Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen afsluiten  (gelezen 8380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #30 Gepost op: mei 28, 2017, 11:53:13 am »

Loop ook niet te veel met je dure spullen te koop. Als men niets ziet zal een dief ook niet zomaar langskomen.
Heb al eens gehoord op een camping waar we stonden dat er een hand onder het tentdoek doorkwam, de laptop weggristte en met een snel sprintje verdween in een auto met compagnon. Het meisje wat naast de laptop zat schrok zich uiteraard een ongeluk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #31 Gepost op: mei 28, 2017, 12:25:21 pm »

Volledig eens met Sanderv....
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2017, 06:29:15 pm »

Ik heb met vastleggen altijd zoiets dat je er voor moet waken dat de gevolgschade niet groter is dan de echte schade. Tentstokken en een wagenbakbodem zijn niet geschikt als ankering. Een babyzaagje is daar in een paar halen doorheen. Een losse staande stok is goed te gebruiken als koevoet om dingen los te breken. Dieven zijn snel, creatief en niet gericht op het heel houden van achterblijvende zaken. Als ze iets echt willen, krijgen ze het mee. Daarom helpen bv stuursloten op een autostuur ook niet. Ook daar gaat gewoon de zaag in het stuur. Goed uit het zicht houden, niet te veel meenemen en sociale controle zijn belangrijk wat dat betreft.

Huh?  Waarom heb ik nou ineens een -1 achter mijn naam staan?
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #33 Gepost op: mei 29, 2017, 04:19:27 pm »

Geld en pasporten of dure camera liggen bij ons vaak in de auto (bijvoorbeeld bij het reservewiel).

Verder inderdaad gezond verstand gebruiken en niet met alles te koop lopen.
Gelogd

Heathcliff

  • Gast
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #34 Gepost op: juli 26, 2017, 09:28:08 am »

Afsluiten is niet de beste oplossing het zou kunnen leiden tot het open snijden van het tentzeil, wat best jammer zou zijn!
ik denk altijd maar wat men niet ziet liggen wil men ook niet meepakken.
Kheb wel nog even een vraagje voor eventuele diefstal van de vouwwagen tegen te gaan ik dacht aan een wielklem heb nmlk al een dissel slot wat denken jullie?

Mvg
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #35 Gepost op: juli 26, 2017, 09:43:31 am »

We gaan uit van wat sociale controle en verder zoals gezegd er niet mee te koop lopen en het niet laten slingeren.
Een oude Ipad en oude mobiel is erbij voor de kinderen als het regenachtig weer is, die zullen ze niet snel meenemen en als ze dat wel doen hebben ze er erg weinig aan  :H
Onze telefoons hebben we altijd wel in de buurt.
Camera's zijn ook niet de nieuwste meer. Leg dat in de wagenbak of disselbak of neem het mee als we gaan wandelen of weggaan.
Blijven in NL dus geen paspoort nodig, dus die blijven thuis hebben rijbewijs bij ons is genoeg ;-) In het buitenland had ik vaak de paspoorten en camera/telefoon in de wandelrugzak die we dus of meenamen of in de disselbak/auto leggen.
De VW meenemen zie ik ze niet snel doen moeten ze heel wat zooi opruimen voordat ze zover zijn. Disselslot erop lijkt me meer dan genoeg maar ook die heb ik vaak in de bak liggen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #36 Gepost op: juli 26, 2017, 12:58:34 pm »

Een paspoort moet je altijd bij hebben. (In België alleszins, maar ik dacht in NL ook)...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #37 Gepost op: juli 26, 2017, 02:39:27 pm »

In nederland is een rijbewijs een geldig identiteitsbewijs, alleen in bepaalde gevallen ( bijv. uitkeringsaanvraag, belastingdienst, in diensttreding werkgever) moet je een paspoort tonen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #38 Gepost op: juli 26, 2017, 04:05:55 pm »

In nederland is een rijbewijs een geldig identiteitsbewijs, alleen in bepaalde gevallen ( bijv. uitkeringsaanvraag, belastingdienst, in diensttreding werkgever) moet je een paspoort tonen.
Ik heb vaak me id bewijs laten zien zowel bij een uitkering aanvraag en  indiensttreding nooit naar een paspoort gevraagd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #39 Gepost op: juli 26, 2017, 04:22:57 pm »

ID bewijs is een vervanging van het paspoort met paspoort kun je buiten europa reizen met ID kaart niet. Omdat we nu in NL blijven laat ik de paspoorten thuis. Alhoewel ze misschien veiliger liggen in de VW dan 3 weken alleen thuis  :P
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #40 Gepost op: juli 27, 2017, 10:53:43 am »

Een ID of paspoort is nodig als je jouw nationaliteit moet kunnen aantonen en die staat niet op je rijbewijs.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Vouwwagen afsluiten
« Reactie #41 Gepost op: juli 27, 2017, 02:05:36 pm »

Een ID of paspoort is nodig als je jouw nationaliteit moet kunnen aantonen en die staat niet op je rijbewijs.
je bsn staat er wel op en daar kan met genoeg mee.  Een rijbewijs is voldoende als je in NL blijft.

Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal