Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?  (gelezen 13816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Gepost op: september 23, 2011, 12:38:01 pm »

Wij zijn in het bezit van een vouwwagen met keuken (James Cook). Deze heeft geen watervoorziening om bijvoorbeeld je handen te wassen (en hier ook geen ruimte voor). Ik vraag me af of ik iets kan maken om op een simpele manier zonder dat het water het gras in loopt mijn handen te kunnen wassen.
Ik zou bijvoorbeeld een Jerrycan met kraantje/pompje kunnen plaatsen met daaronder een opvangbak...maar ja...die is natuurlijk snel vol. Mooi zou zijn om een wasbakje met afvoer aan te sluiten op bijvoorbeeld een vuilwatertankje.

Heeft iemand zoiets ooit gezien of gemaakt? Tips zijn van harte welkom? (wellicht ook foto's)

groet, Edwin
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2011, 01:44:28 pm »

1, Steeds vaker heeft de camping een wateraansluiting bij elke standplaats of tussen twee standplaatsen in. Het probleem is dan denk ik opgelost.
2. Bij de vouwwagen heb ik een emmer staan met 30 cm water erin.  Even je handen in afspoelen etc.  Je loopt zo nu en dan toch naar het toilletgebouw voor "iets" dat het regelmatig verversen van die emmer geen probleem is. 

Persoonlijk heb ik de watervoorziening in het keukentje nooit gemist en lijkt het me zelfs in de weg te zitten. (inclusief  kraan, batterijen, stroomvoorziening en een wasbak)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2011, 07:54:44 pm »

Ik heb ook kraan en leidingen en pomp gedemonteerd en opgeborgen. Niet nodig, is altijd toilet gebouw aanwezig met water en alles en nog wat. En anders beter een cara..... nemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2011, 09:03:30 pm »

Tja, uit de oude doos zal ik maar zeggen : Een jerrycan-met-kraantje en daaronder een emmer of wasbak.

In mijn optiek maakt het niet zoveel uit wat je gebruikt, maar meer hoe je het plaatst in je 'setup' en hoe je het daarmee kunt gebruiken.
En ja, dat is een kwestie van dingen uitproberen en af en toe de boel iets ander neerzetten.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jsteijn

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #4 Gepost op: september 23, 2011, 10:15:27 pm »

Wij hadden eerst ook geen kraantje binnen in de wagen, dat moesten we nog knutselen.
We maakten gebruik van een jerrycan met kraantje en legden deze op de disselbak. Er stond niets onder. We gebruikten het inderdaad alleen om de handen even af te spoelen, om llimonade aan te maken en om water te pakken voor eten koken.

Toch moet ik zeggen dat ik nu, met een kraantje en wasbak in de keuken van onze AK, het wel makkelijker vind. Wij hebben jonge kindjes en 's avonds de fles nog afwassen is binnen fijner als het 2 weken regent  :J  Valt denk ik wel mee bij mooi weer, dus zal ook deels van de bestemming afhangen.

Verder, als je het binnen wil hebben staan 9bij die regen  :O ) dan zou ik kijken naar een keukenkastje met wasbakje en een schoonwatertank en een vuilwatertank. Het geeft minder gespat en rommel op de vloer dan opvang in een bak. Is ook makkelijker af te voeren. Hoeft dan niet eens een electisch kraantje ofzo te zijn, die jerrycan met kraantje werkt best ok. Ga dan wel voor een iets duurdere, bij onze goedkope doen mn vingers zeer bij draaien aan de kraan omdat het kraantje zo klein is.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2011, 10:20:42 pm »

Ik denk dat we inderdaad maar eens een jerrycan met een bak eronder gaan proberen. Overigens wel met een pompje er op. Ik heb dat op de beurs in Dusseldorf gezien en werkt geweldig. Er zitten twee batterijen in en is zeer simpel te bedienen dmv drukken op een knop (belangrijk voor de kids).
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2011, 07:16:09 am »

Ik had het idee om voor onze SCOUT om de boel in te bouwen, zat alleen een wasbakje in met afvoer maar geen kraan.

Complete set gehaald bij De Wit, kraan, slang, pomp, batterijen, batterijbox.

Na een week proefkamperen hadden we de kraan binnen niet gemist en was de noodzaak niet meer aanwezig.

Uiteindelijk hebben we na die week proefcamperen wel besloten om een cara :ca te nemen  ::) zoals Jellejawa a eerder in dit topic als tip gaf.

De tas van De Wit met alle kraanspullen hangt nog in de garage ::)

Uiteindelijk in Z Frankrijk toch wel veel plezier gehad van de kraan met afvoer binnen, hoefden de kids niet iedere avond mee naar het sanitairgebouw om fris en fruitig in hun nestjes te kruipen. Het was daar erg droog (lekker) en stoffig.
Bijkomend voordeel was dat onze caravan ook een boiler had waardoor er ook warm  water aan boord was :J maar dat kun je met een fluitketeltje natuurlijk ook oplossen.
We gebruikten de kraan alleen met naar bed gaan, verder overdag gewoon de kraan van de camping.
« Laatst bewerkt op: september 24, 2011, 09:03:01 am door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.376
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2011, 08:33:15 am »

Kraan wat is dat. :?

Onze wasbak is een ideale gereedschapskist. :P
De kinderen en wij lopen veel liever even naar de toiletten.
Kunnen de kinderen ook gelijk even douchen dus lekker schoon ,tanden gepoetst en in de pyjama weer terug naar de vouwwagen en dan hup de tent in en slapen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.786
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2011, 08:00:11 pm »

Ha, daarom wilden (ja ook jouw kids) altijd zo graag handen wassen en tanden poetsen bij ons, Alex :)

Sorry :off!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.376
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2011, 10:55:32 pm »

Geeft niks ken er ook 1 die graag in een tent wou slapen. :P

Maar wat nieuw en bij een ander is vinden ze altijd leuk.
Kinderen zijn veerkrachtig en het is maar net wat ze gewent zijn.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2011, 10:09:19 am »

Heb een kraantje met spoelbak in de camplet, werk via omvormer op 220v. watercan en gasfles staan in de disselkist, via vaste leidingen naar het keukenblokje. Geruiken water voor: koffie/thee/ranja en koken. Wassen en dergelijke doen we bij de toiletruimtes. KK
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #11 Gepost op: september 25, 2011, 10:53:56 am »

back to basic, zoek 3 flinke takken, maak een 3poot boven het gras.
koop een water zak, kost bijna niks, daar zit een oog aan, kun je die op z'n kop hangen in de 3 poot ,en er zit altijd een kraantje op.
of je loopt af en toe eens naar het toiletgebouw.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #12 Gepost op: september 25, 2011, 04:00:39 pm »

Ik denk dat we inderdaad maar eens een jerrycan met een bak eronder gaan proberen. Overigens wel met een pompje er op. Ik heb dat op de beurs in Dusseldorf gezien en werkt geweldig. Er zitten twee batterijen in en is zeer simpel te bedienen dmv drukken op een knop (belangrijk voor de kids).

Wat voor kraantje is dat? Heb je een URL of foto daarvan toevallig? Ik ken het niet namelijk.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

EdwinMerks

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #13 Gepost op: september 25, 2011, 06:44:51 pm »

Wat voor kraantje is dat? Heb je een URL of foto daarvan toevallig? Ik ken het niet namelijk.

Ik zal het eens in de folder opzoeken...wordt vervolgd..
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #14 Gepost op: september 25, 2011, 07:05:50 pm »

back to basic, zoek 3 flinke takken, maak een 3poot boven het gras.
koop een water zak, kost bijna niks, daar zit een oog aan, kun je die op z'n kop hangen in de 3 poot ,en er zit altijd een kraantje op.
of je loopt af en toe eens naar het toiletgebouw.

Ja helemaal super, die ga ik ook invoeren op de volgende vakantie.....schoonheid door eenvoud zeggen ze wel eens.
En ook nog leuk om met de kinderen te maken, kunnen ze daarna ook lekker mee spetteren.
Ga eens een mooie waterzak zoeken.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal