Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => Vragen algemeen. => Topic gestart door: proost op juli 06, 2021, 05:58:57 pm

Titel: Maximale hellingsgraad
Bericht door: proost op juli 06, 2021, 05:58:57 pm
Ik zou graag mijn holtkamper kyte XL in een ondergrondse garage willen zetten. Weet er iemand wat de maximale hellingsgraad mag zijn zodat ik dit zonder problemen kan doen ?
Titel: Re: Maximale hellingsgraad
Bericht door: OhPeeCee op juli 06, 2021, 06:02:17 pm
Wat bedoel je? De maximale helling die de auto met aanhanger kan trekken, of wat de Kyte in lengte richting scheef kan staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Titel: Re: Maximale hellingsgraad
Bericht door: proost op juli 06, 2021, 06:10:57 pm
Ik wil vermijden dat de holtkamper tijdens het naar beneden rijden met zijn achterkant de grond raakt terwijl het neuswiel nog op de helling staat.
Titel: Re: Maximale hellingsgraad
Bericht door: Yella op juli 06, 2021, 06:11:19 pm
Je bedoelt waarschijnlijk de hellingen in de parkeergarage. Dat hangt uiteraard af van je o.a. de hoogte van de kogel van je trekhaak.  Kwestie van rustig rijden en voorzichtig steile hellingen op en af. Maar ik denk dat het allemaal reuze meevalt en je niet zomaar de grond raakt.
Titel: Re: Maximale hellingsgraad
Bericht door: Camplet-WTB op juli 06, 2021, 06:11:35 pm
Ik sta ondergronds geparkeerd met mijn Camplet. Weet niet welke hellingshoek maar ik haal altijd wel het neuswiel eraf voordat ik erin/eruit rij.
Titel: Re: Maximale hellingsgraad
Bericht door: Yella op juli 06, 2021, 06:12:24 pm
Ik wil vermijden dat de holtkamper tijdens het naar beneden rijden met zijn achterkant de grond raakt terwijl het neuswiel nog op de helling staat.
Ah zo.. Gewoon voozichtig doen, desnoods neuswiel in hoogte verstellen.
Titel: Maximale hellingsgraad
Bericht door: Theu op juli 06, 2021, 06:13:06 pm
Als het gaat om de hellingshoek die de garage in en uit gaat. Daar hebben zowel de Kyte  als de auto invloed op. Heb je een hoge auto (bv Range Rover ;-)) dan zit de trekhaak ook hoog waardoor de achterkant van de Kyte de grond sneller kan raken. Heb je een lage auto (bv Mazda MX5) dan is de kans groter dat het neuswiel of iets anders daar in de buurt sneller de grond zal raken. Als de Kyte ook nog een verlengd frame/chassis heeft krijg je mogelijk nog meer beperkingen. Het is dan ook nog eens afhankelijk van hoe stijl de helling is.
Dus als ik de vraag goed heb begrepen is daar niet een duidelijk antwoord op te geven en zal je het, volgens mij, moeten gaan avonturen.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal