Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alpenkreuzer of Gerjak  (gelezen 2121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fam. Baars

  • Gast
Alpenkreuzer of Gerjak
« Gepost op: mei 21, 2012, 02:52:21 pm »

Beste kampeerders,

Na jaren met de tent weggeweest te zijn en na de komst van onze dochter vorig jaar, willen we overgaan tot aanschaf van een vouwwagen.
We hebben geen budget voor een nieuwe wagen, dus kijken naar een vouwwagen van ongeveer bouwjaar 2003/2004. Nu hebben we er 2 op het oog; 1 Alpenkreuzer Parade SL en 1 Gerjak. Beide hebben hun voor- en nadelen. Kan iemand ons op weg helpen, wellicht ervaringen delen en tips geven?

Bedankt!

Gelogd

ptsporting

  • Gast
Re: Alpenkreuzer of Gerjak
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2012, 03:57:11 pm »

Wat betreft de Gerjak, hier heb ik geen ervaring mee, Maar wat de Alpenkreuzer betreft des te meer. Een super stevige vouwwagen. Het opzetten kost even tijd, zeg maar gerust veel... (meer dan onze huidige Roadmaster), de bedden waren matig maar het grootste nadeel was voor ons dat we ondanks het late bouwjaar (2006) er bijna geen onderdelen meer zijn wanneer er iets stuk gaat. Dat is voor ons ook een reden geweest om afscheid te nemen van de Parade. Al missen we de vrolijke kleurstelling (geel/blauw) nog regelmatig en ook als er onderdelen genoeg zouden zijn, dan gaan wij niet weer terug naar de Alpenkreuzer. We zijn echt verslaafd geraakt aan onze Roadmaster, wellicht maken we je het nu nog moeilijker. Ik zou deze echt in overweging nemen. net zo groot, maar makkelijker op te zetten doordat alle stokken gelijk zijn, een handige uitbouw voor de keueken (scheelt echt veel ruimte bij slecht weer). Kwalitatief hoogwaardig doek een een bouwkwaliteit welke zeker gelijk is.Ik zou zelfs een stapje terug willen doen in bouwjaar t.o.v. de Alpenkreuzer. Maar de keuze is en blijft altijd persoonlijk. Misschien dat er daarom zoveel variatie was afgelopen weekend?
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Alpenkreuzer of Gerjak
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2012, 04:19:31 pm »

Nadeel lijkt mij dat de onderdelen van beide wagens toch een keer opraken omdat ze beide falliet zijn, Gerjak is nog niet zo lang falliet dus die onderdelen zullen waarschijnlijk langer beschikbaar zijn dan de van Alpenkreuzer denk ik.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Alpenkreuzer of Gerjak
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2012, 04:43:42 pm »

afhankelijk van jullie budget kan dit aanbod interessant zijn;
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8995.60/topicseen.html     -> (pag.5) te koop Gerjak

zo kan een faillisement ook zijn voordelen hebben (in prijs dan wel te verstaan)
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 05:06:28 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Alpenkreuzer of Gerjak
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2012, 06:01:10 pm »

Over welke Gerjak praten we hier?

Er zijn verschillende types, ieder met zijn eigen kenmerken.

En verder, Gerjak heeft inmiddels een doorstart gemaakt, en is dus gewoon weer in de markt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Fam. Baars

  • Gast
Re: Alpenkreuzer of Gerjak
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2012, 09:03:33 am »

We hebben een oog op een Gerjak Tago Amazone uit het jaar 2003.

Bedankt overigens voor alle reacties en meer tips zijn van harte welkom!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal