Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: stokken in/aan elkaar?  (gelezen 5340 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esentim

  • Gast
stokken in/aan elkaar?
« Gepost op: januari 05, 2011, 04:12:33 pm »

Mijn collega heeft een scout pivo en is erg enthousiast over hoe makkelijk deze op te zetten is. De stokken van de voortent zitten in/aan elkaar waardoor je je niet een bult hoeft te zoeken naar de juiste stok. Is dit het geval bij alle scouts van alle bouwjaren? Of alleen bij de jongere types?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: stokken in/aan elkaar?
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2011, 06:28:59 pm »

ik had de europacamper variant (is ook gewoon een scout)die had losse stokken, en was van '90
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re: stokken in/aan elkaar?
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2011, 06:30:47 pm »

Ik heb erover nagedacht of ik (als bijna vouwwagen leek) moet reageren, maar ik wil je toch meegeven dat er meer merken/types zijn met stokken in/aan elkaar.

Afgelopen zomer heb ik een 10 jaar oude Alpenkreuzer gekocht en de voortent en luifel hebben ieder drie setjes van stokken die per hoek of middenstuk aan elkaar zitten. De eerste, en enige, keer dat ik de wagen volledig heb uitgeklapt duurde het 2 uur tot alles stond. Dit is incl haringen en binnentent en ik was alleen. (misschien wel juist daardoor :)) De AK heeft me incl volledige uitrusting qua borden, stoelen enz. een stuk minder gekost dan het door jou aangegeven budget.

Ik kan je niet adviseren, want ik heb volgens mij nog nooit een Holtcamper van dichtbij gezien, maar ik vermoed dat je voor jouw budget een hele redelijke en ruime vouwwagen kan kopen, als je niet perse een A merk (Holtcamper) wilt kopen.

 
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2011, 06:32:56 pm door magnaboy »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: stokken in/aan elkaar?
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2011, 06:44:36 pm »

@ Magnaboy, gewoon reageren, alle info is welkom :J idd een goede tip om ze per 3 bij elkaar te binden, doen wij ook. Dat scheelt echt zoveel tijd.

Wij hebben een scout gehad (1987) waarbij de stokken los waren, Je kunt in losse stokken ook veren zetten. Bij de Conway zitten de buizen in de breedte allemaal met veren, ideaal :J
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re: stokken in/aan elkaar?
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2011, 07:05:51 pm »

idd een goede tip om ze per 3 bij elkaar te binden, doen wij ook. Dat scheelt echt zoveel tijd.


Het voordeel van deze AK is dat de stokken standaard aan elkaar zitten. Ieder hoekpunt werkt gewoon als een soort schanier. 
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: stokken in/aan elkaar?
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2011, 07:11:54 pm »

ik vond dat gepuzzel wel leuk  :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2011, 08:21:59 pm »

Bij ons zijn er 3 enkele stokken, 3 die in elkaar schuiven (en dan met een buisklem) en de rest met veren. Dat echte puzzelwerk hebben wij nooit gehad, ook niet bij de Scout. Geen mikado met tentstokken dus
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: stokken in/aan elkaar?
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2011, 08:40:44 pm »

ik vond dat gepuzzel wel leuk  :O
Ik merk er niks van dat je puzzelen leuk vind. :#
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2011, 09:21:39 pm »

@magnaboy: bedankt voor je reactie hoor, jij bent geen leek, je hebt al 1 x een vouwwagen opgezet! IK ben een vouwwagenloze leek! en dus heel dankbaar voor ieder advies :W. Welk type AK heb jij?
@muis:  Aha, die oude scout heeft dus losse stokken...bummer.... ;(. Zou je echt veren kunnen zetten in elk type buis? gewoon bij de ijzerhandel halen of zijn daar speciale veren voor bij de kampeerhandel? goed om te weten dat bij de conway de buizen ook aan elkaar zitten. ik heb het geduld van een vlo, dus mikado wordt niks.... :H
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #9 Gepost op: januari 05, 2011, 11:31:56 pm »

Ik heb een Alpenkreuzer Parade, zoals de foto's bij advertentie 408814315 op marktplaats. Deze lijkt me wel aan de prijs, want ik heb incl. inventaris (standenstoelen, koelkast e.d.) ongeveer de helft betaald

Als je ergens wilt overnachten kan je ervoor kiezen om alleen het slaapgedeelte open te klappen. Inclusief luifel gok ik op een klein half uurtje werk en dan heb je volgens mij ongeveer de ruimte van een Flyer (klopt dit, ervaringsdeskundigen?) . Als je langer blijft staan kan je de hele tent opzetten.

Deze vouwwagen zal waarschijnlijk niet de kwaliteit van HK benaderen, maar het leek me een goed idee om het eens een jaartje te proberen. :)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2011, 05:25:33 am »


@muis:  Aha, die oude scout heeft dus losse stokken...bummer.... ;(. Zou je echt veren kunnen zetten in elk type buis? gewoon bij de ijzerhandel halen of zijn daar speciale veren voor bij de kampeerhandel?

ik denk dat als er geen veren in zitten dat je ze er ook niet aan kan maken, dan wordt het gewoon plakband met kleurtjes.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #11 Gepost op: januari 06, 2011, 08:59:33 pm »

Ik heb een Alpenkreuzer Parade, zoals de foto's bij advertentie 408814315 op marktplaats. Deze lijkt me wel aan de prijs, want ik heb incl. inventaris (standenstoelen, koelkast e.d.) ongeveer de helft betaald

hee bedankt voor de tip! die heeft ook een ruime zit zie ik, en mooie keuken! Nou nog kijken of ie ooit in het oranje gemaakt is... :H
Gelogd

muis

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #12 Gepost op: januari 06, 2011, 09:55:29 pm »

Je maakt de veren er niet aan maar die schuif je in de buis. Zolang de buizen niet heel dik zijn kunnen die er gewoon in. Wij hebben een staander moeten vervangen en dat zijn gewoon standaard buizen en die hebben we met nieuwe veren weer gekoppeld aan de oude. Ze zijn te koop bij de kampeerwinkels

Op de foto, onderaan in het midden

« Laatst bewerkt op: januari 06, 2011, 09:57:08 pm door Alex »
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #13 Gepost op: januari 06, 2011, 11:51:01 pm »

goh, das handig zeg, zou toch iedereen met zijn stokken moeten doen, zou een hoop ruzies schelen denk ik ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:stokken in/aan elkaar?
« Reactie #14 Gepost op: januari 07, 2011, 09:28:54 am »

Ja, wij vinden het erg handig. Het scheelt ook gewoon in tijd.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal