Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Losbreekreminrichting  (gelezen 15517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Gelogd
Adventure Awaits

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Losbreekreminrichting
« Reactie #46 Gepost op: juni 14, 2017, 07:01:10 pm »

Volgens artikel 5.13.66 van de Regeling Voertuigen moeten ongeremde aanhangers met een toegestane maximummassa van niet meer dan 750 kg voorzien zijn van een hulpkoppeling.

Ja, je hebt gelijk! Dat artikel bestond al, maar op 1 oktober 2013 is in de Staatscourant op blz 14 met één zin één klein woordje vervangen:

SSS
In artikel 5.13.66, vierde lid, wordt ‘mogen’ vervangen door: moeten.


En dat maakt het verschil:

Aanhangwagens die niet zijn voorzien van een losbreekreminrichting, mogen moeten zijn voorzien van een hulpkoppeling. De hulpkoppeling moet deugdelijk zijn bevestigd en mag niet vervormd, gescheurd, gebroken dan wel overmatig gesleten zijn.

Dat wist ik niet, dat had ik gemist. Dan is mijn tekst niet meer relevant.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Losbreekreminrichting
« Reactie #47 Gepost op: juni 14, 2017, 07:02:36 pm »

Wat is jouw definitie van "publiceren"? Wil je het in je mailbox hebben?  :H


Nou...  :J Dat zou wel chique zijn.

Nee, maar een krantenberichtje hierover kan ik me niet herinneren.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Losbreekreminrichting
« Reactie #48 Gepost op: juni 14, 2017, 08:44:18 pm »

Ik gok ook dat je geen lid bent van de staatscourant, want daarin worden alle wetswijzigingen gepubliceerd. En daarnaast kan je op de website van de overheid ook alle wetswijzigingen terug vinden. De Telegraaf of AD zal dit soort nieuws niet publiceren maar bijvoorbeeld de KCK wel degelijk. Dus het is wat je leest.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Losbreekreminrichting
« Reactie #49 Gepost op: juni 14, 2017, 08:53:14 pm »

En dat is het kromme van de nederlandse wet, want dit is het enige wat werkt. Maar is hetzelfde als je geen losbreekreminrichting hebt, maar een stalen hulpkoppeling. Als je die hebt, maar hem vergeet aan te haken krijg je een bon. Knip je hem af, is er niets aan de hand. Kortom, hulpkoppelingen kun je beter helemaal verwijderen. Verkeersveiligheid is er niet bij gebaat, maar het voorkomt een bon bij geen of onjuist gebruik.

Wat dat betreft is het redelijk simpel hoor: de wetgever legt de verantwoording bij de gebruiker. Als je iets koopt én gaat gebruiken dan dien je jezelf op de hoogte te brengen hoe je het artikel moet gebruiken en dat moet je dus ook goed doen.
En als je het niet weet zal je het dus uit moeten zoeken of na moeten vragen. Helaas doet vrijwel niemand dat en dat is eigenlijk best vreemd.

Maar als (en zo vaak gebeurd dat niet) een diender ziet dat jij iets niet goed doet of niet goed gebruikt kan je daar inderdaad een bon voor krijgen. Maar dat is niet de schuld van de diender maar van jezelf omdat je het niet goed gedaan hebt. Ik kan mij niet herinneren dat mijn vader zichzelf straf gaf omdat ik iets fout gedaan had, maar ik kreeg op mijn donder. Logisch toch??
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal