...  :+
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2012, 09:27:07 pm »

@Frankie Luxe is inderdaad wat lastig te omschrijven. Laten we het op wat exclusievere (duurdere??) vouwwagens houden die wij normaal gesproken niet veel zien
Tja... Als ik je opsomming zie zijn het dus vooral de Nederlandse merken. En dat je d'r daar meer van in Nedeland ziet dan in het buitenland is niet verwonderlijk. Je ziet in Nederland tenslotte ook meer De Waard tenten dan over de grens.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2012, 09:38:20 pm »

Als je weet dat er in België (Vlaanderen) maar één of twee winkels zijn waar ze vouwwagens verkopen en dat het dan gaat over Raclet en Triango. Dan weet je al dat je Belgen geen toppers zijn in vouwwagenkamperen.
Ook in Frankrijk zie je een beetje het zelfde verhaal. Vaak alleen hun eigen Franse merken.
In het UK kennen ze er ook wat van maar ik zie weinig Engelsen op Franse campings, tenzij in Bretagne en co.

Nederland is volgens mij het Walhalla van vouwwagens dus maak je in Nederland meer kans om de luxe klapkarren tegen te komen.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2012, 12:55:14 pm »

Dat toeval hadden wij vorig jaar in Frankrijk. Normaal gaan we buiten seizoen en komen dan nauwelijks vw's tegen. Vorig jaar, wegens het slechte weer, toch nog eens een weekje naar de Vaucluse in Zuid Frankrijk in de maand augustus. Groot was onze verbazing om daar op 200 plaatsen, zo maar, 4 Holtkampers, een Jamet (van Belgen) en wij met een CCC te zien. In september kwamen we verschillende Holtkampers en 2 CC's tegen op Sicilie. Dat laatste zelfs met 3 bezette plaatsen op de ganse camping en daarvan 2 CC's netjes naast elkaar.
Zal dus ook wel afhangen van de tijd van het jaar zeker.
En Mieke, in de Vaucluse komen ook veel Engelsen hoor, maar allemaal met caravan. Op de municipale van Beaumes de Venice (buiten seizoen)zijn er zelfs meer dan Nederlanders  WW
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2012, 01:20:45 pm »

Het is een trend dat alles steeds luxer wordt. Ook zie je de laatste jaren (mede door dit forum?) een verschuiving in het vouwwagenvolk. Hoewel een tikkie generaliserend, toch even mijn observatie:

Vroeger, zeg 30 jr geleden, was kamperen toch een goedkope manier om op vakantie te kunnen. Als je geld genoeg te besteden had, kocht je een caravan, anders een vouwwagen.

Vrij kort daarna ging het beter met NL. Het vouwwagen-aandeel zakte, want men stapte over op de caravan.

Inmiddels zijn er mensen (waaronder wijzelf) die klapperen als keuze. Kamperen doen we onder tentdoek, maar wel relatief comfortabel. Comfort is natuurlijk een relatief begrip, maar ik denk wel te zien dat er meer geld aan uit wordt gegeven dan 10 jaar geleden. Zie het aantal nieuwe wagens op het forum, maar ook het aandeel duurdere merken (Holtkamper, Aart Kok en Combi Camp om er een paar te noemen). Als ik naar onszelf kijk, zijn wij in 4 jaar ook overgegaan van een karretje van 400 EUR naar ver-veel-voudiging van dat bedrag. En onze wagen vinden wij comfortabel (maar dat is persoonlijk, wij vinden comfort: een goed bed, relatief opzetgemak en een keuken waar je een lekkere maaltijd in kunt bereiden).

Ik denk dat de observatie juist is, maar dat de trend in NL vooralsnog het sterkst is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2012, 02:43:33 pm »

denk dat het ook een deel aan het seizoen ligt. Misschien zijn het vooral ouderen die buiten het seizoen met een duurdere trailer op pad gaan.
Maar goed, zeker weten doe ik het niet. Als ik bij ons in de stalling kijk staat er nog een CC en een heleboel Jamet. Maadar goed, we hebben hier in de buurt van Rotterdam ook immers een Jamet dealer gehad (Vervat).
Gelogd
live life outdoors

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2012, 04:47:53 pm »

De auto's worden ook steeds luxer.
Wat vroeger extra was is tegewoordig vaak standaard.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #11 Gepost op: mei 07, 2012, 05:19:31 pm »

Vorig jaar in Zweden op 1 camping 3 keer een kyte, cocoon, combicamp, 3dog. Dit was op een kleine camping. Op de wat grotere zien wij ook vaak de wat 'minder luxe'.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2012, 05:54:19 pm door Lien »
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #12 Gepost op: mei 08, 2012, 06:08:40 pm »

Ik vind dat een gekker waarneming, kleine campings met juist de duurdere klapkarren, wij hebben in eerste instantie een vouwwagen gekocht, omdat ik geen dure sterke auto heb, en toch comfort wilde, een vast bed en een keuken met kastjes. Wij gaan altijd naar kleine campings gewoonweg omdat die vaak veel goedkoper zijn dan grote met veel voorzieningen (hebben nog altijd niet veel te besteden). Toch hebben wij geen luxe klapper (AK Select uit 1992). Kan iemand dit verklaren misschien, ik vind het raar.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #13 Gepost op: mei 08, 2012, 06:43:28 pm »

Ik denk dat de relatie ook niet bestaat, het lijkt mij vooral toeval. Wij hebben vorig jaar één nacht op een kleine camping in Zuid Duitsland gestaan en daar 4 klappers gezien (die van ons meegeteld). De andere drie waren een oudere Combi Camp, een Holtkamper en een Jamet. Dat onderbouwt de stelling dus niet echt. Op de camping waar we drie weken hebben gestaan in Italië, en die ook niet echt groot was, waren nauwelijks vouwwagens te zien, op een enkele Camplet en nieuwe Jamet 4x4 na. Overigens waren er wel veel caravanners met een Camplet verleden die veel interesse in de Alpha toonden. We hebben diverse rondleidingen gegeven en er zijn heel wat foto's gemaakt  :#.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Luxere Klapkarren
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2012, 06:52:44 pm »

Ik denk ook eigenlijk dat je de wat ouderen vw juist in het hoogseizoen ziet. Deze vw worden vaak ook alleen maar in het hoogseizoen gebruikt. Vandaar ook dat je ze dan meer ziet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal