Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting Alpenkreuzer Prestige  (gelezen 4370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sadkingbilly

  • Gast
Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Gepost op: september 11, 2010, 04:04:39 pm »

Hoi :)

Prettig te merken dat zelfs voor vouwwagens een speciaal forum is.. Fantastische uitvinding, het internet!

Ik heb pasgeleden een Alpenkreuzer Prestige gekocht waar (misschien een beetje schokkend om dat hier te zetten) de  tent uitgehaald was; deze was zodanig beschadigd tijdens een storm dat deze niet meer te redden was. Gelukkig was - op de keuken na - verder niets aan de wagen beschadigd zodat deze nog heel wat jaren meekan als vervoer voor onze zespersoons tunneltent en toebehoren. Ik ben erg gelukkig met deze aanschaf, vooral omdat de wagen als een blok achter de auto ligt ook met hogere snelheden. Het enige punt waar ik zelf niet uitkom is dat er achterop naast de standaard verlichting een rode lamp zit die altijd brandt, en nog behoorlijk fel ook. Ik kan helaas geen foto maken, de wagen staat al in de stalling voor de winter. Nu kan het zijn dat dit het mistlicht is (want achteruit zit volgens mij niet op deze wagens) maar dan zou dit toch alleen moeten branden wanneer het mistlicht van de auto ook brandt..

Is er iemand die ervaring met dit model heeft en kan zeggen wat dit kan veroorzaken? Verkeerd (opnieuw) aangesloten, verkeerde stekker.. Ik heb er geen idee van. Maar voor ik er volgend jaar 2000 kilometer mee ga rijden wil ik het natuurlijk wél graag in orde hebben!

Nu alleen nog een nieuwe bermkeuken erin en ik ben helemaal gelukkig..
groeten,
Alwin
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2010, 05:18:01 pm »

sorry kan het niet laten maar is dat mischien je mistlamp die op de continu draad staat aangesloten inplaats op de draad van je mistlamp :# :#
mvg caspar
ps leuk dat je hier langs komt met je probleempje alleen de helft van de ploeg is op vw kamp reisje :K
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2010, 06:15:49 pm »

Hoi welkom hier.

Wij hadden bij onze oude vw in een garage een mistlamp laten monteren.  Toen we hem aan gingen koppelen bleef die ook branden. Wij terug. Zegt die man. Ja dat is normaal. Dan moet je het lampje maar eruit halen  :H :H Dat noemt zich garage. Nou dat is dus gewoon niet goed aangesloten. We hebben idd het lampje eruit gehaald, omdat we hem toch gingen inruilen na de vakantie. Maar daar kan je een bekeuring voor krijgen als je gecontroleerd wordt. En dat doen ze nog wel eens op de Franse autobaan  ;)
Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2010, 11:34:32 am »

Bedankt voor de info tot zover :) ik was er al een beetje bang voor eigenlijk, maar het is dus gewoon verkeerd aangesloten. Nu maar hopen dat ik geen compleet nieuwe kabelboom nodig heb om mistlamp en eventueel achteruitlicht aan te sluiten.. Electronica is niet mijn sterkste kant. Gelukkig is er verder niets mis met de wagen; drie nieuwe banden erop, alle sloten werken nog, nieuwe vering en schokbrekers, staat netjes in de tectyl aan de onderkant, remmen zijn prima (allemaal 2008 vervangen en nagekeken, bonnen aanwezig) en op wat roestplekjes ziet de buitenkant er nog redelijk uit voor een vouwwagen van 1992.

Volgend voorjaar als ik 'm weer uit de stalling haal maar eens naar laten kijken dus. Wie weet vind ik voor die tijd nog wel een bermkeuken die erbij hoort :D
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2010, 12:18:53 pm »

Kijk eens eens aansluitschema
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.388
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2010, 05:55:34 pm »

Het lijkt er op dat dit de mistlamp is.
Die zit op pool 2 maar het gebeurt ook wel eens dat hier een continu stroom op gezet is voor een koelkast aansluiting.
even je pool 2 meten op je auto.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2010, 10:14:09 am »

Bij een 7polige verbinding wordt de mistlamp v/d aanhangwagen vaak op 2 (continu) gezet.

Inplaats van een extra draad te trekken kun je aan de onderkant van de lamp een lichtschakkelaar monteren en daar het draadje van de lamp door doen. zo maak je de mistlamp werkend.

Als het nou mistig ( zicht minder dan 50 meter!) wordt en die mist lamp aan moet ga je even een parkeerplaats zoeken , zet het schakkelaartje om en zie daar de mistlamp gaat aan terwijl die v/d auto uit blijft. :J

De wet zegt dat de lamp vanuit het trekkende voertuig geschakkeld dient te worden, daar staat niet bij dat de lamp van het trekkende voertuig uit moet blijven. I:
Maar als je die lamp op de aanhanger, met onder de lamp een schakkelaar, aan moet zetten is er geen agent die zegt dat het niet mag,en zeker niet als ie het ook nog doet en de rest van de verlichting in orde hebt. :O


Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.388
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2010, 06:19:25 pm »

Volgens mijn weten moet je een mistlamp vanuit de auto aan en uit kunnen zetten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #8 Gepost op: september 13, 2010, 08:00:50 pm »

ik denk dat je geen continu stroom in je vw wagen nodig hebt dus gewoon aan je auto stekker de plus er af en een draad van af je mistlamp naar nummer 2 en klaar ben je
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Verlichting Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2010, 10:38:22 am »

Alex, ik schreef ook :De wet zegt dat de mistlamp vanuit het trekkende voertuig geschakkeld dient te worden... :Z
 
Alleen denk dat er niet veel agenten zijn die je dan en boete geven..temeer omdat de lamp het wel doet en als de de rest van de verlichting inorde is..

Uiteraart is het een oplossing om in de auto nummer 2 op de mistlamp te zetten..als je tenminste niet veel met andere aanhangwagen rijd waarbij je wel continustroom nodig hebt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal