Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen  (gelezen 4618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Gepost op: mei 13, 2016, 10:31:20 pm »

Afgelopen dinsdag teruggekomen van een weekje naar camping IJsselstrand bij Doesburg. Opzetten ging prima en afbreken ook, maar duurde langer dan verwacht. Wat dat betreft beter dat we niet woensdagochtend vertrokken zijn (we hadden de plek tot dan).
We hebben van die grote voeten, maar de poten blijken te open te zijn dat ze kunnen blijven zitten.

Eerste nacht was steenkoud dus heel blij met de Qlima Laser kachel. Die hebben we rest van de nachten ingesteld op 16 graden (en eco) en dan de bovenkant van de deur naar de slaapvertrekken open. Ondanks dat de kachel goed beveiligd is, hebben we ook nlg een CO meter voor het geval dat.

Verder heel tevreden over de vouwwagen. Lekker ruim. Er stond een Holtkamper tegenover ons en onze dochter had daar direct een vriendinnetje. Ze zaten alleen vaker bij ons. We hebben ook nog een ondertentje waar ze in kunnen spelen. Ook direct een stuk koeler dus dat was af en toe wel prettig.

Dan een paar vreemde observaties:
We hebben ook een hor-"deur" en natuurlijk twee plaatsen om in te ritsen. Nu het punt: het voorste grondzeil zit aan het achterste geritst. Als je dan daar de normale "deur" inritst is de hele onderkant open en dat ziet er wat apart uit. Wat is nu precies de bedoeling? Als je het voorste grondzeil weglaat, kan je de hordeur weer niet vastritsen.

Overigens is het kuipgrondzeil leuk, ingeritst tegen de insecten. Maar achter de ladekast kijk je zo tegen de grond aan. Daar zit verder niet zoveel.

Dan zijn we bij het afbreken er achter gekomen dat de voorste stok toch wat getordeerd is, waardoor de gaten wat uitgerekt zijn. Niet ernstig, maar misschien moeten ze toch t.z.t. vervangen worden. Op de foto's zie je ook dat de onderkant niet helemaal gelijk met de stokken loopt.

Tot slot kwam ik nog twee dingen tegen die ik niet kan plaatsen, zie de foto's. Eén is een stuk grondzeil met een rond gat. Ik vermoed dat dit onder de deur moet voor het reservewiel.
En dan nog een stuk stof met veel haken en een soort opstaande rand zo lijkt het. Ik kan het alleen niet plaatsen en het labeltje kan ik niet goed lezen. Wie weet wat het is?
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2016, 10:33:30 pm door michield »
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2008
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2016, 11:26:42 pm »


En dan nog een stuk stof met veel haken en een soort opstaande rand zo lijkt het. Ik kan het alleen niet plaatsen en het labeltje kan ik niet goed lezen. Wie weet wat het is?
Nog een ondertentje?
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2016, 07:23:32 am »

Het stuk wat je over hebt op een van de eerste foto's is om op te hangen in de wagenbak, tussen de bedden. Zo komt daar een dubbel "plafond" en dit helpt tegen de warmte of de kou.

Het doek waar een gat in zit, kun je ophangen tegen de wagenbak aan. De plek waar je naar de bedden toe stapt. Het gat past precies over de aansluiting van het electra. Daar waar de keuken (tijdens het opgeklapt zijn) tegen aan zit. Je kijkt dan niet meer tegen het gras en de reserveband aan.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2016, 07:27:16 am door Gertjan De Meern »
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2016, 08:34:31 am »

Ik dacht ook eerst een ondertent, maar je kan er niet in dus dat is lastig.  :+
Plafond had ik ook bedacht, maar zag daar niet direct het voordeel van in. Volgende keer maar proberen.

Nu nog de beste optie voor de deur..
We ritsten we ook vaak de hele deur eruit. Het suffe is dat die deur ook met haringen vastzit. Dus die hebben we maar weggelaten.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2016, 09:09:59 am »

Zijn hier nog anderen met een imperiaal? Vier fietsen passen er makkelijk op en het houdt ook allemaal wel, maar om nou te zeggen dat het er heel solide uitziet.. Het beweegt toch wel makkelijk opzij.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2016, 09:17:05 am »

dat eerste stukje stof met al die haakjes is een hemeltje. die kan je aan het plafond hangen,, staat leuk en bied extra isolatie. wij gebruikten dit nooit.
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 180
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2016, 09:26:34 am »

Zijn hier nog anderen met een imperiaal? Vier fietsen passen er makkelijk op en het houdt ook allemaal wel, maar om nou te zeggen dat het er heel solide uitziet.. Het beweegt toch wel makkelijk opzij.

Wij hebben de imperiaal voor de cabanon Malawi dat is volgens mij de zelfde en inderdaad er passen makkelijk 4 fietsen (met 4 degelijke fietsendragers) op maar er blijft beweging in zitten (links naar rechts) en rijdt niet heel prettig als je de fietsen ziet bewegen.
Ik heb ook besloten om met de zomer vakantie de fietsen niet mee te nemen.
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2016, 08:44:46 pm »

Hoi,

Het kuipzeil hoeft eigenlijk niet zo'n probleem te zijn. Volgens mij is het idee erachter dat als je de wand in het midden zet je het voorste stuk kuip dus niet gebruikt. En als je de wand wel vooraan plaatst je de wel beide kuipen aan elkaar ritst. Nu zetten we zelf meestal de wand in het midden neer. (dan al een enorme binnenruimte tenslotte) De wand dan dus wel vastristen aan de kuip aan de onderzijde. De voorste kuip gebruiken we dan meestal niet alleen als het veld wat drassig of modderig is. Als we de voorste kuip er dan wel inleggen ritsen we alleen de korte rist aan elkaar dus alleen het onderste stuk van de deur en ligt de rest vd kuip los. Enige probleem wat we wel eens hebben zo is dat als het regent er precies 2 straaltjes vanaf de zonneluifel zo de voorste kuip op lopen. Dus bij regen dan de 2 hoekjes van de voorste kuip even naar binnen slaan en je hebt daar ook geen last van.

De 2 andere stukken zijn inderdaad hemeltje en stukje voor het reservewiel (deze kan wel een handig zijn als het een beetje tocht en ziet er wat netter uit) Alleen vastmaken van de flap met de 2 elastieken is soms wat lastig. Omdat je deze (lijkt mij) bevestigd aan knoppen waar je ook het afdekzeil normaal aan vast maakt en zo dit zeiltje af en toe de neiging heeft om wat omhoog te kruipen.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2016, 08:24:48 am »

Wij hebben de imperiaal voor de cabanon Malawi dat is volgens mij de zelfde en inderdaad er passen makkelijk 4 fietsen (met 4 degelijke fietsendragers) op maar er blijft beweging in zitten (links naar rechts) en rijdt niet heel prettig als je de fietsen ziet bewegen.
Ik heb ook besloten om met de zomer vakantie de fietsen niet mee te nemen.
De Chamonix is nog iets breder, maar het idee is hetzelfde.

@PatrickJ: Bedankt. Maar, indien je die hebt: wat doe je met de hordeur?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2016, 04:07:29 pm »

Hordeur hebben wij niet in onze Mercury, wel hebben wij serieus gekeken naar de imperiaal.

Echter wilden wij veel op de klapper meenemen en hebben gekozen voor het verlengde afdekzijl. Daardoor is de klapper vrij hoog. Achterop liggen 2 tafels, 4 +x 4 standen-stoel, droogrek, picknicktafelset, 4x strandstoeltjes en 2 top dekmatrassen. Als we gaan kiezen voor een imperiaal moeten we eigenlijk minder meenemen omdat we dan niet meer zo hoog kunnen oppakken. Daarnaast vind ik ik het "gewapper"van de fietsen achterop niet prettig. Tis maar net waar je voorkeur naar uit gaat :+
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2016, 09:03:56 pm »

Horwand hebben we niet dus. Vind hem iets te prijzig voor de hor en de wagen wordt uiteindelijk toch niet helemaal afgesloten aan de wagenzijde. En daarnaast de voorste kuip rits je ook niet aan de zijkanten vast aan de tent dat is alleen bij het eerste deel dus volledig dicht wordt t toch niet.

De meeste insecten die de tent invliegen als we onder de luifel zitten overleven een korte vlucht over de gaslamp toch meestal al niet  :)
   
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Eerste ervaring Chamonix en wat vragen
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2016, 09:53:16 pm »

die hemel werkt met kou en warmte goed hoor! Extra isolatielaagje
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal