Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen kopen  (gelezen 8422 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Welke vouwwagen kopen
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2012, 09:54:40 pm »

Ik kan het met NielsP alleen maar hartgrondig eens zijn. Ook wij kwamen van een De Waard en hebben een aantal wagens beoordeeld. Het had in ons geval budgettair elke wagen mogen of kunnen zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat als we een oude en daarmee een qua opzet en techniek in essentie toch vaak wat verouderde vouwwagen hadden gekocht, ik bij lange na niet zo enthousiast geweest zou zijn over klapperen als nu.

Ik zeg er wel heel eerlijk bij dat voor ons een cara... gewoon geen optie was en dat we kamperen met een tent per definitie wilden verlaten. En dan blijft er per definitie natuurlijk weinig anders over dan klapperen. Maar we wilden die meest voordehandliggende optie liever niet negatief beinvloeden door een of meer vakanties te vullen met wat in onze ogen toch in zekere mate aanvoelt als 'klapperen met hindernissen'.

Maar misschien heeft die keuze ook wel weer iets te maken met het aantal vakanties dat je menselijkerwijs nog hoopt te kunnen vieren. :#
Gelogd

swapevent

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2012, 09:15:52 am »

ik ga er even vanuit dat je een 2e hands vouwwagen zoekt , is niet duidelijk uit je bericht te halen.

ik heb zelf heel veel via marktplaats gekeken oa
wat zit erbij ,
leeftijd  en bijbehorende vraagprijs
ook een belangrijk punt  heeft de vw droog gestaan of buiten gestald.
mijn voorkeur lag op dat moment op een jamet liefst een arizona
stukje nostalgie daar ik jaren met een bungalowtent gekampeerd heb en dit model heeft daar nog het meeste van weg.

de ervaring leert dat de vraagprijs heel erg varieert een vw van 10jr varieerd van bijv 800 euro tot 2000 euro.
uiteindelijk zag ik op dit forum een trigano chantilly te koop staan.
die mensen gemailed en paar dagen later gaan kijken.
alles zag er goed uit ,stond droog en dus voor een heel zacht prijsje eenvw gekocht.

als je wel een nieuwe wilt en gemakkelijk op te zetten dan zou ik zeker voor een trigano gaan
http://www.trigano-trailertents.com/odyssee?tenttrailers/modele-nl-17.html
deze bijv gaat heel snel qua opzetten

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2012, 01:42:56 pm »

Het uitgangspunt om keuzes te maken is ook voor elke mens anders. Dus soms kan een oudje wel uitkomst bieden.

Wij (als Belgen) waren onbekend met vouwwagens (Raclet even buiten beschouwing gelaten). Mijn man had er in het begin geen goed gevoel bij die klapdinges (campingcarrekes). Daarom gingen wij wel voor een ouder exemplaar om geen te grote verliezen te lijden bij een totale mislukking. Na wat speurwerk op het internet kwam ik atijd uit bij Holtkamper, ik was gecharmeerd door dat opzetfilmke  ::)l nogal enge visie , ik ben er mij bewust van.
Op het net vond ik een FLyer tegen een zacht prijstje in BelgiĆ«, niet ver van ons, van Belgische Nederlanders of Nederlandse - Belgen  ;) . Toen die na twee jaar ingeruild werd voor een ander exemplaar hebben wij daar eigenlijk geen verlies op gedaan, we hebben er tenslotte ook 3 vakanties mee gedaan. Hetzelfde met de volgende HK, de Astro.

Wij zijn ook nogal wispelturige mensen, we houden van afwisseling (ook in kampeermiddel). Wij gaan dus liever voor een 2dehands exemplaar van een degelijke makelij en waar je bij verkoop weinig of geen verlies op maakt.
Tussen het klapgemak van een oude (type FLyer, Astro, Cocoon) en nieuwe HK is weinig verschil. Misschien was dat ons geluk dat het klapavontuur voor ons wel geslaagd is.
Ondertussen heb ik ook andere vouwwagens leren kennen die me wel kunnen bekoren hoor  ;)
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2012, 09:48:13 pm »

Hallo allemaal hier een update van onze vouwagenzoektocht.
Na wat bezoeken aan diverse dealers,een uitgebreide internetzoektocht en natuurlijk het vele zoeken op dit forum tot de conclusie gekomen dat we een nieuwe wagen wilde.
Om een lang verhaal kort te maken:we hebben een jametic 4x4 gekocht die als het goed is eind mei/begin juni wordt geleverd,dit alles natuurlijk verpakt in een stoere met traanplaat beklede kar en het feest kan beginnen.
De verhalen van het ophalen en de eerste opzetpoging zullen later volgen!
Wie weet zijn we volgend jaar ook van de partij bij de grote klapinvasie!

Wij hebben ook zo een gastencabine erbij hoe bevalt die?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal