Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsdrager op dissel voor vier fietsen (mtb)  (gelezen 2093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drees

  • Gast
Fietsdrager op dissel voor vier fietsen (mtb)
« Gepost op: april 04, 2015, 09:42:40 pm »

Ik heb de topics over fietsdragers doorgespit, maar ik kom er niet uit. Wij willen net weer wat anders dan anderen :I

Wij willen op de dissel van onze Malawi een fietsdrager monteren (op zo'n trekhaakknop) voor vier fietsen. Dit zijn twee mtb's voor volwassenen en twee kindermtb's (maar over niet al te lange tijd vier grote mtb's) :# Mijn vraag: passen vier fietsen op de dissel? We hebben geen disselbak. Kunnen we dan de bocht nog maken? En welke fietsdrager is geschikt voor vier mtb's?

En als we nou eens de gewone fietsen mee willen nemen? Die zijn een stuk zwaarder. Kan dat dan?

Of moeten we kiezen voor een fietsdrager voor twee fietsen op de dissel en twee op de achterklep van de auto?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: Fietsdrager op dissel voor vier fietsen (mtb)
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2015, 12:28:50 am »

Of je in de problemen komt als je de hoek om gaat is afhankelijk van o.m. de lengte van de dissel. Hoe langer de dissel hoe meer ruimte je tussen de wagenbak en de auto hebt. Dus lastig te beoordelen vanaf hier denk ik.daar komt dan nog een keer het gewicht van 4 mtb's bij daarvan schat ik in dat je een beste kogeldruk krijgt. Wat dan weer inhoud dat dat in de rest van de bak gecompenseerd moet gaan worden. Wat denk ik ook een beetje telt als je het verdeeld door 2 fietsen achterop de auto mee te nemen. Dan komt er ook een hoop extra gewicht boven de achteras van je auto.
Jullie zullen vast een goede reden hebben om het op deze manier op te willen lossen maar persoonlijk zou ik kijken naar een andere oplossing bv 2 op de dissel en 2 op de bak of zelfs 4 op de bak.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Fietsdrager op dissel voor vier fietsen (mtb)
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2015, 10:31:58 pm »

Bedankt voor je antwoord Theu. Mmm, dus twee fietsen op de dissel en twee op de achterklep is ook niet zo'n goed idee? Ik denk dan aan twee op de dissel en twee op het dekzeil van de vouwwagen. Ik wil geen imperial of zo, want die moet je er afhalen voor het klappen. Beetje onhandig lijkt me dat. Het gaat alleen om korte stukjes, binnen Nederland (hooguit 1,5 uur rijden), naar het buitenland nemen we geen fietsen mee.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: Fietsdrager op dissel voor vier fietsen (mtb)
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2015, 12:28:00 am »

De fietsen moet je er sowieso afhalen. Onze fietsdrager haal ik er binnen 5 minuten af en die past onder 1 van de bedden van onze dubbelklapper.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal