Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: mistlamp ontbreekt op mijn vw  (gelezen 2615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetpiet

  • Gast
mistlamp ontbreekt op mijn vw
« Gepost op: april 17, 2012, 02:28:14 pm »

Hallo allemaal, Onlangs heb ik een tweedehands VW aangeschaft waar geen mistlamp op zit. Heeft iemand hier een praktische en goedkope oplossing voor? Technisch ben ik niet dus leg het een beetje simpel uit als het kan.

Mvg, Maarten
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: mistlamp ontbreekt op mijn vw
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2012, 02:33:18 pm »

Een goedkope oplossing is een mistlamp met een eigen schakelaar, zoals deze:

http://www.trailerplus.nl/detail/42465/Mistlamp_met_schakelaar.htm
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: mistlamp ontbreekt op mijn vw
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2012, 03:03:07 pm »

Je hebt ook mistachterlichten die je met een afstandbediening vanuit de auto kunt bedienen.

http://www.amt.nl/Nieuws/Mistachterlicht-met-afstandsbediening.htm

Volgens de wet moet je ook het mistlicht vant de auto kunnen bedienen.

Misschien niet de meest duurzame dingen maar wel praktisch voor de enkele keer dat je ze gebruikt
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: mistlamp ontbreekt op mijn vw
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2012, 03:22:07 pm »

Gelogd
live life outdoors

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: mistlamp ontbreekt op mijn vw
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2012, 09:33:43 am »

Vouwwagens vanaf 2006 hebben meestal 1 ge?ntegreerd in het achterlicht.
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: mistlamp ontbreekt op mijn vw
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2012, 01:46:06 pm »

beste M,

gister toevallig heb ik, na jaren zonder, alsnog een mistlamp gemonteerd; een beetje uitzoeken, niet moeilijk in ons Conway geval.
Met een net aangeschafte en wat oudere wagen is juist de elektra zelf checken goed te doen, en lonend. Zelf aan de slag raad ik je aan.

uiteraard zijn de vorige forumbijdragen zeer waardevol; de webwinkel in vlissingen biedt veel keus met betaalbare lampen. Bij Brezan om de hoek ben ikzelf geslaagd (9,=), toch minder zonder de verzendkosten. Een eenvoudig 8x7x5cm lampblokje ex bedrading.

qua bedrading is de waarschijnlijkste optie: de noodzakelijke blauwe stroomdraad en door de fabriek afgeknipte (pool nr2, code 54G) in de 7 aderkabel kan eenvoudig alsnog in/aan stekker verbonden worden (idem bij veldkeuken met 2de stekker).
Achteraan de vw kan van de kabelboom de blauwe/stroom direct aan de lamp, samen met de lokaal afgetakte witte (aarde/massa). In 7poolstekker zit aarde/wit op pool nr3(31). Na testen de evt. dubbelwandige klep dichtpoppen, klaar.

mijn ervaring met Conway: de keukenklep incl. lampen heb ik deze weken thuis, voor eenvoudiger onderhoud plegen, boren, popnagelen (i.p.v. in de stalling). Straks volgt mijn lampentest met bediening vanaf het dashboard: de tweede 7ader 'keukenklepstekker'  kan direct in de multicon van de auto.
 
Succes naamgenoot, en bij vergelijkbare situatie en montage kan je altijd een persoonlijk bericht sturen.

M
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal